Onko ihmisten pakkomuuttojen tulevista kustannuksista tehty laskelmia?
Tai siis siitä, että kaikki eivät vain syystä tai toisesta muuta, vaan elävät jatkossa alle toimeentulominimin. Jokaiselle täysipäiselle on selvää, että kalliiksihan tuo vielä yhteiskunnalle käy. Mutta miten kalliiksi?
Kommentit (25)
Mitä kustannuksia valtiolle siitä tulee että muutama prosentti väestöstä tykkää loisimisesta niin paljon että asuvat mieluummin teltassa kuin tekisivät itse mitään itsensä eteen? Pummina eläminen on oma valinta. Ei ole pakko jos ei tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisin työttömäksi ja minut pakotettaisiin tukien vähyydellä muuttamaan halvempaan kämppään, niin löisin rukkaset naulaan, ja suksisin pk-seudulta jonnekin Pohjois-Karjalan kuolevimpaan pikkupitäjään, mistä ei taatusti töitä löydy. Siellä sitten kituuttaisin loput vuoteni, yhteiskunnan kustannuksella, totta kai.
Juuri näin! Sehän tässä on tarkoituksenakin. Köyhät elämäntapatyöttömät voivat asua jossain perämetsissä, missä on halvempaa. Näin myös pidetään koko Suomi asuttuna ja työssäkäyville tai edes työhaluisille jää paljon vapaita asuntoja kasvukeskuksiin.
Onko kuusikymppinen monisairas, joka on aiemmin tehnyt kymmeniä vuosia raskaita töitä, elämäntapatyötön? Vaikka ei kelpaa enää yhdellekään työnantajalle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kustannuksia valtiolle siitä tulee että muutama prosentti väestöstä tykkää loisimisesta niin paljon että asuvat mieluummin teltassa kuin tekisivät itse mitään itsensä eteen? Pummina eläminen on oma valinta. Ei ole pakko jos ei tahdo.
Yksinhuoltajuuskin on oma valinta. Naisten pitäisi oppia ajattelemaan enemmän aivoillaan ja sydämellään eikä aina vain sillä alapäällään. Ei miehet jaksa sellaista selän takana touhuilua kovin kauaa katsella. Ehkä kannattaisi miettiä kannattaako sitä maksumiestä pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne enää muuttaisi? Suomeen pitäisi perustaa taas uudestaan köyhäin- ja vaivaistalot!
Ja se vasta kalliiksi tulisikin.
Perustele tämä. Köyhäintalossa ei tarvita kuin johtaja, joka tekee hankinnat, asukkaat tekevät itse kaiken muun.
Ihmisten huonovointisuus ja nöyryyttäminen käy aina kalliiksi.
Köyhäintalon yhteisöllisyys antaa heille onnea ja turvaa. Kun ei itse kykene huolehtimaan itsestään yhteisö huolehtii. Jos 10 ihmistä kohti on esim. 500 e/vko ruokaan ja puhtauteen, niin säästetään paljon ja silti holhottavat saavat kaiken tarpeellisen.
Ne jotka eivät muuttaneet karsivat kuluja. Kun omaan elämäntilanteeseen sopiva muutto koittaa. Etsitään halvempaa sitten.
Koko valtava massa leikattuja ei edusta vain pitkäaikaistyöttömiä. Siellä on osa aika työtä tekeviä ja matalapalkka alan ihmisiä. Osan vuodessa työskenteleviä. Yms.
Ei voida laskea suoraan aloittajan kysymykseen. Näkemättä vuoden lukuja. Asumistuki tippuu ensimmäiseen vuositarkastuksen. Joillakin se oli huhtikuussa. Jollain muulla vasta marraskuussa. Porukkaa kuitenkin tulee ja menee leikattujen ryhmästä. Pitää laskea aika monta haaraa ja arvioida.