Eläinoikeusjärjestö julkaisi järkyttäviä kuvia satakuntalaisilta nautatiloilta - eläimet kahlaavat ulosteessa
Yle: Eläinoikeusjärjestö Oikeutta Eläimille on tehnyt rikosilmoituksen kahdesta Satakunnassa sijaitsevasta nautatilasta eläinten huonojen olojen vuoksi.
Lounais-Suomen poliisista vahvistetaan, että ilmoitus on vastaanotettu ja se on esikäsittelyssä.
Lopettakaa lihansyönti! Itse lopetin jo kaksi vuotta sitten. M35
Kommentit (78)
Satakuntalaisista ihmisistäkin suurin osa kahlaa kotonaan ulosteissa, ihan normaalia sielläpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vn sairasta, että vielä 2024 ollaan niin sokeita näin ilmiselvälle epäkohdalle. Toisia lajeja kohdellaan huonommin kuin orjia, ja lopulta heidän tuskainen elämä päättyy jonottamalla vereltä ja pelolta haisevaan halliin, koukusta kiikkumaan.. vain koska ei suostuta syömään linssejä, papuja, tai muita kasviproteiineja, vaikka ne olisi myös edullisempia ja terveellisempiä ja parempia planeetalle, eli meidän omillekin elinoloille. Meidän mielihalut oikeuttaa näköjään kaiken. Hyi helvetti!
Mikäli sinua ahdistaa noin paljon, suosittelen juttelemaan tuntemuksistasi mielenterveyden ammattilaiselle.
Me syödään pelkästään riistalihaa, se on älyttömän hyvää ja terveellistä. Riistaeläimet ovat myös saaneet elää hyvän ja lajityyppisen elämän, vapaana luonnossa puhdasta ruokaa syöden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HV, vtun apina 🤡 en varmaan lopeta eikä kukaan muukaan täysjärkinen. Päinvastoin lihaa pitää syödä entistä enemmän.
Itse asiassa pikemminkin moni täysjärkinen on nimenomaan lopettanut tai ainakin radikaalisti vähentänyt lihansyömistä. Jää rahaa ja terveyttä kiinnostavampiin asioihin.
Ap
Valitettavasti tuntemani vegaanit ovat kaikki hitusen tärähtäneitä naisia.
Aika koominen kommentti joltain elämänsä vauvapalstalla provosoimiseen käyttävältä mt-tapaukselta
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vn sairasta, että vielä 2024 ollaan niin sokeita näin ilmiselvälle epäkohdalle. Toisia lajeja kohdellaan huonommin kuin orjia, ja lopulta heidän tuskainen elämä päättyy jonottamalla vereltä ja pelolta haisevaan halliin, koukusta kiikkumaan.. vain koska ei suostuta syömään linssejä, papuja, tai muita kasviproteiineja, vaikka ne olisi myös edullisempia ja terveellisempiä ja parempia planeetalle, eli meidän omillekin elinoloille. Meidän mielihalut oikeuttaa näköjään kaiken. Hyi helvetti!
Mikäli sinua ahdistaa noin paljon, suosittelen juttelemaan tuntemuksistasi mielenterveyden ammattilaiselle.
Samaa voi ehdottaa kaikille niille, joita tuo asia ei yhtään ahdista. Ei kerro hyvää ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei eläimiä tarvitse kohdella kaltoin, vegaaniksi en kuitenkaan ryhdy.
Et voi sanoa olevasi eläinrakas tai pitäväsi eläimistä.
Niin lihansyöntihän on vain rikkaan rahastavan eliitin etuoikeus kaikkialla maailmassa eikö niin...
Sama eliittihän ajaa itse asiassa hyönteisten syöntiin siirtymistä kaikille tavallisille ihmisille joten kannattaa alkaa totutella matoihin, toukkiin, koppakuoriaisiin, heinäsirkkoihin jne. seuraavaksi.
Maataloudethan ovat siirtyneet jo pitkälti ko. eliitin omistukseen jolloin sanelu on entistä helpompaa.
Muuten ihan pienenä yksityiskohtana mm. maailman suurilla avokado viljelmillä tuhotaan valtava määrä mehiläisiä myrkyillä ja kun mehiläiset tuhoutuvat se on sitten kaiken elämän loppu maapallolla...
Normaalia kotimaista eettistä eläintuotantoa ja puhdasta ruokaa. Lisää tukia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia kotimaista eettistä eläintuotantoa ja puhdasta ruokaa. Lisää tukia vaan.
Miksi valehtelet kun tiedät varsin hyvin itsekin, että tuo on poikkeuksellista eikä normaalia?
Lihansyönti pitäisi sallia vain sellaisille jotka itse pyydystävät, teurastavat ja leikkaavat lihansa, mutta teurastukselle tiukat säännöt tietenkin, ettei ole mikään kidutuskuolema. Voisi vähentyä kummasti pihvinsyönti, kun pitäisi kohdata se todellisuus, mitä se vaatii toiselta tuntevalta olennolta, että minä saan fileetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eläimiä tarvitse kohdella kaltoin, vegaaniksi en kuitenkaan ryhdy.
Et voi sanoa olevasi eläinrakas tai pitäväsi eläimistä.
Soveltuvat eläimet ovat oikein herkullisia hyvin valmistettuina.
Mielestäni on jotenkin todella irvokasta ettei ajatella miten kukaan hyvässä kunnossa oleva ihminen anataisi eläintensä elää noin. Eiköhän tässäkin tapauksessa ole eniten kyse ihmisen tarvitsemasta avusta.
Olisivatko ne jotka ovat valmiit kivittämään kyseisen tilallisen itse valmiit menemään apuun kun tämän voimavarat ovat loppu? No eivät, kivittäminen on paljon parempaa, saa nousta itse ylemmäs vaikkei ole tikkuakaan ristiin laittanut niiden eläinten hyvinvoinnin eteen.
Oliko Stora Enson navetta, vai alihankkijan?
En nähnyt tuossa videossa mitään kovin ihmeellistä, tuolta lehmien pito suurin piirtein näytti joka paikassa vielä 90-luvulla. Toki voisi olla puhtaampaa ja kuivempaa, niin olisi varmaan lehmillä mukavampaa. Parsinavetat ja kytkemisen vois kyllä nykyään jo kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Pistänpä pihvit tulille.
Tuossa saastassa kasvatettujen eläiten liha yököttää jo ajatuksenakin, vaikka muuten söisi lihaa.
Vihervassarit ovat putinin asialla ja haluavat kieltää lihan syönnin ja samalla heikentää kansaa sekä ajaa maatalousyrittäjät entistä enemmän ahtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa vain ns rotukarjan jauhelihaa tai luomumaitoa, jos käytätte kyseisiä tuotteita
Lihaksi jalostetut naudat ovat niin arvokkaita, ettei niitä ole varaa kohtella kaltoin, paradoksaalista kuin onkin.
Tai luomujauhelihaa. Luomulla on oma tiukempi valvontaprotokollansa
Mä olen ollut muutamilla luomitiloilla töissä ja ei ole yhtään sen tiukempi valvonta. Eikä muuten mitään hyvinvointisääntöjä noudateta, vaan esim. vasikat otetaan heti pois emoilta, vaikkei saisi. Enemmän kärsimystä tulee siitä, että ainoa mitä valvotaan on lääkitysten varoajat, joten sairaiden eläinten lääkityksen aloittamista pitkitetään mahollisimma pitkälle, jotta sais lykättyä varoajan aloittamista.
Omien ja monien muiden luomutiloilla työskennelleiden suulla voin sanoa, että luomu on yksi iso kusetus jonka kuluttajat ovat nielleet kivalla mielikuvamarkkinoinnilla emolehmistä ja vasikoista voikukkapellolla. Eläinten näkökulmasta se on ihan samaa peetä kuin tehotuotantokin.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti pitäisi sallia vain sellaisille jotka itse pyydystävät, teurastavat ja leikkaavat lihansa, mutta teurastukselle tiukat säännöt tietenkin, ettei ole mikään kidutuskuolema. Voisi vähentyä kummasti pihvinsyönti, kun pitäisi kohdata se todellisuus, mitä se vaatii toiselta tuntevalta olennolta, että minä saan fileetä.
Kun sinun näkemyksesi ei ole kovin suosittu, niin sitten haaveissasi olisi ihan pakko käyttää pakkoa ihmisiin.
Sieltä se totalitaristi taas pilkahtaa.
Mitäpä puolustamista siinä on?
Sen kun syö vain.