Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ihmiset onnistuu aina kaikessa, mitä tavoitteekseen ottaa?

Vierailija
16.09.2024 |

Olen miettinyt, että olenko tyhmä vai enkö vaan osaa. Ihan jo yo-kirjoituksista lähtien. Matematiikka oli ollut koko lukion ajan kaikki kurssit 8-9. Yo-kirjoituksissa katosi puolet tiedosta päästä, vaikka olin kerrannut ja kerrannut. Sain C:n! Siis huomattavasti alle sen mikä oli odotus kurssinumeoiden perusteella. Ruotsista tuli M. Olin ollut hyvä ruotsissa, se on jopa isäni kakkoskieli ja oli edesmenneen vaarin äidinkieli. Kuuntelu meni ihan päin prinkkalaa, aloin epäillä kuulemaani ja vaihtelin vastauksia, että se olikin noin. Toki sillä oli seurauksia jatko-opintomahdollisuuksiin, kun esim. matikka meni surkeasti. 

Nyt tänä elokuussa olin työhaastattelussa ja olen miettinyt, miten se meni niin huonosti. Olin etukäteen miettinyt mitä vastaan, mutta en muistanut kertoa niitä asioita. En saanut työpaikkaa. Periaatteessa minulla on kokemusta täysin vastaavasta työstä ja hänellä ei ole, joka valittiin. Tunnen hänet työyhteyksien kautta.

Miten itsensä voi tsempata onnistumaan silloin kun se on tärkeää? Ärsyttää olla alisuoriutuja! Vähän kuin olisi juoksija, joka juoksisi harjoituksissa huipputuloksia ja mokaa aina varsinaisissa kisoissa.

Kommentit (45)

1/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä valmistautua liikoja, antaa mennä vaan! 😃

Vierailija
2/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin joskus, että mä olen sellainen, joka onnistuu kaikessa. Oikeasti en ole. Epäonnistun paljon ja usein. Mutta myös yritän paljon. Tartun mahdollisuuksiin, kokeilen, kaadun ja taas uudestaan.

Ulkopuoliset huomaavat usein vain ne kerrat, kun pysyin pystyssä ja onnistuin. Epäonnistumisia ei moni huomaa tai edes tiedä, koska niistä ei koskaan tullut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistujat on usein niitä, jotka päättivät yrittää vielä kerran. 

Vierailija
4/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan. Ei voi tsempata itseään onnistumaan jollain tietyllä tärkeällä kerralla. Mutta useimpia asioita voi ja kannattaa yrittäån niin monta kertaa aina vähän eri lailla, että joku niistä onnistuu.

Vierailija
5/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan just sellainen, mitä sä tarkoitat ja olen elämässäni aina lopulta saanut haluamani. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että en olisi ikinä epäonnistunut, vaikka se saattaa jonkun mielestä näyttää siltä.

Suurin juttu siinä ehkä on ollut se, että en lannistu epäonnistumisista vaan ajattelen niistä enemmän niin, että tämäpä mielenkiintoista, miten voisin oppia lisää. Silloin nuo yksittäiset tilanteet eivät saa niin suurta mittakaavaa, paineet ovat pienemmät ja hommat alkavat sujua. Tämä vaatii tietysti tosi suurta itserakkautta ja myötätuntoa, mutta sitä kun jaksat tehdä, niin huomaat miten nouset ihan uudelle tasolle. Muista, että oikeasti pystyt tällä keinolla mihin vaan <3

Tämä pätee kaikkeen. 

Vierailija
6/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin sitä kutsutaan pitkäjänteisyydeksi ja tavoitteellisuudeksi. Harva onnistuu kaikessa aina mitenkään ekalla kertaa.  Yleensä ne, jotka näyttävät ulospäin menestyviltä ja onnistujilta, ovat niitä jotka uskaltavat epäonnistua ja ottaa riskejä. Heillä on se tavoite, jota pyritään saavuttamaan, vaikka välillä olisikin haasteita. Ei luovuteta, vaan kokeillaan uudelleen tai vaihdetaan taktiikkaa, jos ensimmäinen yritys osoittautuu toimimattomaksi. 

Vierailija
7/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät esimerkiksi tuon tuttusi tilanteen, hän on voinut käydä vaikka 20 työhaastattelua ja nyt valittiin niistä yhteen paikkaan 

Vierailija
8/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sinulta on itseluottamus täysin hukassa. Siihen tuskin on mitään taikaratkaisua, mutta riittävän hyvä valmistautuminen tuo myös varmuutta. Vähän niin kuin urheilijankin pitäisi lähteä voittamaan mikäli haluaa menestyä, ei vain katsomaan mihin oma taso riittää.

Vierailija
9/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen appi kuin Heroic, johon voi laittaa päivittäisiä tavoitteita, jotka pitäisi saavuttaa. Parasta siinä on kuitenkin self help-kirjojen referaatit. Niiden huolelliseen lukemiseen menee joku 20 minuuttia ja sen jälkeen onkin motivoitunut yrittämään parhaansa.

Vierailija
10/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka olisi menestynyt pelkästään hyvällä tuurilla ja sattumalta. Kyllä siinä on aina tehty työtä taustalla ja yritetty monta kertaa. Se ei usein näy ulospäin miten paljon on tehty. 

Vierailija
11/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua kiinnostaa kehittää itsetuntemusta ja hyödyntää oman ajattelusi voimaa, esim youtube on pullollaan ilmaista hyvää sisältöä aiheesta. 

Vierailija
12/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt elämässä vaikka minkälaista. Mokaillut ja maksanut siitä kovaa hintaa. Plussalla koen silti olevani. Kyllä olisi ollut tylsä elämä jos olisin vaan valinnut asiat mitkä haluan ja saanut ne tarjottimella eteeni. Se tekemisen ja yrittämisen meininki on elämän suola. En jaksa takertua pikkuasioihin. 

Vierailija
13/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys. Minulla on jännitys se, joka pilaa asioita. En minä sille mitään voi. Joskus muinaisina aikoina on tarvittu myös ihmisiä, jotka ovat herkkiä ja intuitiivisia. Kolikon toinen puoli on sitten se, että jännittää ja ahdistuu helposti. Menin itse amk:n opintojen aikana draama-kurssille, joka oli tarkoitettu jännittäjille. Se meni ihan älyttömän hienosti, koska ne tilanteet olivat keksittyjä. Sitten kun iskee tositilanne, minä saatan ihan lamaantua jännityksestä ja päästä katoaa puolet opitusta. Olen ollut tyttö, joka purskahti itkuun inssiajon aikana. Jännitys meni niin yli, etten pysynyt kasassa. Otin lisää ajotunteja ja lopulta sain inssiajonkin läpi. Muistan siitä tilanteesta, että kädet tärisi ja menetin puhekyvynkin, mutta pystyin ajamaan. 

Vierailija
14/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen appi kuin Heroic, johon voi laittaa päivittäisiä tavoitteita, jotka pitäisi saavuttaa. Parasta siinä on kuitenkin self help-kirjojen referaatit. Niiden huolelliseen lukemiseen menee joku 20 minuuttia ja sen jälkeen onkin motivoitunut yrittämään parhaansa.

Elämästä pitäisi kyllä pystyä selviytymään hyvin ilman ainoaakin äppiä ja koko puhelinta. Muuten sinä olet täysin hukassa, jos joudut paikkaan tai tilanteeseen, joss puhelin ei toimi syystä tai toisesta.

Vierailija
15/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa esimerkit. Jos tuossa on kaikki epäonnistumisesi niin voi sentään. Kyllä tässä on kaikkea tehty, yritetty, ja taas yritetty. Välillä onnistuu hyvin, välillä huonommin ja sitten ei ollenkaan, mutta nokka kohti parempia tuulia. 

Vierailija
16/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni onnistuja älyää sen, että rimaa ei pidä nostaa liian ylös eli utopistisiin korkeuksiin.

Vierailija
17/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa esimerkit. Jos tuossa on kaikki epäonnistumisesi niin voi sentään. Kyllä tässä on kaikkea tehty, yritetty, ja taas yritetty. Välillä onnistuu hyvin, välillä huonommin ja sitten ei ollenkaan, mutta nokka kohti parempia tuulia. 

Ei tänne palstalle voi romaania kirjoittaa kaikista epäonnistumisistaan, kuka sitä jaksaisi lukea.

-ap

Vierailija
18/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo matikan C on ihan kelpo arvosana. Tärkeämpää on se, että sinä itse osaat matikkaa. Työnantajat saattavat raakata haastatteluihin kutsuttavista nimenomaan ne, joilla on todistuksissa liikaa hyviä arvosanoja. He ovat moneen työpaikkaan liian teoreettisia eli normaali työelämä ei suju hyvin,

Vierailija
19/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä mittaria käytetään. Menestynyt peittää usein sitä omaa heikkouttaan kulissilla ja se pitää olla särötöntä. Monesti kulissien takana on pahoja ongelmia. Pitää olla koko ajan matkustamassa ja ostamassa jotain uutta. Parisuhde ongelmat yritetään pitää piilossa ja lapsiin huonot välit. 

Vierailija
20/45 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka olisi menestynyt pelkästään hyvällä tuurilla ja sattumalta. Kyllä siinä on aina tehty työtä taustalla ja yritetty monta kertaa. Se ei usein näy ulospäin miten paljon on tehty. 

Mäkin olen yrittänyt monta kertaa ja epäonnistunut ihan yhtä monesti. Jotkut ihmiset vaan on surkeita epäonnistujia. 

T. Työtön