Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuivashampoo tekee päänahan araksi?

Vierailija
14.09.2024 |

En käytä kuivashampoota kuin harvoin ja silloinkin vain vähän. Silti yleensä päänahka tulee siltä alueelta araksi. Minulle ei ole kosmetiikka- tai hiustuotteista tullut aiemmin mitään iho-oireita.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkuun.

Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä, mutta hiusten pesemisestä ei sinänsä haittaa ole, jos tuotteet on oikeat. Mieluummin hiusten pesu, kuin kuivashampoo.  Kuivashampoo on ok hätävara muutaman kerran vuodessa, mutta useammin todella haitaksi päänahalle ja hiuksille. Hiusten pesu on parempi vaihtoehto.

Mun hiusten kunto parani huomattavasti, kun lopetin kuivashampoon käytön ja päänahan ongelmat katosivat. Ihotautilääkäri ja kampaajat ovat kaikki sanoneet, että hiusten pesu on parempi vaihtoehto, kuin kuivashampoo. 

Hiuksia voi pestä joka päivä. Vanhanaikaista tietoa, ettei saisi.

Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalisesti hiukset rasvoittuu nopeasti. Useimmat shampoot s

Minkälaisilla shampoilla olet nyt pessyt?

Vierailija
22/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli aina kuivashampoista patteja päähän, olen kokeillut 3 eri merkkiä ja jokaisessa sama vaikutus. Pitää olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkuun.

Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä, mutta hiusten pesemisestä ei sinänsä haittaa ole, jos tuotteet on oikeat. Mieluummin hiusten pesu, kuin kuivashampoo.  Kuivashampoo on ok hätävara muutaman kerran vuodessa, mutta useammin todella haitaksi päänahalle ja hiuksille. Hiusten pesu on parempi vaihtoehto.

Mun hiusten kunto parani huomattavasti, kun lopetin kuivashampoon käytön ja päänahan ongelmat katosivat. Ihotautilääkäri ja kampaajat ovat kaikki sanoneet, että hiusten pesu on parempi vaihtoehto, kuin kuivashampoo. 

Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalisesti hiukset rasvoittuu nopeasti. Useimmat shampoot s

Oikeanlaisen shampoon löytäminen on minulla ollut pelastus. Sen myötä myös hiukset ovat vahvistuneet. Sopimattomalla shampoolla lähtee minulta hiukset päästä, ja katkeilee niin, että pitkäksi niitä on turha yrittää kasvattaa. Urtegramin valikoimasta olen omalle päälleni sopivia tuotteita löytänyt.

Vierailija
24/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkuun.

Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalise

Minkälaisilla shampoilla olet nyt pessyt?

Erilaisia markettituotteita lähinnä, kampaamotuotteiden kanssa ollut epäonnea, ovat pesseet päänahkaa liian voimakkaasti, että alkanut kutista. Erittäin hieno suomalainen koivushampoo ja appelsiisinkukkashampoo on ollut sellaisia, jotka tuntuneet hyviltä, mutta pitemmän päälle niitäkin täytyy välillä vaihtaa, kun tuntuu, että alkaa jotain kertyä hiuksiin.

-ap

Vierailija
25/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkuun.

Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalise

Oikeanlaisen shampoon löytäminen on minulla ollut pelastus. Sen myötä myös hiukset ovat vahvistuneet. Sopimattomalla shampoolla lähtee minulta hiukset päästä, ja katkeilee niin, että pitkäksi niitä on turha yrittää kasvattaa. Urtegramin valikoimasta olen omalle päälleni sopivia tuotteita löytänyt.

Kiitos vinkistä. Pitää tutustua Urtegramin tuotteisiin.

-ap

Vierailija
26/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se päänahka on hyvä pestä päivittäin jos rasvoittuu helposti. Jos sulla naama rasvoittuu, peset varmaan senkin, eikä kukaan sano että ei sitä joka päivä tarvitse pestä, vaikka kuinka erittäisi talia. Pitää vaan löytää se sopiva pesuaine. Että ei kuivata liikaa, mutta puhdistaa sen talin. 

Vierailija
27/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se päänahka on hyvä pestä päivittäin jos rasvoittuu helposti. Jos sulla naama rasvoittuu, peset varmaan senkin, eikä kukaan sano että ei sitä joka päivä tarvitse pestä, vaikka kuinka erittäisi talia. Pitää vaan löytää se sopiva pesuaine. Että ei kuivata liikaa, mutta puhdistaa sen talin. 

Täytyy heittää siis vaan kuivashampoo menemään ja jatkaa paremman shampoon etsintää sen sijaan. 

-ap

Vierailija
28/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jos tulee mieleen shampoo, jota kannattaa testata, niin saa laittaa vinkkejä.

-ap

Vierailija
29/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ikuisuus tajuta että perus Elvitalin shampoo aiheuttaa mulle päänahan kutinaa 🤦 Nyt pesen sellaisella Lanzan herkälle päänahalle tarkoitetulla eikä kutise. Seuraavaksi kokeilen YA:n shampoota, Lanza vähän kallis. Mulla rasvoittuu myös iho ja päänahka nopeasti ja pyrin pesemään joka päivä hiukset. Joskus turvaudun tuohon Herbinan sensitive kuivashampooseen mitä aiemmin suosittelin.

Vierailija
30/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kutisi Lorealin shampoosta päänahka. Käytän nyt Erittäin hieno suomalainen mustikka -shampoota ja hoitoainetta ja ne sopivat, kosteuttavat tarpeeksi. 

Lisäksi joskus ennen suihkuun tai saunaan menoa hieron päänahkaan ja hiusten tyveen apteekin perusvoidetta Aqualania, kostuttaa päänahkaa.

Vierailija
31/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni ikuisuus tajuta että perus Elvitalin shampoo aiheuttaa mulle päänahan kutinaa 🤦 Nyt pesen sellaisella Lanzan herkälle päänahalle tarkoitetulla eikä kutise. Seuraavaksi kokeilen YA:n shampoota, Lanza vähän kallis. Mulla rasvoittuu myös iho ja päänahka nopeasti ja pyrin pesemään joka päivä hiukset. Joskus turvaudun tuohon Herbinan sensitive kuivashampooseen mitä aiemmin suosittelin.

Täytyy tutustua näihinkin, kiitos!

-ap

Vierailija
32/32 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt Urtekramin Tea tree oil shampoosta.

On rasvainen iho ja huokoiset hiukset, jotka sitten rasvoittuvat nopeasti. Pesen tavallisesti joka toinen päivä, päivittäinkin voisin mutta en halua. Joskus ennen käytin ihan vakiona kuivashampoota (puhtaisiin hiuksiin, jos laittaa jo likaisen tuntuisiin ei auta mitään) ja silloin pesin hiukset 2 kertaa viikossa. Lopulta alkoi päänahka jotenkin herkistyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi