Epäily: Venäjä iskenyt kahden NATO-maan, Suomen ja Viron infraan.
IL: Venäjän epäillään iskeneen Suomen ja Viron väliseen kaasuputkeen – hallitus pitää myöhemmin tiedotustilaisuuden https://www.is.fi/politiikka/art-2000009913207.html
Kommentit (259)
Vierailija wrote:
Höpö höpö. Myrsky rikkonut.
Ei vakavajuttu.
Joo ja sen myrskyn takia pidetään ylimääräinen tiedotustilaisuus Suomen muuttuneen turvallisuustilanteen vuoksi.
Valtioneuvoston tiedoitustilaisuus 17.30
Vierailija wrote:
Höpö höpö. Myrsky rikkonut.
Ei vakavajuttu.
Mitenköhän myrsky rikkoisi meren pohjassa olevan putken?
Venäjä asettaa itse "punaisia viivoja" joiden yli NATO ei saa mennä, mutta alkaa itse ylittämään niitä. Kuinka tyhmiä siellä oikeasti ollaan? Mikäli osoittautuvat syylliseksi.
Tuleeko NATOn 5. artikla voimaan?
Pääministeri Petteri Orpo ja useat viranomaiset pitävät tiedotustilaisuuden kello 17.30 tänään Valtioneuvoston linnan tiedotustilassa. Valtioneuvoston mukaan kaasuputkesta on paikallistettua vauriokohta. Lisäksi on todettu vika Suomen ja Viron välisessä tietoliikennekaapelissa.
Ilmeisesti myös tietoliikenneputkessa vikoja. Ollaan aika huolestuttavien asioiden äärellä.
Jaa? Miksi Viron lehdet vaikenevat?
Ei räjähdystä. Putki ilmeisesti polttoleikattu poikki.
Harmi, jos keväällä on äänestetty maan johtoon puolueet, jotka ovat neuvottomia, harjoittelevat työhönsä eivätkä omaa karismaa, eivät luo turvaa, uskoa ja luottamusta rajojen sisällä eikä ulkopuolella?
Laittakaa kotivara kuntoon, ei tämä tähän jää. Sähkö, vesi, ruoka, maksuliikenne…
Mitä se tarkoittaa? Mihin se asia johtaa. Onko joku joka osaa päätellä.
Venäjä ei ymmärrä, että Itämerellä ei liiku yksikään heidän alus jos NATO niin päättää.
Ootko sä joku palkattu hahmo itse?
Nyt kerrotaan myös tietoliikennekaapwlin vaurioituneen.
Vierailija wrote:
Mitä se tarkoittaa? Mihin se asia johtaa. Onko joku joka osaa päätellä.
Ei mitään. Suomalaiset poliitikot ja viranomaiset on niin Suomettuneita ettei johda mihinkään.
Vierailija wrote:
Ei räjähdystä. Putki ilmeisesti polttoleikattu poikki.
No aivan varmasti on joo.
Vierailija wrote:
Eiks Venäjän pitäny olla "heikko"? mites se nyt sodan haluis koko Natoa vastaan?
just siks että Kreml voisi häntä koipien välissä vetäytyä, myös Ukrainasta, vedoten omalle kansalleen että maailmanrauhan säilyttämiseksi näin oli tehtävä kun paha länsi uhkasi täystuholla.
Vierailija wrote:
Laittakaa kotivara kuntoon, ei tämä tähän jää. Sähkö, vesi, ruoka, maksuliikenne…
Meillä valtion tulisi osallistua muonittamiseen. Näin nimittäin toimitaan muissa Pohjoismaissa.
T: tuntematon
Minä eoäilen että sabotaasin takana on taas ihan muut maat, kuten sillon vuosi sittenkin.