Selvisi että tindermiehellä on luottotiedot kiinni 🙄
Ollaan tavattu kolme kertaa ja vasta nyt selvisi että hänellä on jotain ulosotossa ja siis ilman luottotietoja. Olisi pitänyt aavistaa jotain jo ekalla treffillä kun hän maksoi käteisellä. Etenisikö tällainen homma teillä?
Kommentit (43)
Onpa täällä huolettomia ihmisiä, vai ehkä sellaisia kenellä ei itselläänkään ole mitään varallisuutta tai omia tuloja (tarkoitan tällä itse ansaittua tuloa, en muiden maksamilla tuilla loisimista). Luottotiedot kun ei kovin helposti mene, on mahdollista pyytää pidempiä maksuaikoja ja velkajärjestelyjä.
Luotto menee yleensä ihmisiltä ketkä ei edes avaa niitä laskuja, ottavat pikavippejä ynnä muuta typerää. Töissä näitä taulapäitä kohtaan, suuri osa on omalla toiminnallaan sotkenut asiansa. Harvemmalla syynä muu tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan etenisi. Olen mä noita luottotiedottomia YH-äitejä nussinut varmaan satoja, niiltä kun saa helposti viemällä heidät jonnekin hotelliin illalliselle ja yöksi kun eivät itse pystyisi koskaan sellaista maksamaan, mutta ei niistä suhteeseen todellakaan olisi.
Aika säälittävää, kun joudut tyytymään helppoihin. Et taida olla oikein kunnollista valuuttaa naismarkkinoilla?
Minä en voisi jakaa juttua, harmi jos muuten hyvän oloinen mies. Haaveilen omasta talosta ja tontista, jossa viljellä ja kasvattaa vaikka kanoja. Ei onnistu jos olen yksin vetovastuussa taloudesta. Etelä-Suomessa matalapalkka-alalla tähän vaaditaan kaksi talouttaan hyvin hoitavaa, että homma sujuu ilman kituuttamista.
Älä sekaannu luottotiedottomaan. Ongelmia luvassa ja joudut vielä maksajaksi monessa.
Seurustella voisi, tuskin etenisi esim avoliittoon.
Kyllä mulla vaikuttaisi. Miettisin kuinka vastuullinen ihminen on? Onko mahdollisuutta elää hyvää elämää? Oon köyhä työtön luuseri mutten ajatellut elää loppuelämääni ilman mahdollisuuksia parempaan. Esim yhdessä matkustelu? Olen nähnyt miten päihteily ja välinpitämättömyys on vienyt luottotiedot, en haluaisi elämääni sellaista.
No en kyllä tapailis luottotiedotonta naista. Ei ne ihan helpolla sentään lähde.
Ei ainakaan näin miehenä juuri puristelisi naisen luottotiedottomuus. Täysin eri asiat painaa vaakakupissa kuin toisen taloudellinen asema. Yleensähän tuo on henkilölle tosi nolo ja henkilökohtainen juttu. En tuomitse toista sen takia.
Ei velat ole ikuisia ja tulevat nopeammin maksettua yhdessä asuen, kun ei tarvitse yhdestä tilistä maksaa elämistä kokonaan. Luottotiedot palautuvat puhtaiksi kuukaudessa, kun uo-velat on maksettu. Siitä sitten yhdessä jatkamaan.
Minua ei haittaisi, eipähän yli velkaannu. On minullakin mennyt aikoinaan luottotiedot, ihan sairastumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta toisten rahajutut tai luottotiedot. Mua kiinnostaa minkälainen se ihminen on ihan oikeasti. Menee huonossa tapauksessa se mahtava ihminen ohi elämässä,jos raha ratkaisee.
No kyllä se rahankäyttö elämänhallinnasta kertoo. Taidat olla itsekin luottotiedoton? Ihan oikeasti.
Riippuu. Jos mies lähtisi syyttelemään muita ja p--aa yhteiskuntaa, ei jatkoon. Jos kertoisi rehellisesti, mikä luottotiedottomuuteen johti, ja jos johtui omista elämänarvoista tai mt-ongelmista, jotka sittemmin olisivat korjautuneet, niin jatkoon. Jos virheistä oppii, niin se on tosi arvokasta elämänkokemusta, joka yleensä aiheuttaa hyviä asioita tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä meni luottotiedot alivuokralaisen takia. Voi kamala. 😱 Hän on aina käyttänyt käteistä enimmäkseen. Pitääkö nyt erota?
Mites näin pääsi käymään? Ei osattu tehdä kirjallisia sopimuksia vai miten miehesi sössi?
Onneksi ap jätti miehen, et ansaitse häntä ap.
Jos deitti luulee, että "luottotiedot kiinni" on suomea -> ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta toisten rahajutut tai luottotiedot. Mua kiinnostaa minkälainen se ihminen on ihan oikeasti. Menee huonossa tapauksessa se mahtava ihminen ohi elämässä,jos raha ratkaisee.
Erikoinen asenne. Kyllähän raja vaikuttaa moneen asiaan jo ihan arjessakin. Minusta elämänhallintataidot ovat osa sitä, millainen ihminen on oikeasti. Lisäksi kun kaikkiin ihmisiin ei voi käyttää aikaa ja tutustua, niin jotain poissulkevia kriteerejä pitää olla.
en aloittaisi parisuhdetta. Ei tiedä kuin ongelmia, jos kumppani ei hallitse talouttaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä meni luottotiedot alivuokralaisen takia. Voi kamala. 😱 Hän on aina käyttänyt käteistä enimmäkseen. Pitääkö nyt erota?
Kolme kertaa tavattu deitti ja vakiintunut puoliso ovatkin selkeästi täysin sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä huolettomia ihmisiä, vai ehkä sellaisia kenellä ei itselläänkään ole mitään varallisuutta tai omia tuloja (tarkoitan tällä itse ansaittua tuloa, en muiden maksamilla tuilla loisimista). Luottotiedot kun ei kovin helposti mene, on mahdollista pyytää pidempiä maksuaikoja ja velkajärjestelyjä.
Luotto menee yleensä ihmisiltä ketkä ei edes avaa niitä laskuja, ottavat pikavippejä ynnä muuta typerää. Töissä näitä taulapäitä kohtaan, suuri osa on omalla toiminnallaan sotkenut asiansa. Harvemmalla syynä muu tilanne.
Samaa ihmettelen. Ehkä täällä kaikilla on ollut niin huoleton elämä, ettei ole täytynyt pitää huolta raha-asioista.
Sitä minäkin. Joku alkoholiongelma lisäksi olisi kiva ylläri.