Mitä ajattelette siitä, että menee naimisiin, jotta kumppani saa kansalaisuuden?
Ei tuo toki ole ainoa syy, mutta tulee sivutuotteena. Avioehto on tehty.
Kommentit (13)
Noh, mä oon mies, ja ajattelen, että voisin tehdä tuota työkseni jos siitä maksettaisiin. Eli ottaisin aina uuden vaimon jotta saa kansalaisuuden..
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä oon mies, ja ajattelen, että voisin tehdä tuota työkseni jos siitä maksettaisiin. Eli ottaisin aina uuden vaimon jotta saa kansalaisuuden..
Tämä kuulostaa jo rikolliselta.
Ap
Joes miesystävälläni ei olisi jo kansalaisuutta, voisin mennä hänen kanssaan sen saamiseksi naimisiin, vaikken muuten halua avioliittoon.
Kuulostaa siltä, että kansalaisuuden saaminen on tulevalle puolisollesi erittäin vahva motiivi mennä kanssasi naimisiin. Voihan kaikki mennä hyvin, ja hän voi olla aidosti rakastunut, mutta jonkin verran olen kuullut tarinoita missä puoliso muuttuu häiden jälkeen totaalisesti erilaiseksi ihmiseksi. Väkivaltaa, mustasukkaisuutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että kansalaisuuden saaminen on tulevalle puolisollesi erittäin vahva motiivi mennä kanssasi naimisiin. Voihan kaikki mennä hyvin, ja hän voi olla aidosti rakastunut, mutta jonkin verran olen kuullut tarinoita missä puoliso muuttuu häiden jälkeen totaalisesti erilaiseksi ihmiseksi. Väkivaltaa, mustasukkaisuutta jne.
Pelkän avioliiton perusteellahan ei kansalaisuutta saa vaan pitää olla useampi vuosi yhteiseloa. Kuulostaa siis keksityiltä tarinoilta nämä, että heti häiden jälkeen on muuttunut ääni kellossa.
Ap
Suomi on kohta Thaimaa jos sieltä on kaikkien vaimot raahattu ja miehet Afrikasta tai muu sellainen. Vaikka onhan täällä jo muualta porukkaa, ettei suomalaiset pönötä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkän avioliiton perusteellahan ei kansalaisuutta saa vaan pitää olla useampi vuosi yhteiseloa. Kuulostaa siis keksityiltä tarinoilta nämä, että heti häiden jälkeen on muuttunut ääni kellossa.
Ap
Yksi tarina on lähipiiristäni. Olivat olleet monta vuotta yhdessä ulkomailla, kaikki oli kuulemma ihanaa ja hyvin. Suomeen muutettuaan menivät sitten naimisiin, ja käsittääkseni kansalaisuuden saaminen, oleskelulupa tms. oli siihen syynä. Pian häiden jälkeen alkoi väkivalta ja haukkuminen ym. Ei siinä miehen kohdalla mitään järkeä ollut, sillä avioero tuli ja ilmeisesi kaveri joutui lähtemään maasta.
Ei ainakaan Suomessa saa kansalaisuutta vain avioliiton perusteella.
Muijat ei tajuas sitä eroa juron suomimiehen ja sosialisoimiseen tottuneen, mutta naisia alaviistoon katsovan luikkarin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi tarina on lähipiiristäni. Olivat olleet monta vuotta yhdessä ulkomailla, kaikki oli kuulemma ihanaa ja hyvin. Suomeen muutettuaan menivät sitten naimisiin, ja käsittääkseni kansalaisuuden saaminen, oleskelulupa tms. oli siihen syynä. Pian häiden jälkeen alkoi väki
"ilmeisesti kaveri joutui lähtemään maasta".
Jos on saanut kansalaisuuden, on äärimmäisen harvinaista. Tyypin olisi pitänyt syyllistyä tyyliin terrorismiin tai valtionpetokseen, kerta oli saanut jo kansalaisuuden. Heikkoa tämä sun satuilusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Suomessa saa kansalaisuutta vain avioliiton perusteella.
Entä jos somali painaa sinut paksuksi? Saako se sitten jäädä?
Oleskeluluvan takiahan naimisiin mennään. Niin mentiin mekin. Oltaisiin menty muutenkin, mutta jouduttiin pitää kiirettä, että saatiin asua samassa maassa. Ihan Suomessa tavattiin ja miehellä oli aikaisempi olupa jo olemassa, mutta sen peruste päättyi. Olemme olleet naimisiisa nyt jo 14 vuotta.
Ajatuksia?