Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia iäkkään narsistivanhuksen kanssa?

Vierailija
17.09.2024 |

Olen aivan poikki iäkkään isäni takia. Taustaa; muistan kun lapsena sain aina hävetä hänen käytöstään. Kehui itseään ja arvosteli muita. Riiteli kaikkien naapureiden ja sukulaisten kanssa ja äitini kanssa. Petti äitiäni ja käytti henkistä väkivaltaa veljeäni kohtaan jättäen tällä tavoin ikuiset traumat veljeni elämään. Kaikissa asioissa isäni oma etu oli tärkein.

Nyt isäni on yksin ja monia sairauksia löytyy. Olen -menneisyyden inhottavista asioista huolimatta- yrittänyt häntä auttaa, mutta henkisesti tämä on alkanut olla liian kuluttavaa. Isäni tekee edelleen törkeitä asioita (en viitsi niitä täällä avata) eikä myönnä virheitään. 

Onko muilla kokemuksia samanlaisesta iäkkäästä vanhemmasta ja miten olette toimineet?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unohtanut koko tyypin.

Vierailija
2/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini samanlainen ja oletan että pärjää omillaan koska on niin mahtava (ja potki minut myös omilleen kun olin 18).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltellaan porukalla pilveä ja aika kuluu ihan lepposasti sen kahvikupin verran, jonka siellä viihdyn. 

Vierailija
4/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen minkä milloinkin pystyt ja muuna aikana et tunne huonoa omatuntoa siitä ettet aina jaksa isääsi. Asuuko isä vielä omillaan?

Vierailija
5/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sen minkä milloinkin pystyt ja muuna aikana et tunne huonoa omatuntoa siitä ettet aina jaksa isääsi. Asuuko isä vielä omillaan?

Kyllä hän asuu omillaan. 

Vierailija
6/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele myös sanomaan "Ei", jos se vielä tuntuu hankalalta. Sinä et ole vastuussa isästäsi, jos hän on vielä ihan täysin tolkuissaan ja pärjää kotona.

Vierailija
7/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän asuu omillaan. 

Minun isäni kuoli omaan kotiinsa unohdettuna ja hylättynä, nälkään kuoli käytännössä. Olisi ehkä kannattanut edes joskus olla purematta ruokkivaa kättä, kun kunto alkoi huonontua. Mutta ei. Siispä ei käyty, kun siitä ei saanut kuin pahaa meiltä. Niin haudassa makaa kuin elävänä petaa.

Vierailija
8/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän asuu omillaan. 

Minun isäni kuoli omaan kotiinsa unohdettuna ja hylättynä, nälkään kuoli käytännössä. Olisi ehkä kannattanut edes joskus olla purematta ruokkivaa kättä, kun kunto alkoi huonontua. Mutta ei. Siispä ei käyty, kun siitä ei saanut kuin pahaa meiltä. Niin haudassa makaa kuin elävänä petaa.

Hän ihan itse valitsi myös tapansa kuolla. Ei halunnut silloinkaan miellyttää muita. 

Vierailija
9/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Muita kokemuksia?

Vierailija
10/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele myös sanomaan "Ei", jos se vielä tuntuu hankalalta. Sinä et ole vastuussa isästäsi, jos hän on vielä ihan täysin tolkuissaan ja pärjää kotona.

Et sinä ole vastuussa isästäsi silloinkaan kun hän ei ole enää ihan täysin tolkuissaan eikä pärjää kotona!

Vierailija
11/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kohtelet häntä huonosti ?

Vierailija
12/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse toimia mitenkään. Jokaisella on vastuu vain itsestään ja omista lapsistaan.

Vierailija
13/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, miksi vanhemmat kohtelevat huonosti lapsiaan? Mikä vtun velvollisuus aikuisella lapsella on hoitaa vanhempaansa?

Vierailija
14/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osallistua lainkaan kun toi hetki tulee. Ehkä voin jonkun ajanvarauksen tehdä tai jotain pientä, mutta jos siitä tulee sanomista niin sitten en mitään. Oon jo kärsinyt enemmän kuin tarpeeksi, en edes ajattele, että mulla on äiti - ei ole koskaan ollut.

Vierailija
15/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus niin kunta hoitaa. Mun mielestä lasten pitäisi saada irtantua virallisesti vanhemmista jos nää on k-päitä. Aivan kuten voi antaaa lapsen addoptioon niin sama juttu näillä k-päille eli ne vanhemmat poistettaisiin sieltä tiedoista. Eli sä olisit niinku virallisesti orpo.Pärjätköön omillaan.

Vierailija
16/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, miksi vanhemmat kohtelevat huonosti lapsiaan? Mikä vtun velvollisuus aikuisella lapsella on hoitaa vanhempaansa?

Vaikutat todella karmealta ihmiseltä, eihän sinulla vain ole paljon läheisiä, eihän ?

Vierailija
17/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, auttaako veljesi lainkaan?

Vierailija
18/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat todella karmealta ihmiseltä, eihän sinulla vain ole paljon läheisiä, eihän ?

Ja sinä vaikutat ihanalta ihmiseltä joka rakastat rakastavia vanhempiasi jotka huolehtivat sinusta ja ansaitsevat nyt vastavuoroisesti sinun huolenpitosi. Pääsette kaikki taivaaseen.

Vierailija
19/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse toimia mitenkään. Jokaisella on vastuu vain itsestään ja omista lapsistaan.

Oikeasti meillä on vastuu jokaisesta jonka tiedämme  hoitoa tarvitsevan, ei sitä itse tarvitse antaa vaan hälyttää apua. 

Vierailija
20/23 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien mielestä hän kuuluu presidentiksi ja ydinasenapin haltijaksi.

Saanko kysyä miksi kirjoittelet tänne Vauvalle, Barron?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi