Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys väristä: Mistä tietää, sopiiko harmaa itselle?

Vierailija
13.09.2024 |

Olen tilannut harmaan neuleen ja mietin, pidänkö vai palautanko sen. Mistä tiedän, sopiiko väri minulle? Oma silmä ei kerro.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä, että kun niin moni käyttää harmaata, että onko se sellainen neutraali väri joka sopii kaikille?

Vierailija
2/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi, sopiiko peräsuolen laskeuma sinulle. Siitä voit päätellä vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi, sopiiko peräsuolen laskeuma sinulle. Siitä voit päätellä vastauksen.

Oliko sinulla jotain kommentoitavaa otsikon aiheeseen liittyen? Jos ei, älä vaivaudu vastaamaan.

Vierailija
4/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 shades of gray.

Yksi sävy sopii yhdelle, toinen toiselle ja kolmas ei kenties kenellekään ihan kuten kaikissa muissakin väreissä.

Lisäksi sekin vaikuttaa mihin se harmaan yhdistää. Kaikki harmaan sävyt ei sovi esim viinipunaiseen jossa siinäkin on sävyjä ihan joka tarpeeseen.

Ja kyllä ne omat silmät vaan kertoo. Joko vaatteessa on hyvä olla ja peilikuva on jees tai sitten ei. Luota itseesi!

Vierailija
5/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa taitaa kaivata jotain sellaista jämäkkyyttä olemukseen, niin silloin näyttää tyylikkäältä eikä nuhjuiselta

Vierailija
6/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harmaa voi sopia kenellekään! No, ehkä ihan vaalea sävy, valkoiseen tai beigeen taittava. Kasvojen ihon lähellä ei voi olla mitään harmaata.

Vierailija
7/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi, kuvitteletko olevasi hauska tai nokkela?  Tästä kysymyksestä voit päätellä oletko muiden mielestä

Vierailija
8/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää myös huiveja, jos haluaa  lisäväriä.

Vierailija
9/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten harmaa voi sopia kenellekään! No, ehkä ihan vaalea sävy, valkoiseen tai beigeen taittava. Kasvojen ihon lähellä ei voi olla mitään harmaata.

Paljon taitaa olla kiinni ihon sävystä. Itselläni tumman harmaa saa kasvot säihkymään ja eloisiksi. 

Vierailija
10/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Auttavat vähän eteenpäin tässä pohdinnassa. Ap

Vierailija
11/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaatakin on eri sävyjä. Riippuu sävystä ja omasta ihosi sävystä, että miten ne mätsäävät. 

Vierailija
12/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viileäsävyisille sopii ihan hyvin. 

Vierailija
13/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on turvallinen väri, sille löytyy aina jossakin vaiheessa käyttöä.

Vierailija
14/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se selviä kuin sovittamalla sitä vaatetta. Ei harmaakaan sovi kaikille eikä varmasti kenellekään sovi kaikki sen sävyt. Ihan sama juttu kuin missä tahansa muussakin värissä ja esim siinä beigessä joka on myös tuollainen ns neutraali väri. Ei siinäkään kaikki sävyt sovi jokaiselle. Eikä sovi mustakaan kaikille, mutta sen sijaan todella tummanharmaa voi sopia ihan mahtavasti.

Harmaa on minusta just kiva väri, koska toisaalta se on turvallinen ja neutraali mutta toisaalta tosi ylellinen väri ihan sävystä riippuen. Lisäksi se mihin sen yhdistää vaikuttaa tosi paljon ja samaten tietysti materiaalikin. Harmaa kashmir-neule on ihan eri juttu kuin jokin harmaa akryylirytky tai vaikka sellainen collegehuppari.

Vierailija
15/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki värit sopii kaikille, mutta riippuu sävystä sopiiko. Luota siihen miltä tunnet olosi vaatteessa. Lisäksi muut harvoin analysoivat sopiiko joku väri jollekulle. Miehet eivät yllättävän usein edes erota mikä väri on kyseessä ellei ole hyvin kirkas väri. Jos erottavat silloinkaan.

Vierailija
16/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ulos luonnonvaloon ja kato peiliin se harmaa neule päällä. Sopiiko se sun hiusten, ihon ja silmien väriin, eli näytätkö hyvinvoivalta vai valjulta ja väsähtäneeltä siinä vaatteessa? Kyllä monelle sopii jokin harmaan sävy.

Vierailija
17/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan tiedä varmaksi mikä väri sopii tai on sopimatta parhaiten päälleni. - Siksi yritän valita vaatteiden väreiksi sellaisia värejä, joista itse pidän ja samalla ajatella käyttötarkoitusta/ paikkaa missä vaatetta tulen käyttämään.

Voi olla, että joku on sitä mieltä, että päälleni sopii vaikka kirkkaan oranssi-viher -raitainen paita, jossa on kissan kokoisin kirjaimin ylikansallisen brandin nimi.

Mutta jo ajatus tällaisesta vaatteesta tuntuu sille, että se ei olle minun "väriseni" ja tai tyyliseni vaikka miten sen leikakus olisi pukeva ja sopiva ylleni.

Mitäkö yritän sanoa? - Yritän sanoa, että monesti voi yrittää uskao ja luottaa omaan intuitioonsa ja valita niitä värejä ylleen ja joissa itse viihtyy. Ja kun samalla piää mielessä/ valitsee sen mukaisesti missä vaatetta tulee käyttämään, niin ehkä en tiedä mutta ehkä näyttää paremmalta kuin sellaisissa vaatteissa, jotka eivät alkuunkaan tunnu oman värisiltä/ tyylisiltä.

Sinkkumies 

Vierailija
18/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen talvisävy,mulle sopii kaikki harmaat. 

Vierailija
19/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen talvisävy,mulle sopii kaikki harmaat. 

On harmaat hiuksetkin.

Vierailija
20/24 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luonnostaan mustat, harmaat tai platinanvaaleat hiukset niin harmaa sopii.