Jättis täysin pilattu! En anna anteeksi.
Ostinpa Jättiksen ekaa kertaa vähään aikaan. Lapsuudesta asti rakkaan. Herkullinen, kermainen, laadukas suklaapinta. Ja nimenomaan jättimäinen.
Uusi pakkaus oli pahaenteinen. Ja kyllä ihan kamala paska. Suklaa on sitä halpaa suklaankaltaista, jota ollut vuosi ruotsalaisissa jäätelöissä. Ohut ja lyhyt kerros sitä suklaata. Jättimäisyyttä on enää pitkä, kapea se tötteröosa, itse tuutti pieni, paha, ankea, köyhäilevä.
No sehän on Unileverin nykyään. Tää suuri ylikansallinen paskafirma, jonka motto on "paskaa pakettiin", kaikki tehdään mahdollisimman halvalla vaikka firma on jo sikarikas. Ingman myyty heille. Niin anteeksintamatonta ja tyylitöntä. Mutta hei, it's nykyaika.
Kommentit (271)
Näissä on osassa " suklaanmakuista kuorrutetta "
Jättis Vanilja
Vaniljakermajäätelöä, mansikkakastiketta (7%), suklaanmakuista kuorrutetta (7%) ja vohvelia (16%).
Tämä tuote sisältää:
TÄYSMAITO, sokeri, VEHNÄJAUHO, KERMA (Suomi), glukoosisiirappi, kasvirasvat (kookos, palmu), mansikka (2,5%), rapsiöljy, MAITORASVA, vähärasvainen kaakaojauhe, emulgointiaineet (rasvahappojen mono- ja diglyseridit [kasviperäinen], SOIJALESITIINI, auringonkukkalesitiini), stabilointiaineet (guarkumi, pektiini, johanneksenleipäpuujauhe, tarakumi, karrageeni), aromit, suola, väri (ammoniummenetelmän sokerikulööri), happamuudensäätöaine (sitruunahappo). Saattaa sisältää hasselpähkinää.
Jättis Bestis Suolainen Kinuski:
Kinuskijäätelöä, suolaista kinuskitäytettä (6%), maitosuklaakuorrutetta (12%) ja vehnämuroja (0,5%) sekä vohveli (19%).
Tämä tuote sisältää:
Rasvaton MAITO, sokeri, VEHNÄJAUHO, kasvirasvat (palmu, kookos), glukoosisiirappi, karamellisoitu sokerisiirappi, kaakaovoi, hedelmäsokeri, rapsiöljy, rasvaton MAITOJAUHE tai -tiiviste, TÄYSMAITOJAUHE, MAITORASVA, maltodekstriini, kaakaomassa, vähärasvainen kaakaojauhe, VEHNÄTÄRKKELYS, emulgointiaineet (SOIJALESITIINI, rasvahappojen mono- ja diglyseridit [kasviperäinen], ammoniumfosfatidit, auringonkukkalesitiini, polyglyserolipolyrisiinolaatti), stabilointiaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe, karrageeni), suola, aromit (sisältää OHRAA, MAITOA), nostatusaine (ammoniumvetykarbonaatti), värit (karotenoidit, paprikauute).
Lähde: Ingman.fi
Kingiksessä myös tätä " suklaanmakuista kuorrutetta ":
Kingis Original Vanilja
Vaniljakermajäätelöä, suklaanmakuista kuorrutetta (16%) ja suklaanmakuista täytettä (15%). Saattaa sisältää hasselpähkinää, mantelia ja vehnää.
Tämä tuote sisältää:
Rasvaton MAITO, sokeri, KERMA, kookosrasva, rapsiöljy, rasvaton MAITOJAUHE, glukoosisiirappi, vähärasvainen kaakaojauhe, MAITORASVA, emulgointiaineet (rasvahappojen mono- ja diglyseridit [kasviperäinen], lesitiinit), stabilointiaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe, tarakumi, karrageeni), aromit. Saattaa sisältää hasselpähkinää, mantelia ja vehnää.
Olis rehellisempää poistaa nimi Ingman kokonaan.
Tulee mieleen kun Hesburger osti Carrolsin ja piti hetken Carrols ravintoloita pystyssä. Siellä sitten kaikki mukamas Carrols tuotteet maistuivat Heseltä enkä tykännyt ollenkaan.
>>>Jätskiä mussuttavan mamman älynväläys: Jäätelötötterön koon muuttuminen on verrattavisa puolison tai vanhempien sairauteen tai kuolemaan.
Voi sua hemmoteltu pentu, kun et a) ymmärrä lukemaasi ja b) tiedä elämästä mitään.
1. Jättiksen koko on vain yksi osa tätä eikä vaivaa ainakaan mua.
2. Mitään tollasta vertausta ei tehny kukaan. Sä vaan itse sävelsit tollasen, mistä voisit yrittää ilkeillä. Vaan kirjotettiin siitä, että kun on tosi raskasta, sen vastuun vielä jaksaa, mutta murtuu pikkuasiasta.
Kun minulla oli läheinen saattohoidossa ja kuoli parissa päivässä, jaksoin kulkemiset sinne sairaalaan ja hoitaa lasteni tunteet tästä asiasta, heidän kouluasiansa ja pyykkinsä ja ruokaostokset sun muut juoksemiset, järjestää vapaapäiviä, että pystyin hoitamaan kaikkea (kuolinvuoteella kun ei aina olla naapuritalossa, tätäkään kun et tajua, että vaikeat tilanteet vaativat usein logistisia järjestelyjä). MUTTA sitten murruin itkuun, kun kengännauha katkesi. sitä itkin ja seuraavan kerran vasta hautajaisissa, jotka järjestin ja niissä kuule on PALJON järjestämistä ja säätämistä.
Tule uudelleen urputtamaan, kun olet opetellut lukemaan ja lopettanut itse keksimästä tekstille merkitystä, mitä siinä ei oo. Ja sitten kun oot kokenut pienenkin vastoinkäymisen, jonka olet myös hoitanut kuntoon vaikka mitään aikaa, voimaa tai rahavaroja asian hoitamiseen ei ole. Kenelläkään ei oo sitä ylimääräistä aikaa, mitä toisen vakava sairaus ja/tai kuolema aiheuttaa.
Mutta näitähän sä et mieti koskaan? Jos vaivaudut hautajaisiin, luulet että ne kakut ja kahvit kuppeineen ja kirkonvaraukset ja arkut on sinne itsekseen tulleet ilman, että joku on järjestänyt joka ikisen pöytäliinan ja kynttilän ja haarukan ja ylipäänsä edes sen tilan, missä ollaan.
No, sulla on varmaan kokemusta tästä, että ihmisiä ottaa päähän toi tyhmyys, millä vaan etsit ilkeiltävää, mutta etsit sen huvittavasti tajuamalla kaiken väärin.
Mut älä huoli, elämä tulee iskemään myös sua turpaan ja alat sit tajuta. Sinä tai sinun äitis tai lapses tai paras ystäväs voi milloin vain sairastua tai vaikka joutua onnettomuuteen,
Mulla on loppunut herkuttelu kokonaan, koska kaikki suosikkiherkkuni on pilattu viime vuosina yksi toisensa jälkeen muutoksilla.
Aina välillä käyn hyllyillä katsomassa, mitä on tarjolla, mutta vilkaisu aineksiin ja hintalappuun tappaa kokeiluhalun.
Miksi jokaiseen ketjuun pitää tulla jonkun inkuttamaan ja ohjaamaan väärille urille? Maailmassa on tilaa surra yhtäaikaa sekä isoja että pieniä suruja, ne eivät vähennä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelö ei ole ruokaa ja siksi tämä aloitus on juuri tuollaista turhaa märinää, jota aloittajan pitäisi hävetä, jos hänellä olisi vähänkään järkeä päässään.
No onpa tylsämielinen ihminen. Huh huh.
Ihan paljonkin järkeä on päässä aloittajalla. Jos sinä et harrasta mitään iloista tai nautinnollista, se on sinun ongelmasi.
Anna muiden keskustella mistä haluavat. Miksi puutut toisten keskusteluun, jos asia ei kiinnosta. Jos olisi vähänkään järkeä päässä, sitä keskittyisi asioihin, joista on itse kiinnostunut.
Ap:lla tuntui olevan aika haastava elämäntilanne. Jos joku perussairas yksinhuoltaja, joka ei saa apua vanhemmiltaan VAAN joutuu hoitamaan muistisairaiden asioita (siinä vasta työmaa!!), saa iloa jostain lempijäätelöstä, kyllä minä sen hänelle suon.
Elä sinäkin vähän omaa elämääsi, niin opit pitämään suusi kiinni tilanteissa, joissa päästät sieltä vain ilkeää ininää.
Onko tämä ikärasismia? Onko Jättis meidän keski-ikäisten suuri suosikki?
En tiedä. Ainakin tämän keski-ikäisen lapsen kaverit rakastivat Jättistä, niitä erikoisversioita myös.
Kyllä tämä harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa jotakin muuta jädeä!
Vähän niinku joku on jätetty, ni lohtuna "ota joku muu kumppani". Tai on työtön, "ota joku muu työ".
Mä ostin nyt tän ketjun inspiroimana yhden Jättiksen.
Ihan naurettava! Se on pienempi tuutti kuin perus Pingviini-tuutit vai mitä ne on ne Valion (vai minkä ylikansallisen nekin on).
Tuutti osa oli halkaisijaltaan jotain ehkä 4 cm! Eli kapea!
Se ei ollut millään mittarillamitenkään jätti. Se, että tötterö-osio on vähän tavallista pidempi (ja koko ajan hyvin kapea) ei tee jättimäiseksi.
PAKKAUKSESSA TODELLA OLI ILMAA SISÄLLÄ, kuten ootte kirjoittaneet. Pakkaus näytti siis muhkealta. Tuutti täytti ehkä 1/3 pakkauksesta.
Hyvin nolo ja hyvin kiero esitys. Paskaa paketissa, indeed.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettava! Se on pienempi tuutti kuin perus Pingviini-tuutit vai mitä ne on ne Valion (vai minkä ylikansallisen nekin on).
Se ei ollut millään mittarillamitenkään jätti. Se, että tötterö-osio on vähän tavallista pidempi (ja koko ajan hyvin kapea) ei tee jättimäiseksi.
PAKKAUKSESSA TODELLA OLI ILMAA SISÄLLÄ, kuten ootte kirjoittaneet. Pakkaus näytti siis muhkealta. Tuutti täytti ehkä 1/3 pakkauksesta.
Tää että pakkaus on suuri ja täytetty ilmalla on tietoista huijaamista. Pitää valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Tuo on tarkoitushakuista manipulointia.
Tuote, jota myydään, ei yksinkertaisesti ole Jättis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää että pakkaus on suuri ja täytetty ilmalla on tietoista huijaamista. Pitää valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Tuo on tarkoitushakuista manipulointia.
Tuote, jota myydään, ei yksinkertaisesti ole Jättis.
Sitä varmaan perustellaan sillä, että ilmapussi suojaa hentoa tuuttia.
Todellakin se ohkainen kepakko siinä suuressa pussukassa tarvitsi suojaa ja tukea, ettei katkeaisi. Että siksi ilma!
Ah tästä aiheesta löytyikim täällä ketju. Minä koin saman järkytyksen nyt eilen ja oon teidän kanssa samaa mieltä. Kulttuurinen pyhäinhäväistys. Miksi tällainenkin vastoinkäyminen pitää kokea?
En oo ostanut aikoihin, kun vähentänyt herkuttelua kautta linjan, mutta ihan ihmeissäni siitä röyhkeydesrä, millä koostumus ja koko ihan täysin erit, ja huonommat siis. Huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Ah tästä aiheesta löytyikim täällä ketju. Minä koin saman järkytyksen nyt eilen ja oon teidän kanssa samaa mieltä. Kulttuurinen pyhäinhäväistys. Miksi tällainenkin vastoinkäyminen pitää kokea?
En oo ostanut aikoihin, kun vähentänyt herkuttelua kautta linjan, mutta ihan ihmeissäni siitä röyhkeydesrä, millä koostumus ja koko ihan täysin erit, ja huonommat siis. Huijattu olo.
Juuri se muutoksen suuruus ällistyttää ja vihastuttaa. Ja sehän on ainoa suuruus tässä. Ei oo röyhkeydellä rajaa. No mut se on Unileverin perusfilosofia kyllä kauttaaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kingiksessä myös tätä " suklaanmakuista kuorrutetta ":
Kingis Original Vanilja
Vaniljakermajäätelöä, suklaanmakuista kuorrutetta (16%) ja suklaanmakuista täytettä (15%). Saattaa sisältää hasselpähkinää, mantelia ja vehnää.
Tämä tuote sisältää:
Rasvaton MAITO, sokeri, KERMA, kookosrasva, rapsiöljy, rasvaton MAITOJAUHE, glukoosisiirappi, vähärasvainen kaakaojauhe, MAITORASVA, emulgointiaineet (rasvahappojen mono- ja diglyseridit [kasviperäinen], lesitiinit), stabilointiaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe, tarakumi, karrageeni), aromit. Saattaa sisältää hasselpähkinää, mantelia ja vehnää.
Olis rehellisempää poistaa nimi Ingman kokonaan.
Tulee mieleen kun Hesburger osti Carrolsin ja piti hetken Carrols ravintoloita pystyssä. Siellä sitten kaikki mukamas Carrols tuotteet maistuivat Heseltä enkä tykännyt ollenkaan.
Kingiksen suklaa on ollut paskaa koko sen elinkaaren ajan. Maistui jo lapsena omituiselle, ja siitä on aikaa 40 vuotta.
Samankokoinen tuutti kuin muut normi tuutit. Nimi pitäisi olla "normis"
Suurin osa suomalaisista jäätelöistä on nykyään ilmapuhallettua rasvatonta hattaraa.
70-luvun lopulla litran vaniljajäätelö oli sellainen kilon painoinen kivikova tiili, jonka täytyi antaa sulaa ensin vähän.
Nykyään litran jäätelöt painavat 500g, jopa alle. Puolet korvattu ilmalla ja rasva kerätty pois voin valmistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ikärasismia? Onko Jättis meidän keski-ikäisten suuri suosikki?
En tiedä. Ainakin tämän keski-ikäisen lapsen kaverit rakastivat Jättistä, niitä erikoisversioita myös.
Kyllä tämä harmittaa.
ikäsyrjintää*
Kävin ruokakaupassa ja tarkastin: 96g. Se on se sama, minkä ite ostin pari viikkoo sitte ja minkä perusteella oon täällä sitä kans kauhistellut teiän kans.