Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjolla Topi Borg on todella fiksu.

Vierailija
14.09.2024 |

Oivallukset ja heitot ovat suorastaan nerokkaita. Voisi moni ns. normaali ottaa oppia. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu? Siis tarkoitatteko että autistiksi fiksu, vai ns. meihin tavallisiinkin verrattuna fiksu? (en oo seurannu ohjelmaa joten en tiedä, kysyn vilpittömästi. Itse näin vaan pätkän jossa oli Soinnun kanssa kaupassa ja meinasi alkaa sovittaa paitaa vaaterekin luona, ja siskonsa ohjeisti tämån pukukoppiin. Siitä pätkästä en ehtinyt saada kovin fiksua vaikutelmaa, mutta kuten sanoin, en ole katsonut sen enempää) 

Tässä on varmaan joku murre-ero. Minun murralueellani fiksu tarkoittaa nimenomaan käytännön asioissa järkevää. Sitä Topi ei välttämättä ole.

Topin viisaus on syvällisempää. 

Vierailija
22/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuttava ihminen, samoin kuin siskonsa Sointu (jolle naiset ovat kateellisia).

Mulle kanssa ollaan niiin kateellisia, koska laitoin tosi hienot töröhuulet ja kumirinnat. Itse tykkään, ja moni mieskin netissä tykkää, eli hienot on. Topista en tiedä mitään, mutta varmaan kateellisia ovat kaikki hänelle myös, jos on kuuluisa ja operoituttanut itsensä nätiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuttava ihminen, samoin kuin siskonsa Sointu (jolle naiset ovat kateellisia).

Mistä Soinnulle pitäisi olla kateellinen? En ole pahemmin seurannut kyseistä ihmistä niin tosiaan tiedä. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä miksi pitäisi ylipäätään olla kenellekän kateellinen. Mä ainakin elän omannäköistäni elämää enkä jaksa olla kateellinen ihmisille.

Vierailija
24/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika tyhmä va jak ki.

Sosiaalisesti va jak ki, mutta muutoin hän on älykkäämpi kuin siskonsa.

Vierailija
25/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on kyllä vähän kuin sanoisi, että on sentään rehellisempi kuin Trump.

Vierailija
26/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikantutkijaprofessorin ja psykiatrian tohtorin lapsi. Saanut varmasti hyvän tuen kotoa, jotta on voinut suorittaa merkonomin tutkinnon. Työllistyminen ei kuitenkaan ole helppoa autismin takia. Harmi. 

Vierailija
27/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi on hauska ihan näin kirjolaisenkin näkökulmasta. Hänessä on huikeasti potentiaalia merkittäväksikin ajattelijaksi, on avoin ja peloton.

Vierailija
28/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Topi Jörn Borgille sukua?

ei kun Kim

Vierailija
29/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän on erittäinkin fiksu ja avoin, huumorintajuinen vähän samaan kieroon tapaan kuin minäkin...kanssaan olisi varmasti hauskaa

Vierailija
30/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tyyppi. Olen tavannut livenä. 

Vierailija
31/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kohta koko sarjassa oli, kun Topi oli kaupassa töissä ja sinne tuli yksi sarjan autisteista. Topi sanoi jotain, että "Rahasi ovat erittäin tärkeitä korporaatiollemme" ja se toinen autisti ei nähnyt siinä tokaisussa hauskuuden häivähdystäkään, naama oli täysin peruslukemilla.

Tuskin Topi siinä vitsailikaan. Me autistit toteamme yleensä vain faktoja. Ei ole tarkoitus naurattaa, viihdyttää vitseillä. Viihtykää faktoista. 

Vierailija
32/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi kuunnella sitä monotonista puhetyyliä kovin pitkään.

Vierailija
33/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, rakas naisvihaaja. Kuuntelen Soinnun podcastia ja hänellä on todella hyviä pointteja.

Vierailija
34/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole joku v. ajakki 

Vierailija
35/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuuluisa 'sosiaalinen älykkyys' tarkoittaa, että osaa ja haluaa apinoida muita ja noudattaa piintyneitä tapoja.

Se, ettei tee näin, ei ole mitään kyvyttömyyttä, vaan osoittaa itsenäistä ajattelua ja kykyä toimia omaehtoisesti.

Vierailija
36/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kohta koko sarjassa oli, kun Topi oli kaupassa töissä ja sinne tuli yksi sarjan autisteista. Topi sanoi jotain, että "Rahasi ovat erittäin tärkeitä korporaatiollemme" ja se toinen autisti ei nähnyt siinä tokaisussa hauskuuden häivähdystäkään, naama oli täysin peruslukemilla.

Tuskin Topi siinä vitsailikaan. Me autistit toteamme yleensä vain faktoja. Ei ole tarkoitus naurattaa, viihdyttää vitseillä. Viihtykää faktoista. 

En ajatellutkaan sitä, että Topi siinä koitti olla hauska. Se koko kohtaus vaan oli kaltaiselleni seminormolle erittäin hauska.

Vierailija
37/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai osa autisteista on hyvin älykkäitä. En itsekään autistina ikinä päässyt oikein kärryille siitä ristiriidasta. Minä olen myös loogis-matemaattisesti erittäin lahjakas ja se on ammattini. 

Mutta silti ihmiset suhtautuu minuun kuin vajaaälyiseen vaikka yritän ihan normaalisti käyttäytyä. Monet piti minua pitkään  nuorena tyttösenä (nuorekas ulkonäkö) mutta ei enää varmaan kun olen jo yli 40v.

Että miten voi olla yhtä aikaa älykäs ja sitten toisaalta ihan tollo arkielämässä? Kumma juttu.

Vierailija
38/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu kaikkien puolesta. Osa meistä kirjolla olevista vitsailee vakavalla naamalla.

Olen itse oppinut olemaan tekemättä sitä muuten kuin sellaisten kanssa, jotka tuntevat minut hyvin. Olen oppinut nauramaan oman, hauskaksi kokemani vitsin perään jotta muutkin ymmärtäisivät sen vitsiksi. 

Vierailija
39/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta autisteista on vaikea tietää vitsailevatko vai eivät. Monesti ihmiset nauraa katketakseen mun jutuille vaikka en tarkoita huvittaa ihmisiä.

Vierailija
40/61 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, rakas naisvihaaja. Kuuntelen Soinnun podcastia ja hänellä on todella hyviä pointteja.

Aivan pölö.