Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krakova tulvat

Vierailija
17.09.2024 |

Onko kukaan nyt Krakovassa tai juuri palannut sieltä? Mikä siellä on tulvatilanne? Olen lähdössä reissuun reilu viikon päästä, tarkoitus olisi matkustaa myös junalla, junaraiteet ilmeisesti tällä hetkellä pois käytöstä... Olisi kiva kuulla ajantasaista tietoa! 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa googlata?

Vierailija
2/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlata?

Sitähän tässä kysyttiin. Kiitos vastauksesta. Arvostan rakentavaa keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan voi vielä tietää, mikä tilanne on viikon päästä. Seuraile mediaa.

Vierailija
4/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlata?

Arvostaisin viitseliäisyyttä hankkia tietoa (sitä on kyllä saatavilla) sen sijaan, että tulee täältä kyselemään.

Vierailija
5/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkoulussa lapsena laulettiin lautua "tyhmämies hiekalle rakensi, viisasmies kalliolle rakensi, tuli sade rankka ja tyhmänmiehen talon vei!".

Vierailija
6/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan googlata kiitos vaan, mutta googlaamalla en löytänyt niin tarkkaa tietoa kuin kaipasin. Mutta kiitos että vaivauduit vastaamaan, vaikka sulla ei ollut mitään annettavaa tähän keskusteluun. Aika turha tää palsta jos mitään sellasta ei saa kysyä, minkä voi googlata. Ap. 

Vierailija
7/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlata?

En osaa puolaa, vaikka olen matkustamassa Puolaan, eli ei, en osaa googlata tietoa luotettavista lähteistä.

-Eri

Vierailija
8/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlata?

Arvostaisin viitseliäisyyttä hankkia tietoa (sitä on kyllä saatavilla) sen sijaan, että tulee täältä kyselemään.

Minä taas arvostan sitä, että ap oli aloittanut asiallisen ketjun, jossa kysytään konkreettista tietoa asiasta jotain tietäviltä. Erittäin harvinaista tällä palstalla. Ja en ole muuten persu, joten turha aloittaa sitä virttä.

Vierailija
9/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä googlauksella selvisi, että tänään siellä on tulvavaroituksia. Viikolla satelee lisää jonkin verran. 

Vierailija
11/17 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlata?

En osaa puolaa, vaikka olen matkustamassa Puolaan, eli ei, en osaa googlata tietoa luotettavista lähteistä.

-Eri

Ihan suomeksi löytyy tietoa, englanniksi myös  ja puolaa voi suomentaa Google translatella. 

Vierailija
12/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi iloinen että löysin tämän ketjun aloituskysymyksen, koska olen itse lähdössä Krakovaan piakkoin enkä helposti löytänyt googlaamalla selvää informaatiota Krakovasta (mm. tämä ketju tuli google-hakuun). Mutta kun luin ketjuun tulleita vastauksia, olin kyllä pettynyt siitä miten asiattomasti tyypit huutelevat täällä, kun sen voivat anonyymisti tehdä.

Kaverin puolalaiselta kaverilta sain tiedon että Krakovan läpi kulkeva joki on eri kuin isot tulvat aihauttanut, eikä Krakovassa ole ollut "major issues, some very local floods only". Hän myös kirjoittaa (tänään): "We are cautious optimists but also preparing for the worst".  

Vierailija
13/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäkoulussa lapsena laulettiin lautua "tyhmämies hiekalle rakensi, viisasmies kalliolle rakensi, tuli sade rankka ja tyhmänmiehen talon vei!".

Tunnetaan myös versiona kolme pientä possua. Ajankohtainen.

Vierailija
14/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolan tulvat ja Hollannin on joka vuosi. Ne vanhat homeiset romutalot kertakaikkiaan olisikin purettava. Mutta yläkerroksissa pärjää jos on juomavettä ja ruokakuljetus. Siellä on korkeampia maan kohtia mihin voi mennä. Venetsiassa asutaan yläkerroksissa alhaalla on vesi ja home. Voihan sitä siis soudella kotiinsa. 

Vierailija
15/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se kolme pientä elefanttia marssi näin laulun sanat olikaan. Pääsette kirouksista kun alatte siunata. 

Vierailija
16/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliolle kukkulalle rakennan minä majani.  

Vierailija
17/17 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje. Voivat muuttaa Kap Verdelle asumaan ei huolia aurinko paistaa kalaa tulee ja lämmin vesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan