Mistä päin Espanjaa hankkisit kakkoskodin jos se olisi mahdollista?
Kommentit (28)
Jostain Costa Bravan pienemmästä "kylästä". Tullut monet kerrat käytyä tuollapäin lähinnä Barcelonasta pohjoiseen lähelle Ranskan rajaa ja on pakko sanoa että siellä on kaikki mitä kaipaan. Pyreneet lähellä joten pääsee nauttimaan myös talvesta jos sitä sattuisi kaipaamaan. Ja luonto on vihreämpää kuin Etelä-Espanjassa.
Bilbaosta tai San Sebastianista. Pidän Baskimaasta.
Alicante on suosikkini. Siellä on suhteellisen lämpimät talvetkin, kun on suojaisalla itärannikolla.
Teneriffalta, suotuisampi sää ympäri vuoden.
En hankkisi, kun siellä voidaan vallata talo ja mitään et voi paitsi maksaa sähkölaskut.
Paikka jonka lähellä on 100% varmasti puhdasta vettä hätätilanteessa. Meren läheltä mutta korkeammalta kuin kakkarannikko. Käy katsomassa itse minne hanuri sopii parhaiten mutta älä muuta turapirkkojen paratiisiin, siellä on kallista.
Barcelonasta tai jos Kanaria käy, niin Las Palmasista.
Vierailija kirjoitti:
En hankkisi, kun siellä voidaan vallata talo ja mitään et voi paitsi maksaa sähkölaskut.
Kaveri osti huoneiston ja siinä on respan työntekijät aina paikalla, joten siitä talosta ei ainakaan voi vallata. Hänellä on kiva iso parveke hienoine näköaloineen.
Altea, itärannikolla Benidormin pohjoispuolella. Historiallinen pikku rannikkokaupunki panoramanäkymin merenrannasta vuoristoon, sopivasti palveluja muttei ole turistirysä. Mukavaa, osin tuttuakin porukkaa. Hyvät kulkuyhteydet myös isompiin paikkoihin. Talvisäätä ajatellen hyvä mikroilmasto, kylmien luoteisrintamienkin pyyhkiessä yli vuoristo suojaa ja föhn-tuuli lämmittää adiabaattisesti.
Sieltä missä on ihmiskauppaa ja rikollisuutta vähiten. Ei kaappauksia, ei mafiaa. Ja jokin toimii normaalisti, on luontoa, meri ja palvelut. Ei tiemelua koko ajan, raikas ilma. Ehkä maisemapolkuja kävelyyn, ilman riskejä.
Voisitko harkita Portugalia? Itse ostaisin sieltä. Aivan ihana maa, olen käynyt saarilla ja mantereen rannikoilla useita kertoja. Espanjassa olen käynyt pari kertaa, ja kun kun "löysin" Portugalin, en enää halunnut Espanjaan. Toivon että löydät mieleisen asunnon.
Oletteko seuranneet suomalaisen naisen blogia House in Mijas?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko seuranneet suomalaisen naisen blogia House in Mijas?
.. instaa tarkoitan.
Firenzestä Italiasta.
Espanja ei ole minun maani.
Vierailija kirjoitti:
Bilbaosta tai San Sebastianista. Pidän Baskimaasta.
Sama juttu. Ruokakulttuurikin kiinnostaa.
Ehkä myös Pyreneiltä löytyisi joitain viihtyisiä vuoristokyliä ja pikkukaupunkeja?
Pääsisi talvella hiihtämäänkin.
Pohjoisrannikolta. En tykkää liian kuumasta
Suomeen verrattuna pohjoisrannikkokin on taivas.
Jos raha ei olisi ongelma niin Barcelonan lähikylät rannalta, ovat kovin siistejä ja tasokkaampia alueita kuin etelän kohteet. Tällä hetkellä tähtäimessä Torrevieja johtuen tuttavapiirin asettumisesta sille alueelle. Aurinkorannikko putoaa pois hinta/laatu-suhteen takia.
Olemme miettineet Torreviejaa, koska meillä asuu perhettä siellä. Myös Alicante on vaihtoehto. Ja Italiassa muutama kohde myös. Muutaman vuoden päästä