Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja kieltää wc:n käytön?

Vierailija
14.09.2024 |

Syynä vessahygienia. En siis saisi käyttää vessaa tauoillakaan. Onko laillista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole laillista. Sano sille että housuunko pitäis tehdä vai kenties hänen tuolilleen. 

Vierailija
2/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten paskannetaan pomon työpöydän laatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan irtisanomislaki tulee niin sitten voidaan potkia pihalle

Vierailija
4/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Olin ennen keittiössä töissä. Asiakas essoihin ei nygieniasyistä saanut mennä, ei edes tauoilla. Jos siis asiakas vaikka sanoi, että vessassa on jotain sotkua, keittiöhenkilökunta ei saanut sinne mennä, vaan asia piti ohjata muille.

Joskus näin ravintolassa, kun keittiöhenkilökunnan asussa oleva tuli ulos vessasta. Tuli heti olo, että hyiiii!

Luonnollisesti meillä oli henkilökunnan vessa, jota sai käyttää. 

Vierailija
5/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työnantajalla ole lakisääteinen velvollisuus järjestää työntekijöilleen wc tilat, eli jos kieltää on aika tehdä työnantajasta rikosilmoitus.

Vierailija
6/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole laillista. Sano sille että housuunko pitäis tehdä vai kenties hänen tuolilleen. 

Paikallisesti voidaan sopia toisin.

T. perskokkareet

Vierailija
7/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantaja voi kieltää sinua sivelemästä paskaa seiniin, vaikka miten täällä intät, että se on sun oikeus.

Vierailija
8/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmaa on vessahygieniasi kanssa? 

Vierailija
9/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistuvasti roiskit virtsaa lattialle ja wc-pytyn reunoille, eli käyttäydyt tosi epähygieenisesti, työnantaja voi puuttua wc-käyttäytymiseesi.

Olen joskus ollut työpaikassa, jossa yksi työntekijä toimi aina noin. Alkuun esimies siivosi wc:n tämän yhden jäljiltä, kunnes sitten ohjasi tämän sikailijan käyttämään vain yhtä tiettyä wc:tä.

Vierailija
10/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa ulisemaan niin heilutat vaan sen nenän edessä vessapassia. Pakko päästää

Vierailija
11/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessatauot voi paikallisella sopimisella kieltää.

WC käynti on myös "Asiallinen" syy irtisanomiseen.

Aasialaiset osaavat käyttää Vaippoja. Mikset sinä.

Vierailija
12/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma potta mukaan.😁

Vierailija
13/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kieltää todellakaan. Enkä ymmärrä miksei työntekijä mene vessaan jos hätä on. Jos pomo urputtaa niin sano että laissa on märitelty että työntekijällä on oikeus mennä vessaan. Olen itse ollut pomo kahdessakin eri firmassa. Toisessa firmassa joka oli raksafirma niin vessa piti tuoda aina työmaalle kun rakennettiin kerrostaloa eikä muuten ollut vessaa.

Vierailija
14/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kieltää todellakaan. Enkä ymmärrä miksei työntekijä mene vessaan jos hätä on. Jos pomo urputtaa niin sano että laissa on märitelty että työntekijällä on oikeus mennä vessaan. Olen itse ollut pomo kahdessakin eri firmassa. Toisessa firmassa joka oli raksafirma niin vessa piti tuoda aina työmaalle kun rakennettiin kerrostaloa eikä muuten ollut vessaa.

Eikös se ole aika iso menoerä tuollainen vessan hommaaminen ?

Meillä porukka käy metsässä. Aikaisemmin lähiravitolassa, mutta sitten kielsivät meiltä ravintolan vessan käytön.

Vierailija
15/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä porukka käy metsässä. Aikaisemmin lähiravitolassa, mutta sitten kielsivät meiltä ravintolan vessan käytön.

Eli on kaikille parempi että paskotte metsään? Myös kaupunkialueella?

Vierailija
16/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei metsään voi paskoa noin vaan jos on paskahätä. Ja kerrostaloja rakennetaan ihan keskustaankin monessa paikassa. Kyllä rakennuttaja hommaa itselleen sellaisia siirtovessoja joita on festareilla vaikka ja niitä sitten viedään työmaalle kun rakennetaan jotain.

Vierailija
17/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilöstömäärä vedetään riittävän alas, niin työnantaja vetoaa turvallisuuteen..

Vierailija
18/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen pystyy pidättämään työpäivän loppuun saakka. 

Vierailija
19/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen rakennus(?)firmassa olet töissä kun on noin karmea meininki ettei edes vessoja ole. Ilmoita liittoon? Kai kuulut liittoon?

Vierailija
20/22 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä kävi muutaman kerran niin, että nuori työkaverini hävisi pitkäksi aikaa.  Oli saattanut ilmoittaa että käy vessassa.  Aikaa kului, lähdin etsimään. Siellä tietysti näpytellään kännykkää.  Itse olen tehnyt yli 10 tunnin työpäiviä enkä ole kertaakaan käynyt vessassa.  Tämä nuori neito käy useita kertoja 6 tunnin aikana.  Ilmoitin että vessaan saat mennä, mutta kännykkä jää tähän työpöydälle siksi aikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä