Gonal-f vaihtuu Menopuriin...
Heippa hei kaikille!
Puolen vuoden palstailu tauon jälkeen nyt taas kirjoittelen kun uusi IVF lähestyy.
Eli siis meillehän tehtiin n. puol vuotta sitten eka koeputkihommeli oulun väestöliitossa. Silloin ei onnistanut, osittain ilmeisesti huonojen munasolujen takia, yli kymmenen kasvoi mutta kaksi saatiin ja niistäkin toinen ei ollut siirtokelpoinen vaikka jakautuikin hienosti.
Jo silloin oli VL:ssä puhetta että vaihdetaan sit toi pistoshormoni.
Vaihdettiin myös hoidot julkiselle. Viime viikolla reseptit tupsahti postiluukusta ja Gonal-f oli vaihtunut Menopuriin.
Siispä nyt kysynkin, että onkos kellään kokemuksia vaihdon vaikutuksista? Toivottavasti kokemukset on ollut positiivia :)
Kiva olisi jos joku vastaisi.
Mitäs muuten kuuluu viime syksyn piinakavereille, joista suurin osa muuten onnistui? Mimais ja kumppanit, jos muistatte minut...
T: Marikukka
Kommentit (5)
Mullakin oli ekassa IVFssä (05) Gonal-F. Tulos oli määrällisesti ihan hyvä, kypsiä munasoluja oli 13 joista 7 hedelmöittyi. 2 meni heti roskiin, yksi (paras) siirrettiin ja 2+2 pakkaseen, yksikään ei kuitenkaan ollut TOP luokkaa.
Toisessa IVFssä (marraskuussa 06) lääkkeenä oli menopur. Suurinpirtein sama määrä saatiin munasoluja joista hedelmöittyi 6. Näistä 4 oli TOP luokkaa ja kaks tais olla kakkosta. Yksi top siirrettiin loput TOPit pakastettiin yksinään ja kaks heikompaa yhdessä.
Vielä ei kuitenkaan ole tarrannu kiinni, tuoresiirto siis päätyi negaan, nyt ollaan menossa PASsiin.
Mutta siis laadullisesti mulla Menopur toimi paremmin. Tsemppiä ja plussa onnea teille molemmille hoitoihin bdbdbd
Moikka!
Tulin juuri toisesta ultrasta, menopur lääkitys ei minulla ainakaan ollut viellä ainakaan tuonut parempaa tulosta kuin Gonal-f. Rakkulat olivat todella pieniä ja kolme kummallakin puolella, myös limakalvo ei ollut paksuuntunut niin hyvin kuin eka kerralla Gonal lääkeellä. Minä olen todella pettynyt koko lääkkeeseen ja niin tais olla lääkärikin ku melkein huudahti et täällähän ei ole tapahtunut yhtään mitään, ett oletko sä jo piikitellyt lääkettä. Kyllä iski masis.... joten tämä hoito menee tieten läskiksi viel perjantaina käyn ultrassa ja katsotaan onnistuuko tämä vai jätetäänkö leikki kesken?!..
Toivottavasti muilla ei ole samoja kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.
... vastauksista. Taitaa olla aika yksilöllistä tuo lääkkeen vaikutus, kun teilläkin molemmilla (tirppa71 ja jansku3) on kokemukset ihan päinvastaisia.
Voi harmi kun janskulle ei vaihto ole ollut suotuisa... Sellastahan tämä hoitorumba tuntuu olevan; pettymyksiä pettymysten jälkee ja odottamista!
Kai se meillekin se plussa joskus suodaan...
Itse en ole vielä piikitellyt, enkä piikittele vielä pitkään aikaan ku vasta vko 23 on suunniteltu IVF.
Marikukka
... millaisilla annoksilla te olette pistäneet niin Gonalia kuin Menopuria?? Minä pistin ekassa Gonalia 150iu ja nyt tulen pistämään , tai äh en osaakaan tulkita noista resepteistä ja ohjeista vielä että minkä verran pistän...
Tsemiä hoitoihin!!!
Marikukka
Heips! marikukka83!
Minulla myös eka icsi-hoidossa käytettiin Gonal-f kynää ja nyt tässä toisessa hoitokerrassa piikittelen menopuria viidettä päivää.
Oireet ovat olleet ehkä hiukan erilaiset, en kylläkään kovin hyvin muista ku edellisestä kerrasta on tovi aikaa.
Mut se on jäänyt ainakin hyvin mieleen et eka kerralla rinnat olivat hirmu kipeet jopa kosketusarat. Nyt taas menopurin aikana ei ole ollut lainkaan niitä oireita mutta taas alavatsassa on välillä ollut pientä nippailua.... se kait kuuluu asiaan. Mut niitä oireita ei ollut Gonalia piikitellessä.
PS: Olemme myös oys:ssa hoidoissa.