Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos paistaa lohifileen pannulla, niin pitäisikö se ottaa etukäteen huoneenlämpöön vai suoraan jääkaapista?

Vierailija
15.09.2024 |

Miten teette?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha huoneenlämpöön ennen paistamista, kala suoraan pannulle/uuniin.

Vierailija
2/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paistaa suoraan jääkaapista, niin ei tule liian kuivaksi paistettua. Ainakin itse tykkään, kun keskeltä mehukas eikä ihan kypsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vill du ha en saftig laxfilé, låter du den vara i rumstemperatur förrän du steker den långsamt och på låg värme i pannan endast med skinnsidan neråt. Använd en temperaturmätare då filéns övre sida i mångas öron ännu ser rå ut då den är färdig.

Vierailija
4/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se on paistettu, mutta aika mauttomaksi jäi. Laitoin mustapippuria, suolaa ja puristelin limeä päälle.

Vinkkejä, miten lisää makua?

Vierailija
5/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi paistaa suoraan jääkaapista, niin ei tule liian kuivaksi paistettua. Ainakin itse tykkään, kun keskeltä mehukas eikä ihan kypsä.

Voiko kalankin syödä mediumina? Eikö siihen jää jotain matoja tms. jos ei ole kypsä?

Vierailija
6/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen lohifileen ottamista huoneenlämpöön ennen paistamista.

Vierailija
7/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt se on paistettu, mutta aika mauttomaksi jäi. Laitoin mustapippuria, suolaa ja puristelin limeä päälle.

Suola ja valkopippuri riittävät, jos haluat että annos maistuu kalalta. Sitruunat ja limetit voi syöjä itse puristaa päälle, jos niistä tykkää.

Vierailija
8/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se uuniin hyvä mies.

Vierailija
9/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku selittää sen, että jos tekee lohen itse paistamalla, se ei maistu yhtään kalalta, mutta kun työpaikan ruokalassa on uunilohta, siinä on sellanen selkeä kalamainen haju ja maku?

Vierailija
10/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku selittää sen, että jos tekee lohen itse paistamalla, se ei maistu yhtään kalalta, mutta kun työpaikan ruokalassa on uunilohta, siinä on sellanen selkeä kalamainen haju ja maku?

Ja tuo ensimmäinen vaihtoehto siis parempi! :)

Vierailija
11/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kalankin syödä mediumina? Eikö siihen jää jotain matoja tms. jos ei ole kypsä?

Lohen voi syödä raakana.

Vierailija
12/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atlantissa viljeltyä lohta ja kirjolohta sekä Suomessa viljeltyä kirjolohta voi syödä suoraan raakana.  Muut kypsennettävä tai pakastettava.

Vierailija
13/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohen voi syödä raakana.

Mutta eikös "raaka" kalakin jollain tavalla valmisteta? Siis graavataan tms.? Ei sitä suoraan merestä oteta lautaselle...

Vierailija
14/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kai merikaloissa ole, mutta kotimaisissa järvikaloissa voi olla

Vierailija
15/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliä ja sitruunapippuria kantsii myös kokeilla.

Vierailija
16/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko maustanut liikaa? Kalalle sopii paremmin valkopippuri kuin mustapippuri ja pelkällä suolallakin pärjää. Yrtit kuten esim. tilli vie entistä enemmän kalan makua pois, silloin maistuu tilli eikä kala.

Vierailija
17/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää suolaa. Ei se muuta kaipaa. 

Tai sitten alat virittelemään kastikkeita. 

Vierailija
18/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala haisee vasta kun se alkaa olla vähän vanhaa. 

Vierailija
19/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo ensimmäinen vaihtoehto siis parempi! :)

Miksi lohesi ei saa maistua kalalta? Mikä ihmeen masokisti sinä olet, miksi edes ostat lohta, jos se ei saa maistua sille itselleen?

Vierailija
20/22 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohen voi syödä raakana.

Mutta eikös "raaka" kalakin jollain tavalla valmisteta? Siis graavataan tms.? Ei sitä suoraan merestä oteta lautaselle...

Ei niitä lohia suolata mihinkään susheihin. Raakana ne niissä syödään.