Menneisyys riivaa
Koko ajan tulee mieleen menneisyyden noloja tapahtuneita asioita. Niitä on lähes jokaisen tuntemani ihmisen kanssa tapahtunut. En ole sinut näiden juttujen kanssa ollenkaan. Nyt on tapahtunut jotain mun päässä kun olen alkanut ymmärtää miltä niistä ihmisistä on tuntunut käytökseni. Olen tehnyt tietoisen valinnan eristäytyä ihmisistä kokonaan.
Kommentit (4)
Menneisyys elää ainoastaan mielessäsi. Hyvä, että tiedostat virheesi. Ei kuitenkaan tarvitse eristäytyä kokonaan vaan toimia jatkossa viisaammin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tosi tärkeää duunia mitä teet! Tuohonhan on olemassa myös hoito-ohjeet.
1. Anna niiden nolojen tunteiden tulla, ne vapauttaa sinut niistä tilanteista
2. Kun tuollainen nolo tilanne tulee mieleen, sano itsellesi "annan sinulle anteeksi"
3. Mieti mitä toinen henkilö teki väärin
4. Mieti mitä itse teit väärin
5. Mieti toistuuko tilanteissa jokin asia, jonka teet itse väärin
6. Ymmärrä, että jos toiset on tehneet jotain väärin, se on heidän häpeänsä. Sinun ei tarvitse sitä kantaa mukanasi, pidät huolen vain omasta osuudestasi. Heidän häpeänsä on heidän omaansa
7. Jos jokin asia tosissaan piinaa sinua ja tunnet syyllisyyttä, niin pyydä tältä henkilöltä anteeksi tai kirjoita kirje, jossa pyydät anteeksi ja heitä se menemään - ja paras anteeksipyyntö on aina se, että muutat omaa käytöstäsi jatkossa
8. Elä elämääsi eteenpäin ja jatkossa vältä samoja virheitä ja ole it
Kiitos tästä. Yleensä kukaan muu ei ole tehnyt väärin. Vain minä.
Vierailija kirjoitti:
Menneisyys elää ainoastaan mielessäsi. Hyvä, että tiedostat virheesi. Ei kuitenkaan tarvitse eristäytyä kokonaan vaan toimia jatkossa viisaammin.
Kyllä ihmiset muistavat ja muistelevat ja juoruilevat. Se on varma.
Tuo on tosi tärkeää duunia mitä teet! Tuohonhan on olemassa myös hoito-ohjeet.
1. Anna niiden nolojen tunteiden tulla, ne vapauttaa sinut niistä tilanteista
2. Kun tuollainen nolo tilanne tulee mieleen, sano itsellesi "annan sinulle anteeksi"
3. Mieti mitä toinen henkilö teki väärin
4. Mieti mitä itse teit väärin
5. Mieti toistuuko tilanteissa jokin asia, jonka teet itse väärin
6. Ymmärrä, että jos toiset on tehneet jotain väärin, se on heidän häpeänsä. Sinun ei tarvitse sitä kantaa mukanasi, pidät huolen vain omasta osuudestasi. Heidän häpeänsä on heidän omaansa
7. Jos jokin asia tosissaan piinaa sinua ja tunnet syyllisyyttä, niin pyydä tältä henkilöltä anteeksi tai kirjoita kirje, jossa pyydät anteeksi ja heitä se menemään - ja paras anteeksipyyntö on aina se, että muutat omaa käytöstäsi jatkossa
8. Elä elämääsi eteenpäin ja jatkossa vältä samoja virheitä ja ole itsellesi armollinen kun mokaat tai toistat samoja virheitä (kaikkihan me munataan jatkuvasti)