Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun Sissit alkuviikkoon vk 7

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tänne ilmestynyt surullisia viestejä...

Daisy, täältä tulee iso halaus! Olen todella pahoillani puolestasi! Saman aiemmin kokeneena tiedän että menetys on todella kipeä vaikka ns. alkumetreillä vielä mennäänkin!

Meela, eikö sinulla ole mitään mahdollisuutta päästä ultraan yhtään aiemmin? Ylimääräiseen sellaiseen? Päivystyksen kautta tai jotain... Vaikka itse pikkupaikkakunnalla asunkin, niin kuten aiemmin sanoin niin terkkulan tätikin on täällä valmis kokeilemaan ultran kanssa että äiti saa mielenrauhan ja voi paremmin (kuten myös vauva) kun stressi hormoonit ei jyllää pilvissä. Entä yksityisellä??? Toivottavasti kaikki loppujen lopuksi kääntyy hyvin! Voimahaleja myös sinulle!

Uh, lopenuupunut olo kaikesta jännityksestä tänään. Siis ultraa jännitin niiiiiiin kovasti että en oikein itsekkään tajunnut vasta kun kotona kun päänsärky iski apinan raivolla...

Sohva kutsuu vaakatasoon...

Pandora

Vierailija
42/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullisia uutisia daisy, ei kai tässä voi sanoa kun koita jaksaa, paljon voimia sinnepäin!

En ite tajunnu kysellä mitään mahdollisuutta päästä aikasemmin ultraan.. jos tässä vielä nää vuodot jatkuu tai tulee jotain muuta nii sitte ainakin jonnekkin soittelen... Toisaalta mul on sellanen olo, että en nyt pysty kuitenkaan vaikuttamaan mihinkään, on ihan rauhallinen olo, jos meille on vauva tullakseen niin sitten tulee.. Enköhän jaksa vielä muutaman viikon odotella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä jäi väliin ;)

Daisy voimahalit sulle! Päivä kerrallaan koitat jaksaa ja pidät pientä vauvaasi muistoissasi. Kaikkea hyvää jatkossa! Tuli tosi paha mieli puolestasi :(

Vuotoja oli muutamalla ollut. Koittakaahan tekin levätä :)

Ja pahoinvoiville voimia!

Itsekin niihin kuulun, mutta nyt ollut taas pari päivää helpompia :) Kauppareissukin pitkästä aikaa tänään meni normaalissa mittakaavassa, ei jäänyt pahan olon takia ruokaostokset minimiin!

Useammalla tuntu olevan jos jonkin näköstä hormooni myräkkää meneillään ;) Mulla ei vielä ainakaan. Tai olen kyllä itku-herkkä, mutta ihanasti täynnä rakkautta tai jotain ;D Kaikki on ihania ja kaikkia haluais rakastaa. Etenkin omaa kultaansa - odotan jo innolla miehen lomia vkonloppuna, saan helliä ja halia sitä! Tyttökin on saanut omansa suukoista ja haleista, reppanalla meinaa hermot mennä.

Päiväkodin lapsetkin tuntuu yhtäkkiä erityisen ihanilta ja minun pörröiset marsu-kaverit etenkin. Voi mua hullua :D

Torstain ultra alkaa jo pikkasen jännittää! Pyysin tyttöä sinne mukaan :) Ollaan siis kerrottu sillekkin - tuntu järkevämmältä tehdä niin, kun sitten vahingossa kuitenkin kuulee jotain juttuja, etenkin kun pölpötän puhelimessa. Ikävä ois lapsen epäillä jotain, eikä hänelle ois kerrottu.. 5v. on aika fiksu jo, epäilee helposti :)

Anteeksi hieman omanapainen teksti..

Dumle *pikaisena* rv 10+4 - Ja työnimetön on tämä kaveri, ei vaan ole tullut mitään nimeä mieleen :)

Vierailija
44/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas ehdin lueskella teidän juttuja, paljon voimia ja haleja niille joilla oli ikäviä uutisia:(

Esittelypinoa minäkin kaipailisin niin voisin käydä kanssa ilmottautumassa:)

Edellisistä raskauksista: Ensimmäinen meinasi syntyä jo viikolla 31 ja jouduin sairaalaan makaamaan viikoksi, sieltä sitten kotiin makaamaan.N. 35 viikolla sain alkaa liikkumaan normaalimmin, jotain 38+ tuli raskausmyrkytys ja tyttö syntyi käynnistyksellä ja synnytys kesti reilun 4h. Toinen meni viikolle 41+1 ja alkoi vesien menolla. Vedet alko lorista noin puoli 1 aikaan yöllä ja tyttö tuli 2.47 2 minuutin ponnistuksella, ekasta ponnistin 13 min. Aika luomuna menny, kummaltakaan mitään puudutuksia ole saanut, ekasta kohdunkaulan? puudutuksen ja tokalta pelkkä ilokaasu:) Hyvät kokemukset on synnytyksistä. Nyt vähä hirvittää tää kolmonen jos tulee vielä nopemmin ja nyt kun on n. 40 km sairaalaan matka. Mutta vielä on aikaa sitä murehtia.

OMAA NAPAA: Ei oo oikeastaan mitään muuta oireita kuin JUMALATON turvotus. Housut puristaa.. työhousuissa jo ylin nappi auki.. siis onko tää jumataton turvotus ihan normaalia? Onko muillaki näin? Huh.. aivan hirvitti kun mittasin äsken ympärysmittaa navan kodalta... oli VIISI senttiä turvonnu!!! siis ihan mahotonta. Mulla siis vasta 8 viikkoa huomenna.Ennen raskautta painoin 60kg ja olen 162 m pitkä.. mua ihan tajuna pelottaa kans jos lihon aivan hulluna!!!! Mulla tuli tokasta vaan 6kg kun olin tosi tarkka syömisteni kanssa ja mulla oli lähtöpainookin 10kg enempi. painoin sit 2 kg vähempi jälkitarkastuksessa kuin mitä kun aloin odottaa. en jälkeen mää laihdutin sen kympin ja nyt kun raskaana uudelleen pelkään että oon jään plösöksi:( Ekasta tuli 12 kg kun söin periaatteella -lihon kumminki-

Kuvotus oloo on jonkin verran aina iltasin muttei yrjö ole kyläilly.. molempien tyttöjenkään aikaan ei ollu ihmeemmin pahoinvointia ja tissit on yhtä pienet kuin ennenkin:) Olen aina ollu niin unta rakastava ihminen etten ole väsymystäkään huomannu. Ainoastaan tuo hiivatin turvonnu maha.

Mää sanon vauvaa salamatkustajaksi.. keksin sen vaan siitä kun mun työkaveri kysy mun toiselta työkamulta että miltäs se tuntuu tuollasta salamatkustajaa kantaa mukana:) Musta se sopi niin hyvin kun tää on kyllä todellinen salamatkustaja kun tuli aivan yllätten mukaan völjyyn:)

Mitäpäs tässä muuta.

Huomenna aamuun töihin ja torstaina sais olla vapaalla. Lauantaina painaa sit taas töitä.

Mulla tietää töissä kaikki.. eipä tuo yllätys oikeastaan ole kenellekkään kun meillä töissä on kahdeksalla salamatkustaja kyydissä, heh. Kunnon buumi!!!

No mutta nyt kattoo salatut loppuun:)

Kirjottelemisiin.

Äiti0004 ja salamatkustaja 7+6 (kait)

Vierailija
45/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oloa helpotti hirveesti kun kirjotit ettei sun neuvolantäti ollut vuodosta huolissaan!!! Luit nimittäin varmaan että mulla on sitä ollut myös.. Mä en vaan ole siitä nyt vielä mihinkään soittanut.

Toivon sydämeni pohjasta että meillä on molemmilla kaikki hyvin ja saadaan vielä kuulla ne pienet sydämenlyönnit!!!

Jaksamisia!!!

Vierailija
46/53 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku;( Olen tosi pahoillani sun puolesta!!!

*rutistaa*

Vierailija
47/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikossa mennään jo!!! Viikonloppu on nurkan takana. Yes!

Mies tosin ilmoitti eilen lähtevänsä kelkkasafarille kolmeksi päiväksi huomenna joten ypönä pitää kaksi yötä olla... PÖH! Pitää vissiin yrittää torhistautua ja yrittää siivota... varmaaan...;)

Dumle: sinäkö vakavalla naamalla yrität sanoa että SINULLA ei hormoonit jyllää... ;D Tuo rakkauden ja hellyyden määrä EI VOI olla normaalia olotilaa!!! ;)

äiti 0004: Jos teitä on töissä jo kahdeksan (8?)raskaana, kehoittaisin työnantajaa vaihtamaan työtuolit uusiin, ne on ihan selvästi vaaralliset!!! ;) Tai ainakin laittasin varoituslapun niihin kaikille EI vielä raskaana oleville että osaavat vältellä " sikiäviä" tuoleja... ;D

Itsellä ollut ihanan helpottunut olo ja jotenkin tuntuu että maailmakin näyttää taas ihanammalta kuin ennen. ...varmaan ne hormoonit... Tosin minulla helpotti se ultra niiiiin kovasti oloa että ei voi uskoa todeks. Olin eilen aivan poikki illalla ja nukahdin sohvalle jo kahdeksalta! Mies hätyyttele ysiltä mut sänkyyn nukkumaan ja posmotin puoli seitsemään asti ihan sukkana. Ja olisin jatkanut vieläkin jos ei olis tarvinnut lähtä töihin.

Mun äiti on ihan höperöksi mennyt! Eilen se paljasti että se on ostellut jo vaikka mitä pikku vaatteita... UH! Hänen muut lapsenlapset kun on jo lähes täysi-ikäisiä niin nyt se saa suunnata kaiken innon ja ja huomion tähän pikkuiseen! Pelottaa... ;) ihminen joka on jäänyt just eläkkeelle ja on intoo täynnä kuin ilmapallo... UH! Se jo suunnitteli asunnon vuokraamista (!) meidän paikkakunnalta jotta se voi sitten olla varmasti tarpeeksi meillä ja nähdä vauvaa!!!! APUA!!!! Mitä kaikkea se keksii ennekuin ollaan edes kymmenen viikkoa eteenpäin, puhumattakaan kolmekymmentä!

kauhu skenaario silmissä vilistäen.....

pandora ja juustis 10+1

Vierailija
48/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

mullakaan eivät eilen kuuluneet vielä sydänäänet dopplerilla neuvolassa. Terkkari kovasti jo ennen kuuntelua kyseli, että enhän sitten huolestu jos eivät kuulu. Näillä viikoilla (10+3) kuulemma on 50% mahdollisuus että kuuluvat. Yritän minäkin täällä olla huolestumatta, vaikka tietty olisin ne jumpsutukset mielelläni kuullut!

Heippa muillekin " uudelta" syyskuiselta! Olen kirjoitellut muutamia kertoja tuonne suurperhepuolelle, kun neljättä odotan. Lapset ovat syntyneet 00, 02 ja 05. Ja nyt masussa toivottavasti hyvissä voimissa tämä ylläriasukas! Meillekin sopisi tuo salamatkustaja nimeksi!

Mukavaa ystävänpäivää kaikille! Ei ole enää montaa viikkoa tuonne 12 viikon rajapuomiin, jolloin vähän helpottaa tämä jännäys. Mulla np-ultra 2 viikon päästä!

apinaemo 10+3 tai jotain

Vierailija
49/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Daisy82, mä olen tosi pahoillani sun puolesta! Jaksamisia..

Nämä viikot tuntuvat menevän niin hitaasti eteenpäin tällä hetkellä.. Mä ainakin odotan koko ajan että aika kulkisi nopeaan ja oltaisiin niillä ns. turvallisilla viikoilla jo. Ehkä tästä sitten uskaltaa nauttiakin.. Välillä sitä on niin onnellinen ja tavallaan tajuaa sen tosiasian että meille tulee vauva. Ja välillä mä pelkään että jotain pahaa takuulla tapahtuu. Yritä nyt siinä sitten ajatella positiivisesti. Ehkä mä sittenkin ensi viikolle koitan saada aikaa sinne yksityiseen ultraan.. Eihän sekään näillä viikoilla vielä mitään takaa, mutta ehkä mä vähän rauhoittuisin..

Tälle viikolle se ei enää ehdi koska perjantaina haen kummipojan viikonlopuksi meille. Sitten ei onneksi ehdi mitään kamaluuksia miettimäänkään. Ihana saada taas vierailulle sellainen 8 vuotias jonka mielestä on maailman siisteintä päästä Helsinkiin =D! Joona asuu aivan maaseudulla, joten kaikki on hänelle sitten uutta ja " siistiä" . Yhden reissun paras anti oli, uskokaa tai älkää-bussimatka!! Heh, käytiin lintsillä ja korkeasaaressa ja mentiin metrolla ja ratikalla ja laivalla, mutta tää muru sanoi että bussi oli hienoin. Tajusin sitten kyllä että sehän johtui siitä kun lätkäisin pojalle kolikon käteen ja sanoin että maksa itse. Se että hän sai itse ostaa sen kertalipun oli niin iso asia. Ei sitä aikuinen aina tajua noita juttuja! Ei lapsi tosiaan välttämättä tarvi mitään niin valtavia elämyksiä.. Yksi hienoimpia juttuja kuulemma meillä on myös se, että jos vahingossa sanoo " hemmetti" niin me ei suututa vaan sellaiset sanat voidaan jättää ihan meidän välisiksi ja niistä ei tarvi kertoa Joonan äidilla ja isälle =D

No nyt mennään sitten Serenaan uimaan ja sitten sunnuntaina varmaan luistelemaan sinne jääpuistoon. Joona on soittanut jo useaan otteeseen kaikesta mahdollisesta, siis että käydäänkö yhdessä kaupassa ja onko Rasmus (meidän täysikasvuinen koira) kasvanut ja pääseeköhän mun mieheni sitten yhtäaikaa kauppaan ja että jutellaan sitten tyttöystävä asioista kun hän tulee jajaja. Ja joka kerta se kuulostaa mun mielestä niin hellyyttävältä että mua alkaa itkettään. Tosin mua itkettää muutenkin joka hiton asia tällä hetkellä.. No, Joonan aikana ei voi parkua kun se on sitten tosi noloa ja tyttömäistä!

Eilenkin taisin parkua siinä 5 kertaa.. Ärsyttävää!!! Mä kun en normaalisit mikään itkuiita ole.. Heh, mä oon nyt jo kiukkuiita, itkuiita ja kohtapuoliin myös isoiita..

Taas helpotti näköjään ne epätoivon tunteetkin.. Eli taas eteenpäin ja hyvillä ja toiveikkailla mielin!! Eli jos vaan kaikki hyvin menee niin meille tulee vauva!!!

Colatoffee ja Joululahja K-P 8+6

Vierailija
50/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meela ja Yazmin, myos mina kuulun tuohon tiputtelijoihin, kavin ultrassakin tarkastamassa mites on laita, ja vauvalla kaikki hyvin! Lepoa, lepoa ja lepoa! Siina se resepti tahan juttuun, sain myos taydellisen nostokiellon! Nyt ei enaa muutamaan paivaan ole tiputellut, toivon edelleen parasta. Lekuri sanoi etta ne ovat ensimmaisia hatamerkkeja nuo tipat, etta rauhallisemmin olis otettava!

Oma napa tanaan jo parempi, ei kipuiluja; eilen karsin aivan sikana ummetuksesta, ei mikaan kivan tuntunen olotila! Sen siita saa kun ei voi liikkua ja syo oikein hyvin, heh!

Vatsa on turvoksissa, nyt hassusti kylla laskemaan pain, mutta selva vauvapullukka on esilla! Ma nyt olen naita, etta ekasta kuukaudesta lihon ja jatkan sitten ainakin +10-17kg, tappelen sitten ajan kanssa niita poispain!

Synnytyksista oli ollut puhetta: naissa voi kylla olla joitain heittoja kun en kortteja jaksa kaivaa esiin, eli ulkomuistista;

1. rv36+6 2490g/48cm kolmelta yolla meni tippa vetta, ja menin tarkastukselle. Odotellessa siella meni vedet ja n. 5h paasta syntyi tytto, autettiin imukupilla.Epiduraali.

2. rv 39+ 3100g/50cm Supistuksista alkoi ja odottelin kotona. Sairaalaan kolmelta ja tytto maailmassa 5.05 - luomuna.

3. rv 39+ 2900g/48cm Supisteli aamu kahdeksasta, odottelin kotosalla. Sairaalaan 11.35 tytto maailmassa 11.50! Luomuna/syoksysynnytys.

4. kaynnistettiin tipalla klo 7.30 rv 38+ 2880g/48cm ei muita kivunlievityksia. Tytto syntyi 9.15.

Etta ihan nopeassa tahdissa, mutta kovilla kivuillahan nama syntyvat; toivotaan parasta tasta viitosestakin!

Nyt pitaa menna pyllyn pyyhintaan nuorimmaisella... voikaa hyvin

-levinia ja hope rv 9+4 -

Vierailija
51/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivä alkoikin tosi hyvissä merkeissä. Laitan tähän saman jutun kuin tuonne ex-haahuihin (ja haahuihin):

---------------

Nyt tulee omaa napaa.... mutta tänä aamuna kävin neuvolalääkärissä, siis siinä samassa tarkastuksessa ja samalla lääkärillä kuin missä viime keväänä huomattiin ettei sydänääniä kuulu -> ultrassa todettiin keskeytynyt km... olin ihan paniikissa, en nukkunut viime yönä, riitelin verisesti miehen kanssa sun muuta kivaa... mutta kyllä fiilis muuttui kun sieltä vatsasta sitten kuuluikin ihan selvästi että " tumps-tumps-tumps" :) Eli sydänäänet kuuluivat vahvasti ja tasaisesti ja myös sisätutkimuksessa kohdunkaula etc kaikki oli niin kuin piti. Eli kait tässä sitten raskaana ollaan!

Anteeksi nyt kauhia hehkutus. Mutta on tässä ollut melkoinen stressi. Ensi viikon perjantaina on np-ultran vuoro. Jos siis JOS sieltäkin tulisi ihan hyvät uutiset, ehkä tässä jo uskaltaisi hengittäää...??

----------------

Sellaista siis täällä. Nyt ei paljon muuta ajatusta päähän mahdukaan :) vaikka pitäisi, varsinkin töitä....!

DAISY otan osaa suruusi. Henk koht sain suuren avun tuolta haahut-porukasta vauvakuumeen puolelta, tai ainakin uskoa siihen että on elämää keskenmenon jälkeenkin. Vaikka ei se siltä tietenkään sinulle nyt tunnu. Kovasti jaksamista ja valtavat halaukset sinulle!

t Joululahja, rv 11+ jotain

Vierailija
52/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä sairastellaan flunssaa tyttöni 7v. kanssa, joten sängyn pohjalla menee tämä päivä.. Ihan pitää poissa töistä olla.. Olisi ollut kahdentoista tunnin duunipäivä, joten en edes yrittänyt mennä, elen siellä jo puolikuntoisena toikkaroin..

Nälkä on, mikään ei maistu.. Ehkä en kuitenkaan kuihdu pois.. =)

Sänky kutsuu.. Oli vaan pakko käydä lukemassa kuulumiset.. Voimia kaikille!

Vierailija
53/53 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään ultrassa kun pahoinvointi, rintojen arkuus on hävinnyt kokonaan.

Keskenmeno oli kuten arvailinkin

Viikkoja olisi ollut nyt 9+1 mutta kohtuvastasi viikkoja 7-8 ja sikiötä ei näkynyt oikein juurikaan.

sydän äänet nähtiin viikolla 6+2 mutta sen jälkeen on menehtynyt.

Nyt odotellaan jotta päästäi jatkamaan eteenpäin mahdollisimman nopeasti.

Sydämestäni toivon teille kaikille ihanaa odotusta ja peukut pystyssä että kaikilla menee hyvin myös jatkossa!