Onko ihmisten pakkomuuttojen tulevista kustannuksista tehty laskelmia?
Tai siis siitä, että kaikki eivät vain syystä tai toisesta muuta, vaan elävät jatkossa alle toimeentulominimin. Jokaiselle täysipäiselle on selvää, että kalliiksihan tuo vielä yhteiskunnalle käy. Mutta miten kalliiksi?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne enää muuttaisi? Suomeen pitäisi perustaa taas uudestaan köyhäin- ja vaivaistalot!
Ja se vasta kalliiksi tulisikin.
Meillä asuu jo nyt kymmeniä tuhansia alle toimeentulotukiminimin. He ovat tyytyväisiä elämäänsä ja ovat sopeuttaneet kulutuksensa tuloihin. Jos meille nyt on oikeasti tulossa totaaliavuttomien ryhmä, niin maaseudulla on satoja tyhjiä sotekiinteistöjä, sieltä jokainen saa oman huoneen ja vessan, yhteiskeittiössä mahtuu laittamaan ruokaa. Urbaani elämä ei ole subjektiivinen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne enää muuttaisi? Suomeen pitäisi perustaa taas uudestaan köyhäin- ja vaivaistalot!
Suomen maaseutu on täynnä tyhjiksi jääneitä asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele tämä. Köyhäintalossa ei tarvita kuin johtaja, joka tekee hankinnat, asukkaat tekevät itse kaiken muun.
Ei täällä ketään pakkomuuteta. Ihmiset asuu missä lystää tai missä voi. Vapaa maailma.
Vänkyttäkää oikeistopojut mitä vänkytätte. Siitä ette pääse mihinkään, että kalliiksi tuo vielä tulee yhteiskunnalle käymään.
Jos joutuisin työttömäksi ja minut pakotettaisiin tukien vähyydellä muuttamaan halvempaan kämppään, niin löisin rukkaset naulaan, ja suksisin pk-seudulta jonnekin Pohjois-Karjalan kuolevimpaan pikkupitäjään, mistä ei taatusti töitä löydy. Siellä sitten kituuttaisin loput vuoteni, yhteiskunnan kustannuksella, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele tämä. Köyhäintalossa ei tarvita kuin johtaja, joka tekee hankinnat, asukkaat tekevät itse kaiken muun.
Ihmisten huonovointisuus ja nöyryyttäminen käy aina kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisin työttömäksi ja minut pakotettaisiin tukien vähyydellä muuttamaan halvempaan kämppään, niin löisin rukkaset naulaan, ja suksisin pk-seudulta jonnekin Pohjois-Karjalan kuolevimpaan pikkupitäjään, mistä ei taatusti töitä löydy. Siellä sitten kituuttaisin loput vuoteni, yhteiskunnan kustannuksella, totta kai.
Miten niin ei muka löydy töitä? Itse muutin juurikin tuollaiseen kylään korkeakoulutustani vastaavaan työhön, mieheni samoin. Täällä jää monia paikkoja täyttämättä kun ei ole sopivia hakijoita.
Muutot maksaa jokainen itse luonnollisesti. Jokainen saa myös asua missä itse haluaa. Valtio vain pienensi asumistuen määrää vaivaiset 10%
Olet kyllä oikea vatnikki, putinin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä mitään johtajaa tarvita. Talonmies tai asuntolanvalvoja riittää.
Ei käy kalliiksi yhteiskunnalle vaan sinulle jos otat muuttopalveluita.
Kylläpä jonkun kannattaa nyt avata trailer park Suomeen. Ympärivuotinen leirintäalue, toki hinnat pitää olla halvat.
Olette hassuja 😂
Ei valtiolle tule kalliiksi se, että ihmiset asuvat kaduilla. Olette kuin lapsia joista isän pitäisi huolehtia.
Voi näitä höpöjä oikeistopojuja tässäkin ketjussa kommentoimassa asiaa, josta eivät mitään tajua. Menisivät isiltä ja äidiltä tai huomenna koulussa opettajalta kysymään, mistä on kyse ja miksi tämä tulee yhteiskunnalle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Sehän tässä on tarkoituksenakin. Köyhät elämäntapatyöttömät voivat asua jossain perämetsissä, missä on halvempaa. Näin myös pidetään koko Suomi asuttuna ja työssäkäyville tai edes työhaluisille jää paljon vapaita asuntoja kasvukeskuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitäisikin tehdä jos ei tee töitä. Hienoa ajattelua!!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä jonkun kannattaa nyt avata trailer park Suomeen. Ympärivuotinen leirintäalue, toki hinnat pitää olla halvat.
Halpa halpa ilmainen minä minä minä heti mulle kaikki tänne nyt!!
Mene TÖIHIN JA LOPETA KERJÄÄMINEN!
HETI! HALPAA ON KUN VALTIO MAKSAA!
OLE MIES JA ELÄTÄ ITSES! ELÄTÄ LAPSESI JA VAIMOSI!
MENE TAKAISIN KOTIMAAHASI! MIKÄ MIKÄ MAAHAN PIKKU PETER PAN.