Onko väärin "alentaa rimaa" deittailussa?
Oon kyllästynyt olemaan sinkku. Mulle kelpais tähän kohtaan oikein mainiosti sellainen "ei välttämättä loppuelämän kumppani" seuraksi. Koska sitä ei välttis koskaan löydy. Riittää kunhan on hauskaa toisen seurassa ja että saa ajatukset raskaasta duunista/pahasta maailmasta muualle. Sellainen tietynlainen sielunkumppani, jonka kanssa ei oo tarkoitus ostaa omakotitaloa ja perustaa perhettä. Mutta onko tässä mitään järkeä? :D
N32
Kommentit (37)
No siinä tapauksessa tietenkin jos etsii ihan erilaiseen suhteeseen suhteeseen mitä aiemmin. Oikeaan, sitoutuneeseen parisuhteeseen jossa on toiveena elää loppuikä on tietenkin ihan erilaiset kriteerit kumppanille kuin mitä johonkin satunnaiseen ja väliaikaiseksi tarkoitettuun tapailuun.
Lisäksi silläkin on merkitystä missä asioissa sitä rimaa laskee vaikka ajatuksena olisi loppuelämän kumppanikin. Joissakin, etenkin ulkoisissa piirteissä se voi olla jopa järkevääkin mutta sitten taas niissä oikeasti tärkeissä asioissa yhteiselon kannalta ei rimaa yleensä pidä mennä laskemaan vaan usein sitä kannattaa jopa nostaa.
Niin ja olen 40v eronnut kahden lapsen äiti (joka kirjoitti takertuvista miehistä). Nätti, mukava ja hoikka kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
En mä lähtis sellaiseen. Miehet takertuu ihan h***n tiukkaan kiinni. Kokemusta on.
Minun deittailutarinat menee näin: käyn treffeillä, mies oikein mukava. Mies olettaa että ollaan sitten 100% yhdessä ja kohta naimisissa, vaikka sanon että tutustutaan rauhassa.
Sitten kissa-hiiri leikkiä jatkuu muutaman viikon, mies pommittaa, minä yritän rauhoitella. Sitten lopulta on pakko puhaltaa peli poikki kun ei tunnu reilulta kummallekaan.
Ja mies jää silti kuukausiksi pyörimään miltei konkreettisesti jaloissa, jopa stalkkaamaan mua, lähettelemään viestejä ja aina vaan ehdottamaan jatkoa.
Ei miehistä pääse helposti eroon.
No tätä vähän pelkään, koska en oikeasti halua satuttaa ketään. Eli, tuskinpa tämäkään idea toimii 🤔
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö alentamaan rimaa kiltin miehen tasolle asti?
Tietysti, "kiltit miehet" on parhaita kunhan ei oo tossukoita tosipaika tullen.
-ap
Kiltit miehet tappaa naisia. Tajuaisit kyllä, jos olisit nainen. Tai tervejärkinen.
Kiltteyden mainostus on red flag. Normaalin ihmisen ei tule mieleenkään selitellä, että juupa juu, oon tosi kiltti enkä edes lyö kovaa.
Vierailija kirjoitti:
No siinä tapauksessa tietenkin jos etsii ihan erilaiseen suhteeseen suhteeseen mitä aiemmin. Oikeaan, sitoutuneeseen parisuhteeseen jossa on toiveena elää loppuikä on tietenkin ihan erilaiset kriteerit kumppanille kuin mitä johonkin satunnaiseen ja väliaikaiseksi tarkoitettuun tapailuun.
Lisäksi silläkin on merkitystä missä asioissa sitä rimaa laskee vaikka ajatuksena olisi loppuelämän kumppanikin. Joissakin, etenkin ulkoisissa piirteissä se voi olla jopa järkevääkin mutta sitten taas niissä oikeasti tärkeissä asioissa yhteiselon kannalta ei rimaa yleensä pidä mennä laskemaan vaan usein sitä kannattaa jopa nostaa.
Hyvä kommentti. Nimenomaan isommista elämänarvoista en oo valmis tinkimään tällaisessa. Henkisellä tasolla pitää natsata, se on kaiken A ja O.
-ap
Jos AP on ollut pitkään tahtomattaan sinkku (yrittänyt löytää kumppania tuloksetta), niin eiköhän silloin pitäisi jo muutenkin huomioida se mahdollisuus, että rima on kokoajan ollut liian korkealla omaan tasoon nähden.
Eli nyt jos AP laskee sitä rimaa saattaa hän jopa tavata jonkun oman tasoisensa miehen, johon sitten ihastuu ja rakastuukin.
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on ollut pitkään tahtomattaan sinkku (yrittänyt löytää kumppania tuloksetta), niin eiköhän silloin pitäisi jo muutenkin huomioida se mahdollisuus, että rima on kokoajan ollut liian korkealla omaan tasoon nähden.
Eli nyt jos AP laskee sitä rimaa saattaa hän jopa tavata jonkun oman tasoisensa miehen, johon sitten ihastuu ja rakastuukin.
No en nyt sanoisi että pitkään tahtomattani. Vasta parin viime vuoden aikana alkanut miettimään pitäiskö alkaa etsimään sitä omaa tyyppiä. Siihen saakka oon pysynyt visusti piilossa deittimarkkinoilta. Ja tarkoitan tolla "riman alentamisella" enemmän sitä, että uskaltaisin itse heittäytyä tähän seuranhakuun kevyemmällä mielellä :D
-ap
Riittää kunhan on hauskaa toisen seurassa ja että saa ajatukset raskaasta duunista/pahasta maailmasta muualle. Sellainen tietynlainen sielunkumppani
Eikö nämä ole ne edellytykset ihan oikeallekin parisuhteelle joka voi jatkua vaikka loppuelämän? Ei kaikilla ole mitään pakollisia perhe ja talo-kriteereitä kumppanille vaan nimenomaan halua löytää sellainen ihminen jonka kanssa viihtyy.
Kuulostaa nimittäin vähän siltä että ap yrittää metsästää jotain korkeakoulutettua, hyvin toimeentulevaa, katseen kestävää miestä tulevien lastensa isäksi ja se ei ole onnistunut. Kannattaa ehkä muistaa että jos onnistuukin niin sillä miehellä ei sitten välttämättä ole niitä sielunkumppani-ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kunhan on hauskaa toisen seurassa ja että saa ajatukset raskaasta duunista/pahasta maailmasta muualle. Sellainen tietynlainen sielunkumppani
Eikö nämä ole ne edellytykset ihan oikeallekin parisuhteelle joka voi jatkua vaikka loppuelämän? Ei kaikilla ole mitään pakollisia perhe ja talo-kriteereitä kumppanille vaan nimenomaan halua löytää sellainen ihminen jonka kanssa viihtyy.
Kuulostaa nimittäin vähän siltä että ap yrittää metsästää jotain korkeakoulutettua, hyvin toimeentulevaa, katseen kestävää miestä tulevien lastensa isäksi ja se ei ole onnistunut. Kannattaa ehkä muistaa että jos onnistuukin niin sillä miehellä ei sitten välttämättä ole niitä sielunkumppani-ominaisuuksia.
Itseasiassa mä oon se, joka ei niitä lapsia halua.
-ap
Kokeilin aikoinaan riman laskemista ja siitä tuli juuri tuollaista säätämistä vaikka vakavaa suhdetta etsin. Lopulta pitkän sinkkuna olon jälkeen päädyin yhteen miehen kanssa jossa oli sitä jotain heti.
Jos haluat lapsia ja perheen, ei sinulla kyllä ole hetkeäkään tuhlattavaksi tällaiseen pelleilyyn. Ihan oikeasti, se hedelmällisyyden lasku ja esivaihdevuodet näkyvät jo kiikarissa. Joten älä lähde tällaiseen. Jokainen vuosi on tärkeä sinun iässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lapsia ja perheen, ei sinulla kyllä ole hetkeäkään tuhlattavaksi tällaiseen pelleilyyn. Ihan oikeasti, se hedelmällisyyden lasku ja esivaihdevuodet näkyvät jo kiikarissa. Joten älä lähde tällaiseen. Jokainen vuosi on tärkeä sinun iässäsi.
No kun en halua. Mulle riittää perheeksi tulevaisuudessa se mies ja koira. Tykkään lapsista, mut en tarvitse omia. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun en halua. Mulle riittää perheeksi tulevaisuudessa se mies ja koira. Tykkään lapsista, mut en tarvitse omia. :)
-ap
Ok, ymmärsin nopeasti lukiessani, että haluat lapsia joskus myöhemmin sen tosirakkauden kanssa, mutta et vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin aikoinaan riman laskemista ja siitä tuli juuri tuollaista säätämistä vaikka vakavaa suhdetta etsin. Lopulta pitkän sinkkuna olon jälkeen päädyin yhteen miehen kanssa jossa oli sitä jotain heti.
Mä en tiedä oliko mulla aikanaan / nuorena koko rimaa, mutta pelkkää säätöä ja sähläystä sekä vääränlaisia miehiä se tietynlainen "rimattomuus" elämään toi. Olin siis liiankin avarakatseinen ja suvaitsevainen enkä ns suoralta kädeltä tyrmännyt juuri minkäänlaista miestä paitsi tietenkin rentut ja muut selkeästi päihdeongelmaiset ja hamesankarit. Minulla siis ei ollut mitään miestyyppiä sen enempää ulkoisesti kuin sisäisestikään vaan aika laajalla skaalalla on miehiä tullut tapailtua. Eri tavoin vääränlaisia on selvästi paljon enemmän kuin oikeanlaisia tai edes sellaisia joissa on enemmän hyvää kuin huonoa.
Sittemmin aloin asettamaan kriteereitä etenkin ajatus- ja arvomaailman suhteen sekä tietenkin just tuota muutenkin sopivaa samankaltaisuutta elämäntapojen, huumorintajun ja ihan elämänasenteen suhteen, jotta yhdessä olo olisi oikeasti rentoa ja sellaista mutkatonta missä ei tarvitsisi esittää yhtään mitään muuta kuin mitä oikeasti on. Nimenomaan haussa oli elämänkumppani jonka kanssa olisi kivempi olla kuin yksin sekä tietenkin se, että kumpikin tuntisi samoin.
Jäi löytämättä.
Päötelken tasopaskasta Pasi the incel on taas turauttanut aloituksen.
Kenenkään ei tarvitse deittailla, jos se ei suju. Kenenkään ei rarvitse huolia ketä tahansa.
Vakka kantensa valitsee eli toisilleen sopivat löytävät toisensa normaalissa aktiivisessa elämässä.
Deittisovellukset on epätoivoisille luusereille, joiden pää on rikki, eikä sieltä ketään löydetä. Siellä myydään omaa percettä alustan omistajan lukuun markkinointikäyttöön.