Alkaa tympiä "yrittäjien" jatkuva marina
Työvoimaa ei saada puoli-ilmaiseksi seisomaan käsillään ja tekemään voltteja, ja sekös kismittää.
Jos minä sanoisin, että unelmani on elättää itseni taiteella ja muiden on siksi ostettava taulujani, siitähän riemu repeää. Hyi mitä työnvieroksuntaa!
Mutta jos unelmana onkin joku alpakkakahvilaYRITTÄJYYS, on ihan ok vaatia halpoja vuokria, verohelpotuksia, sähköhyvitystä ja valmiiksi koulutettua alpakanhoitaja-kahvilatyöntekijää (molempiin rooleihin siis, mullon Yrittäjänä liian kiirettä ja raskasta tehdä itse) joka tulee vuorotyöhön kutsuttaessa nollasopparilla ja minimipalkalla. Suomi on muuten vaan niiiiiin yrittäjävihamielinen valtio!
Ei kukaan muukaan vaan saa tässä elämässä ojennettuna asioita.
Kommentit (70)
Tukileikkauksetkaan eivät auta poloista helsinkiläisyrittäjää, jolla ei ole varaa maksaa käypää palkkaa yötyötä tekevälle työntekijälle, jonka asumistuki leikattiin nollaan. Autoa ei työntekijällä ole varaa pitää ja työaikojen vuoksi asunto on oltava pyöräilynatkan päässä. Siispä työntekijä otti lopputilin ja muutti Keravalle, josta sai työpäikan ja kohtuuhintaisen asunnon.
Eikös EKn puudeli Kangasharju sanonut että ei palkalla ole tarkoitus tulla toimeen vaan yritys maksaa vähän ja valtio loput.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ON yrittäjävihamielinen maa. Suurin osa Suomen yrityksistä on pieniä (1-5 hlöä) ja yrittäjän tulot jäävät ALLE 2000€. AP voi lähteä itse kokeilemaan kuinka helppoa ja rahakasta yrittäminen on.
Niin, kirjanpidossa. Se onkin eriasia mitä tosiasiassa tienaa kun lasketaan ohimyynnit ja kaikki yritykseen ujutetut omat kulut sekä yrityksen nimiin laitetut autot yms... Tulee tonneja per kk lisää!
T: kirjanpitäjä
Sivukulut palkan päälle on 0,7 prossaa se on oman työnantajani kertoma asia elikkä ei tuplana tai jopa 3keraisesti kuten täällä valehdellaan kyseessä varmaan epärehelliset yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä maassa ja kuraa niskaan jos on yrittäjä ja nimenomaan niiltä jotka eivät päivääkään ole yritystä pyörittäneet.
Itse en ole päivääkään ollut palkkatöissä, olen perustanut yrityksen 20 vuotta sitten ja nyt kun jään osittain pois toiminnasta ja työntekijät tekevät työn niin ulistaan että kuinka minä kehtaan nostaa osinkoja työstä mitä jotkut muut tekee..huoh..
Mikä sut sitten erottaa muista loisista? Muut tekee töitä ja sä loisit niiden työllä.
Mikä erottaa sut perus kelarotasta?
Meidän firman Tj valittaa aina kuinka miinukselle mennään, ja ei jää mitään...
Silti joka vuosi tulot reippaasti yli 100 000...
Työntekijät repivät palkkansa työnantajan selkänahasta. Näin sanoi nyt jo eläkkeellä oleva kotihoitoyrittäjä. Jep jep.
Yrittäjien uhriutuminen ärsyttää minuakin. Kannattaa ottaa vastuu omasta elämästään ja valinnoistaan. Valittaminen ei ole miehekästä vaan mummojen puuhastelua.
Ketään ei kiinnosta kuunnella jonkin ihmisryhmän jatkuvaa ulinaa. Olen itse opettaja, ja oma ammattikuntani kunnostautunut ehkäpä pk-yrittäjiäkin tomerammin jatkuvaan valittamiseen. Länsimaisen ihmisen krooninen valittaminen on epämiellyttävää, ja se herättää antipatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjien ja työntekijöidensä veroista ap:nkin elätys maksetaan. Mistä muualta kuvittelet rahaa ilmestyvän tilille? Jonkun verran tietysti tulee julkisen palvelumaksuista, mutta yleisesti ottaen jonkun pitää maksaa ihan rahaa julkiselle . Tietysti se on tärkeä sektori, mutta on paisunut niin paljon ,että ei oikein riitä raha sen yllälpitämiseksi. Puolet julkista ja puolet yksityistä sektoria on normaalisti hyvinvoivissa maissa.
Yksityiset terveyspalvelut kuppaavat miljardeja veronmaksajien rahoja ja voitot viedään veroparatiiseihin.
Eniten ottaa päähän se, että tämä hallitus tekee päätöksiä joiden peruminen maksaisi tähtitieteellisen paljon.
Ei lakkautettuja terveyskeskuksia saada takaisin käyttöön sormia napsauttamalla.
Mutta siksihän kaikki tehdään niin kiireellä, että seuraavalla hallituksella olisi mahdollisimman vaikea työ perua päätöksiä.
Terveyskeskuksia on lakkautettu jo vuosien ajan. PoitiikassaKIN päätösten vaikutukset näkyvät usein vasta myöhemmin, ehkä vuosien päästä. Siksi istuvia hallituksia monesti syytetään asioista mitä ne eivät ole tehneet, vaan edellinen tai edelliset hallitukset ovat olleet asialla.
Ei voi tehdä töitä, kun tuet lähtee pois. Perus työttömän mantra.