Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut ärsyttämään hammaslääkäreiden yllätyshinnat

Vierailija
18.09.2024 |

Aivan turha mussuttaa että katso hinnasto. Siellä ei ole joka ikistä toimenpidettä. Katsoisin hinnaston jos se auttaisi asiaa. ALVin korotus ei myöskään selitä tätä.

Sähköpostilla (jota ei monessa hammashoitolassa edes ole käytössä, mikä on p*rseestä) annetaan hintahaitari. Sanotaan, että noin pieni toimenpide on todennäköisesti x €.

Vastaanotolla ilmaisen vielä, etten ole varautunut mihinkään valtaviin summiin. Myös varauksen yhteydessä olen kertonut mihin summaan olen varautunut (johtuen siitä aiemmasta hinta-arviosta, tosin sitä en mainitse koska tietävät kyllä hintansa ihan itsekin.)

Hinnasta ei sanota sanaakaan, ei vaikka otan sen itse puheeksi. Jään vähän kuin odottamaan, että hammaslääkäri sanoo hinnasta jotain. No ei sano, paitsi veloitusvaiheessa, jolloin summa tulee aina täysin yllätyksenä.

Minä joudun yleensä menemään hammaslääkäriin todella äkillisesti, jolloin en tosiaankaan ole varautunut mihinkään yllätysmaksuihin. Sitten siihen lisäksi veloitetaan vielä ekstraa, vaikka juuri sillä hetkellä ei ole ollut sitä pientäkään summaa ja olen tämän tuonut rivien välistä selkeästi esiin (en ala selostamaan rahatilannettani palveluntarjoajalle, enkä ole köyhä, vaan äkilliset menot eivät vain sovi usein budjettiini koska hammaslääkärikäynnit ovat aina kalliita.)

Käyn vain yksityisellä, koska julkiselle ei ikinä pääse ja minulla on usein esteettisiä toimenpiteitä.

Eikä raha ole yleensä ongelma, nyt on vain tällainen erilainen tilanne vielä jonkin aikaa.

Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa? 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin paikkaa hammasta mut se poistettiinki ja hinta nousi 500e. Mukana toki oli sunnuntailisät jne.... olin varautunut 250e eikä päätilillä ollu tarpeeks rahaa. Oli ikävää siirrellä säästötililtä 

Miksi poisto maksoi niin paljon? Oliko joku retinoitunut ja kirurgisella toimenpiteellä kiireellisesti poistettava vai mikä? Normaali hampaanpoisto puudutuksineen maksaa kymppejä.

Oli vaikea ei leikattava poisto, siihen meni 30min. Röntgen 80e jne ja sit sunnuntailisät. Julkiselle ei päässyt koska aikoja ei ollu ennen maanantaita

joojoskus tulee keksittyjä diagnooseja ikävä kyllä. ja jos 1 röntgeniin varautunut, niin sanotaankin otetaankin koko leuka, joka on jo eri hintaa. tää on vaan niin eri kun kysyis ompelija

Röntgen kuvien räpsimistä on tosiaan havaittu. Ottavat joka vuositarkastuksessa 2kpl jos ei kiellä. 

minua eivät enää säteilytä joka vuosi, sen päätin

Vierailija
62/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä yksityisiä terveyspalveluja koske kuluttajansuojalait ja muu lainsäädäntö? Kyllähän hinta täytyy selkeästi kertoa asiakkaalle ennen ostopäätöstä ja toimenpidettä. Miten voi muuten edes tietää, onko varaa siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin paikkaa hammasta mut se poistettiinki ja hinta nousi 500e. Mukana toki oli sunnuntailisät jne.... olin varautunut 250e eikä päätilillä ollu tarpeeks rahaa. Oli ikävää siirrellä säästötililtä 

Miksi poisto maksoi niin paljon? Oliko joku retinoitunut ja kirurgisella toimenpiteellä kiireellisesti poistettava vai mikä? Normaali hampaanpoisto puudutuksineen maksaa kymppejä.

Oli vaikea ei leikattava poisto, siihen meni 30min. Röntgen 80e jne ja sit sunnuntailisät. Julkiselle ei päässyt koska aikoja ei ollu ennen maanantaita

joojoskus tulee keksittyjä diagnooseja ikävä kyllä. ja jos 1 röntgeniin varautunut, niin sanotaankin otetaankin koko leuka, joka on jo eri hintaa. tää on vaan niin eri kun kysyis ompelija

No tää ei onneks keksitty varmaan ollut mut hinta oli ihan eri luokaa kuin oletin. Loput teen julkisella, pitäs korjauttaa kaks muuta hammasta mut poiston jälkeen sain pikana ajan eli... Jotain positiivista. 

Vierailija
64/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei. Viimeksi kävin hammaslääkärissä huhtikuussa 2004.

Vierailija
65/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se kissanainen jolle piti laittaa  terävät kulmahampaat? Etkö osaa lukea hinnastoa, mulle ainakin on kerrottu jokainen hinta ja että otanko porauksen puudutuksella vai ilman. Viimeksi pelkkä tarkastus maksoi 35 e eikä mitään toimistomaksua, lekuri ite teki laskun ja maksoin myös hänelle, heillä ei ollu ees toimistomaksua tai toimistoa. Oli niin hyvä palvelu,että meen toistekin.Julkisella on varmaan tstomaksutkin.

Vierailija
66/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä se kissanainen jolle piti laittaa  terävät kulmahampaat? Etkö osaa lukea hinnastoa, mulle ainakin on kerrottu jokainen hinta ja että otanko porauksen puudutuksella vai ilman. Viimeksi pelkkä tarkastus maksoi 35 e eikä mitään toimistomaksua, lekuri ite teki laskun ja maksoin myös hänelle, heillä ei ollu ees toimistomaksua tai toimistoa. Oli niin hyvä palvelu,että meen toistekin.Julkisella on varmaan tstomaksutkin.

Riippuu varmaan mihin meet. Terveystalo yms voi omaa isommat hinnastot kuin joku muu. Hinnasto ei aina auta kun toimenpiteitä voi tulla enemmän kuin aluksi luuli

Vierailija
67/67 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet yhden hampaan paikkaukseen ja lääkäri päättääkin tehdä lisäksi muutakin, kannattaa kieltäytyä. Yksityiset hammaslääkärit yrittävät aina käyttää koko hoitoajan ja tehdä paljon lisälaskutusta jos aikaa jää tai seuraava aika on peruttu. Varsinkin hammaskivi kannattaa käydä poistamassa suuhygienistillä. 

Tämä on erittäin tärkeä huomio, joka tulee todella huomioida. Hammaslääkärin tuntiliksa on aivan eri kuin suuhygienistin. Teet saman hammaskiven poiston, niin 10 min hammaslääkärin poistaessa hammaskiveä saat suuhygienistillä 40 min hoidon samaan hintaan . Olen tämän huomannut hammashoitajana, mutta eihän tätä saisi kertoa .

Ihmiset inhoo hammaskivenpoistoa, joten mielellään ottavat ton lyhyen ajan, jolla ei ole pitemmän päälle mitään arvoa, koska siinä ajassa ei kerätä katsomaan ientaskuissa olevaa hammaskiveä plus ei muutakaan. Pinta raapaisu vain.