Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen EV-guru Jesse Haapala Frankfurtin automessuilla: Kiinalaisten uudet sähköautot pelottavan hyviä

Vierailija
15.09.2024 |

Jesseä voi seurata esim. TikTokissa.

Hän on sähköautomekaanikko joka korjaa työkseen kaikkien sähköautojen ja hybridien moottoreita ja akustoja jne. ja tuntee koko tekniikan todella hyvin. Ihan Suomen huippuja!

Hän raportoi tuolta Frankfurtin teknisltä automessuilta, jossa siis on valtava määrä näytillä erilaista autoihin liittyvää teknikkaa, moottoreita ja akustoja ja kaikkea mahdollista.

Siinä oli yhdellä osastolla uusia kiinalaisia sähköautoja ja niihin liittyviä moottoreita ja akustoja näytillä ja kyllä Jesse Haapala melkein suu auki katseli niitä, että miten älyttömän kehittynyttä tekniikkaa niissä on.

Hän sanoi, että kyllä esim. saksalaisen autoteollisuuden kannattaisi olla todella huolissaan ja ihmetteli samalla myöskin miksei länsimaissa autoissa ole vastaavaa tekniikkaa nähty.

Yhtenä esimerkkinä oli siinä Zeekr 001 tehoversio, jossa 1200hv. No tuo oli tietysti vähän sellainen ääriesimerkki. Autosta tulee myös vähän normaalimpia malleja myyntiin myös Eurooppaan. Taitaa niissä perusmalleissakin olla joku 500hv vähintään.

Mutta pointti tässä se, että kun tuo Haapala ymmärtää nuo tekniset ratkaisut todella hyvin, niin hän oli todella vaikuttunut siitä kuinka innovatiivista teknologiaa kiinalaiset käyttää uusissa malleissaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuo Zeekr 001:n tehoversio:

Vierailija
2/3 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ostaisi yhtäkään kiinalaista autoa, vaikka olisi miten hyvä.

Miksi jotkut haluavat tukea kommunistista järjestelmää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Euroopassa, koska Eurooppa päätti laittaa pystyyn suojatullit. Tosin, Euroopan talousalue vastaa vain 6% siivua kiinalaisten autonvalmistajien kaupasta. Eurooppalaiset valmistajat eivät kilpaile kansainvälisesti kiinalaisten kanssa juuri AP:n mainitsemista syistä.