Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aseksuaalit, mistä olette löytäneet kumppanin?

Vierailija
14.09.2024 |

Kiinnostaisi tietää, mistä aseksuaalit ovat löytäneet samankaltaisen kumppanin? Nettideittisivustoille tuntuu turhalta mennä, kun en ole seksuaalista suhdetta hakemassa (ja toisaalta en kyllä uskoisi sieltä löytäväni hyvää seksuaalista suhdettakaan, jos sellaista olisin hakemassa). En pidä aseksuaalisuuttani minään salaisuutena, mutta ei siitä mitään kahvipöytäkeskusteluakaan halua tehdä, että kaikki tietäisivät että tuo on sellainen. Tuntuu epätodennäköiseltä löytää toinen aseksuaali (en osaa sanoa onko sukupuolella väliä, minä välitän ihmisestä), jonka kanssa sovittaisiin yhteen muutenkin. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hetero vai homo vai onko sillä asialla merkitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolella ei varmaan ole mulle merkitystä. Itse olen nainen.

Ap

Vierailija
4/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hetero vai homo vai onko sillä asialla merkitystä?

Opettele lukemaan 🤦🏻.

Vierailija
5/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes kumppania, mihin sellaista?

Vierailija
6/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on kuulemma jokin ryhmä ja sitten aseksuaalit -sivustolla on foorumi, jossa voi hakea seuraa. Itse ole tavannut sitä kautta muutaman samanlaisen.

Vierailija
7/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit sopivan tilanteen tulle mainita aseksuaalisuuden. Esim. jos kahvipöytäkeskustelussa tulee deittailu puheeksi, tai joku kysyy, miksi olet sinkku. Voit esim. sanoa, että aseksuaalina nämä on aika haastavia asioita, koska lähtöoletus on, että parisuhteeseen ja elämänkumppanuuteen liittyy seksi. Kun aseksuaali etsii elämänkumppania, jonka kanssa ei ole seksuaalista suhdetta.

Vierailija
8/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni voit sopivan tilanteen tulle mainita aseksuaalisuuden. Esim. jos kahvipöytäkeskustelussa tulee deittailu puheeksi, tai joku kysyy, miksi olet sinkku. Voit esim. sanoa, että aseksuaalina nämä on aika haastavia asioita, koska lähtöoletus on, että parisuhteeseen ja elämänkumppanuuteen liittyy seksi. Kun aseksuaali etsii elämänkumppania, jonka kanssa ei ole seksuaalista suhdetta.

Miksi ihmeessä hänen pitäisi siitä raportoida ihmisille, joille se ei kuulu pätkääkään?!

Vierailija
9/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes kumppania, mihin sellaista?

Voi sitä noinkin ainakin ulkopuolelta ajatella. Mutta mun käsittääkseni tavalliseen hyvään parisuhteeseenkin kuuluu muutakin olennaista kuin se seksi, ja itse kaipaan niitä muita asioita. Esim. yhdessä olemista ja tekemistä, luottamusta, keskusteluja, asioiden jakamista, läheisyyttä, aitoutta. Kavereiden kanssa nuo jäävät aika pinnallisiksi. Ystävien kanssa päästään vähän syvemmälle. Mutta sitten vaikka loma-aikoina tulee hyvin esiin se, miten ainakin mun tutut viettävät niitä puolisoidensa/perheidensä kanssa ja mä oon yksin. Mut mieluummin oon yksin kuin jossain suhteessa tai seurassa vain siksi ettei tarvis olla yksin.

Ap

Vierailija
10/10 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin mieheni netistä. Sanoin heti etten halua enkä tarvitse yhdyntää mutta ei-seksuaalinen hellyys on sellaista mistä tykkään kovasti. Sovittiin sitten että mies harrastaa seksiä muitten kanssa ja meidän välillä ei ole seksiä mutta hellyyttä on (halaillaan, nukutaan vierekkäin, pidetään kädestä kiinni yms). Nyt ollaan oltu yhdessä 16 vuotta ja koen kyllä itseni todella onnekkaaksi kun hänet löysin puolisokseni ja hän hyväksyy minut tällaisena :)