Kitaransoittajat, kertokaa
Olen suvereeni pianossa, huilussa, laulussa ja jopa viulu sekä saksofonikin onnistuu lonkalta.
Miksi en opi soittamaan kitaraa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen suvereeni pianossa"
Yhdellä sormella?
4-vuotiaasta lähtien soitin korvakuulolta. Sen jälkeen vuosia teoriaopintoja, soittotunteja ja lukuisia esiintymisiä.
Huilua olen olen soittanut sooloartistina sekä orkesterissa.
Kitara ei vain onnistu.
Opettele sitten huuliharppu. Osta c, a tai bb-huuliharppu hohner marine band.
Saksofonia lonkalta?
Kitara nyt jotenkin menis siinä lonkan päällä, mut saksofoni..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa et tarkalleen ottaen opi, onko jokin tietty kompastuskivi?
En opi mitään. Soinnut ovat ihan oma maailmansa. Hapuilen niitä minuuttitolkulla. Sitten kun saan ne paikoilleen, sormet eivät jaksa painaa yhtä aikaa ja tuloksena on ohut räpellys. :(
ADHD? Sitten on syytä unohtaa soinnut ja aloitat ihan vain yhsi nuotti kerrallaan jotakin lempi kappaletta soittamaan. Maailman ihmisistä varmaan Slash on ainoa joka osasi jo synnärillä vedellä sointuja lonkalta.
Osaan soittaa pianolla ihan mitä tahansa. En edes tarvitse nuotteja. Puhallinsoittimissa myös.
Ilmeisesti kitara on minulle liian vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen suvereeni pianossa"
Yhdellä sormella?
4-vuotiaasta lähtien soitin korvakuulolta. Sen jälkeen vuosia teoriaopintoja, soittotunteja ja lukuisia esiintymisiä.
Huilua olen olen soittanut sooloartistina sekä orkesterissa.
Kitara ei vain onnistu.
Opettele sitten huuliharppu. Osta c, a tai bb-huuliharppu hohner marine band.
On jo. :D
Vierailija kirjoitti:
Tekee mieli rikkoa tuo kitara.
Tämä mieliteko löytyy jopa monilta tunnetuilta kitara-artisteilta. En ole koskaan kuullut että muiden soittimien soittajat rikkovat tahallaan oman instrumentin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opit nopeammin kun sinun ei tarvitse aloittaa täysin alusta. Aloittelijat opettelee nuotteja niistä ohjekirjoista. Kokeile toisella kitaralla. Väärällä kitaralla on vaikea soittaa. Jos pitää painaa paljon niin se vaikuttaa väärältä. Kyllä sillä pystyy soittamaan, mutta voi olla väärä sinulle.
Kiitos sinulle hyvästä vastauksesta.
Ap
oletko testannut kummalla kädellä saat sormilla paremmin painettua sointuja?
Aloitus on valitettavasti aivan epäuskottava, epärealistisen tuntuinen ja tarkoitukseltaan käsittämätön.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on valitettavasti aivan epäuskottava, epärealistisen tuntuinen ja tarkoitukseltaan käsittämätön.
Sinä osaat soittaa kitaraa, mutta et pianoa tai huilua?
Vierailija kirjoitti:
Saksofonia lonkalta?
Kitara nyt jotenkin menis siinä lonkan päällä, mut saksofoni..?
Kyllä se lonkkaan nojaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Barre-soinnuissa riittää, kun opettelee yhden kuvion ja sitä sitten vie pitkin otelautaa. Hapuilu kestää vuoden-pari, mutta helpottuu kyllä. Opettele vaikka ensi "voimasointuja" ja sen käännöksiä. Siitä sitten lisöilet vähitellen terssiä ja septimiä kun alkaa sujua.
Barre-soinnuista kannattaa opetella duuri, molli ja 7 otteet, niin alkaa pärjäämään, ja avoimista samat. Ei tarvitse oppia kerralla, duurin ja mollin ero barre-soinnuissa kannattaa kyllä opetella heti.
Voimasoinnuista olen samaa mieltä, ja omalla kohdallani lienee opittavaa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa soittaa kitaraa niin piano ja huilu ei ole mikään ongelma.
Kuulostaa että heikot sormet. Osta joku Gibsonin sähkökitara, joissa ei tarvi käyttää voimaa ollenkaan, vaan kielet tuntuvat höyhenenkevyiltä. Siksi tällainen itseoppinut, akustisella ikänsä soittanut lapiokourakin kuulostaa virtuoosilta, kun saa oikean sähkökitaran käteen.
Se on hlvetin vaikea soitin ja sen oppimiseen menee vuosia (jos on lahjoja). T. kitaristi jo 51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mieliteko löytyy jopa monilta tunnetuilta kitara-artisteilta. En ole koskaan kuullut että muiden soittimien soittajat rikkovat tahallaan oman instrumentin.
:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa soittaa kitaraa niin piano ja huilu ei ole mikään ongelma.
Ei tämä minua auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jerry Lee Lewis tuikkasi pianonsa tuleen keikkansa päätteeksi kun määrättiin esiintymään ennen Little Richardia. Huikkasi pikku Rikulle että pistä paremmaksi, n*******i.
Olet oppinut suht haastavia instrumentteja ottamalla soittotunteja. Jos haluat harjoitella oikealla otteella ja oikeassa soittoasennossa, ota soittotunteja kitarassa. Kun osaat jo teorian, pystyt helposti muodostamaan sointukuvioita muutamalla perussoinnulla, mutta jos aloitat klassisella, opit nuotit ja muutaman kivan esityskappaleen. Voit kyllä vaihtaa tyyliä - olen itse klasarikitaristi mutta soitan myös sähkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että heikot sormet. Osta joku Gibsonin sähkökitara, joissa ei tarvi käyttää voimaa ollenkaan, vaan kielet tuntuvat höyhenenkevyiltä. Siksi tällainen itseoppinut, akustisella ikänsä soittanut lapiokourakin kuulostaa virtuoosilta, kun saa oikean sähkökitaran käteen.
Voiko olla heikot sormet, jos on soittanut pianoa 4-vuotiaasta?
Varmasti näin. Tätäkö se treeni on?
Rämp, rämp, eiku rämp.