Nainen, miksi käyt ravintolassa syömässä jos jätät AINA suuren osan annoksesta syömättä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Liian suuria annoksia, kannattaa valita alkupala.
Eivät naiset ole möhömahaisia miestynnyreitä.
Naiset ovat tutkimusten mukaan Suomessa lihavampia kuin miehet. Seuraava arvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tutkimusten mukaan Suomessa lihavampia kuin miehet. Seuraava arvaus.
Eivät ole, vaan tutkimusten mukaan on päinvastoin. Tähänkin ketjuun on linkitetty lähde, joka kertoo miesten olevan lihavampia. Sinä heittelen omaa väitettäsi ilman lähteitä joka paikkaan. Vinkki: oma mutu ei ole tutkimuslähde.
Vika ei ole naisessa, vaan suomalaisessa ravintolakulttuurissa, joka on muuta Eurooppaa jäljeaaä. Eaimerkiksi Saksassa saa tilata senioriannoksia, puoliannoksia ja pizzaa saa useita kokoja. Suomessa on liian isot ja rahvaanomaiset annokset, jouta ei jaksa syödä loppuun kuin lihava työmies.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin asia, kuten kaikki muut maailmassa on standardoitu miesten mukaan. Tuolit on isoja, autot on isoja, kaapit on korkeita, lääkkeet mitoitettu miehen kropalle, myös ravintolan annokset on miehille mitoitettu.
Jaa, siksikö pitää miehenä ensin tai jälkeen tyypillisen "kaksi kastikeviirua, viherrehu ja kirpale lihaa" ravintola-annoksen jälkeen käydä sitten syömässä jossain. Juuri oli juttua siitä, miksi Suomessa ei käydä ravintolassa nautiskelemassa ja syömässä. Tässä yhteydessä en nyt puhu mistään lounasruokaloista, joissa käy myös fyysisen työn tekijöitä ja annoskoot ovat itse valittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ravintola on pelkästään tyytyväinen kun lähettää keittiöön viestin että laittakaa lautaselle vähemmän kaikkea.
Ei se kokki sitä ravintolaa omista eikä todellakaan ole tyytyväinen tuohon pyyntöön. Mistä helvetistä heidän pitäisi tietää kuinka pienen annoksen asiakas haluaa? Ottaako pois 20% vai 50%? Sitten kun teet liian pienen annoksen tulee valitusta että jäin nälkäiseksi.
Minä olen useamman kerran ravintolassa pyytänyt että annoksesta tehdään normaalia pienempi. Esim. vaikkapa vain puolet perunoista, ja puolet kasviksista. Olen kuitenkin painottanut että maksan ihan listan mukaisen hinnan.
Ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia toteuttaa tätä pyyntöä. En jaksa syödä kovin isoa annosta ja inhoan jättää ruokaa jäljelle.
Olin yhdessa ravintolassa toissa, jossa oli tosi saita omistaja. Ilmoitti "kokille" ( ala-ikainen lapsi), jos syomassa oli mies tai nainen ja annoskoko oli sen mukainen. Nainen sai pienemman annoksen, mutta maksoi saman kuin mies.
Osti myos halvimmat raaka-aineet ja jatti palkat maksamatta.
Minä olen pieniruokainen ja joudun skippaamaan monet kiinnostavat annokset tästä syystä. Tiedän niiden olevan itselleni liian kookkaita ja hävikki harmittaa. Tästä syystä valitsen usein salaattiannoksia, jotka pupellettuna mahtuvat mahaani. Monet alkupalat taas ovat liiankin pieniä ja yksipuolisia. Pizzerioissa otan jo valmiiksi folion, sillä en ikimaailmassa kykene syömään pizzasta kuin puolet maksimissaan ja otan mielelläni toisen puolikkaan mukaani, mikäli olen menossa suoraan kotiin ruokailun päätteeksi. Aina en ole, ja silloin sitä hävikkiä valitettavasti tulee.
Todellakin toivoisin mahdollisuutta saada pienempää ja rahtusen edullisempaa ravintola-annosta. Niin, että annoksen kaikkia aineksia olisi vähennetty, mutta kokonaisuus olisi sama kuin alkuperäisessä.
Äitini tekee aina näin. Moni ravintola ei suostu myymään pienempiä annoksia, ja kai äidillänikin on oikeus joskus herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Koska on taottu päähän, että on naisen velvollisuus olla laiha. Teen niin kuin käsketään.
Minä kyllä syön aina kaiken mistä olen maksanut, paitsi jos ruoka on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
En käy ravintoloissa mutta veikkaan, että niitä annoksia ei jaksa kerralla.
Harvoin ravintola-annoksella kylläiseksi tulee, ellei mene buffaan
t. nainen 57 kg
Ne jättää tilaa illan sipseille ja siiderille.
Ja sit marmatetaan siitäkin, jos haluaa loput kotiin.
Tilaan mieluummin suoraan kotiin niin saa syödä sen verran kuin jaksaa eikä tule sanomista.
En käy paikoissa joissa lautasella on 2 psrsaa ristissä ja teelusikalinen kastiketta.
Muualla annokset on sitten miesten kokoa ja esim ranskalaiset niin suolaisia ettei kaikkia vaan pysty syömään. Tai sitten jätän tilaa myös jälkiruualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan suurempi osa naisista on lihavia kuin miehistä.
Vähintään ylipainoisten miesten osuus on 72 % ja naisten 63 %. Joka neljäs mies (26 %) ja nainen (28 %) on lihava. Vaikeasti lihavia (BMI vähintään 35 kg/m2) miehiä on noin 6 % ja sairaalloisen lihavia (BMI vähintään 40 kg/m2) miehiä 1 %. Vastaavat osuudet naisilla on 10 % ja 3 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin asia, kuten kaikki muut maailmassa on standardoitu miesten mukaan. Tuolit on isoja, autot on isoja, kaapit on korkeita, lääkkeet mitoitettu miehen kropalle, myös ravintolan annokset on miehille mitoitettu.
Jaa, siksikö pitää miehenä ensin tai jälkeen tyypillisen "kaksi kastikeviirua, viherrehu ja kirpale lihaa" ravintola-annoksen jälkeen käydä sitten syömässä jossain. Juuri oli juttua siitä, miksi Suomessa ei käydä ravintolassa nautiskelemassa ja syömässä. Tässä yhteydessä en nyt puhu mistään lounasruokaloista, joissa käy myös fyysisen työn tekijöitä ja annoskoot ovat itse valittavissa.
Fine dining-ravintoloissa on tarkoitus tilata vähintään alkupala, pääruoka ja jälkiruoka. Ne ovat elämyksiä varten, ei pelkkää vatsan täyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla elämä sitten TODELLA vaikeaa tuon psykoosin kanssa.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006506348.html
" Naiselle voi olla hengenvaarallista elää maailmassa, joka on rakennettu miestä koskevan datan mukaan. Palkittu tietokirja Näkymättömät naiset tarjoaa aiheesta suuren joukon hämmästyttäviä esimerkkejä. "
Jos ei jaksa syödä enempää niin minkäs sille voi. Ei niissä ravintoloissa ole erikseen mitään naisten ja miesten annoksia.
Annoskoot on jäätäviä. Menee kokonaan jos ei ole syönyt koko päivänä muuta, mutta muuten kyllä jää jotain jäljelle.
Onneksi onnistuu myös palstaulisijoilta - kutsuvat itseään miehiksi.