Onko ravintolaruoka enää hintansa arvoista
Ravintoloiden kulut ovat räjähtäneet, joten tämä ymmärrettävästi näkyy hinnossa. Mutta asiakkaana nykyään jää jotenkin valju olo ravintolasta käynnistä. Keskituloisena voisimme käydä harvakseltaan ulkona syömässä, mutta jotenkin se koko kokemus ei tunnu enää sen rahan arvoiselta. Annokset on pieniä tai ruoka heikkolaatuista, jää vähän huijattu olo.
Viimeksi syötiin vegehampurilaiset. Kuivahtanut sämpylä, välissä einespihvi. Hinta 20 e. Juomineen yli viiskymppiä kahdelta. Ei tarvii taas hetkeen mennä.
Kommentit (31)
Minä käyn pihvillä silloin tällöin,tehty kuin 90-luvulla konsanaan,ja hyvää on,noin 15 egee kustantaa,parikymppiä bissen kera.Stadissa on.tosin lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa saattoi olla salaisuus myös tuo että otitte VEGEhampurilaiset. Monet peruspaikat ei osaa kerta kaikkiaan tehdä kasvisruokaa. Niistä voi saada ihan ok lihahampurilaisen tai pihviaterian, mutta kasvisruoat tuppaa olemaan aivan järkyttävän huonoja monessa paikassa. Lisähaitta on, kun moni yrittää tehdä kasvisversiosta samalla myös vegaanisen, vaikka vain 5% kasvissyöjistä on vegaaneja, ja sitten sen annoksen viimeistään pilaa pahanmakuiset vegaanijuustot, -majoneesit yms.
Itse olen sekasyöjä, mutta pyrin lisäämään kasvisten syöntiä, ja osaankin jo tehdä kotona melkoisen hyvää kasvisruokaa. Valitettavasti noissa perus ketjuravintoloissa kasvisruoan taso on sen sijaan surkea. Ihan kuin kasvissyöjille ei olisi maulla väliä ollenkaan.
Toi on totta, että se vegaaninen majoneesi pilaa kaiken. Mä syön yleensä aina ravintolassa kasvis- tai kala-annoksen ja noissa kasvisjutuissa saa kyllä olla tarkkana. Tykkään ihan snägäriruoasta mutta niissä usein on joku mustapapupihvi joka on pahaa. Parasta kasvisruokaa imo saa jostain nepalilaisista ja intialaisista.
Kävin viimeksi alkuviikolla nepalilaisessa. Ruoka oli hyvää, mutta annos olis voinut olla hiukan isompi. Mutta toisaalta pitäisikin opetella olemaan syömättä ihan ähkyyn. Hinta oli 16€. Ei hesekään juuri edullisempi ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, menet ravintolaan ja tilaat hampurilaisen? Suomessa on edelleen ravintoloita jossa luotetaan korkealaatuisiin kotimaisiin raaka-aineisiin ja perinteisiin resepteihin ja ruoka on todella hyvää ja sen parissa viihtyy oikein hyvin sen kolmen lajin verran.
Tämä oli street foodiin erikoistunut pieni paikka. Hampurilaisen kohdalla silloin voisi odottaa esim itse tehtyä pihviä ja majoneesia.
Tämä yksi street food paikka kuvastaa nyt sitten koko alaa?
No se oli yksi esimerkki, siellä käytiin viimeksi. Ehkä kerran-pari kuussa käydään eri paikoissa.
Lounas buffat on minusta ihan ok hinta-laatusuhteeltaan. Eli se noin 13,50€.
Mutta jos muuten menee ulos syömään, niin useimmiten pettymys. Ellei ihan sitten satsaa kunnolla juurikin tuohon fine diningiin.
Nämä chicos, antonio etc.. ovat ihan kuraa jos listoilta ottaa.
Eli olen samaa mieltä kuin aloittaja ja moni muu, että teen mielummin itse tai sitten satsaan 200€, jos haluan syödä oikein laadukasta ja hyvää ruokaa.
Minusta tuntuu että juuri mikään ei ole enää hintansa arvoista :D Esim festari/konserttiliput. Urheilutapahtumat, yksi peli voi olla monta kymppiä, Näytelmät. Kaikki mukavia elämyksiä mutta saako siitä nyt enää niin paljoa irti että kokee saavansa rahalle vastinetta. Ehkä liittyy myös ikään.
Vierailija kirjoitti:
Okei, menet ravintolaan ja tilaat hampurilaisen? Suomessa on edelleen ravintoloita jossa luotetaan korkealaatuisiin kotimaisiin raaka-aineisiin ja perinteisiin resepteihin ja ruoka on todella hyvää ja sen parissa viihtyy oikein hyvin sen kolmen lajin verran.
Visst, men då en pasta eller en risotto vars ingredienser kostar ca. 1 € lätt kostar 20 € så tar det emot.
Folk har olika uppfattning om pengar men nu har man varit in några repriser och ätit gott på krogar med hygglig mat (ingen sås ur påse). Notan för en förrätt, en huvudrätt en simpel efterrätt, kaffe och avec samt 1/2 flaska hyggligt rödvin blir lätt över 100 €/person. Jag tycker att det är rätt mycket. Det kan vara att man är onödigt fixerad vid råvarornas priser.
En simpel pizza kostar idag lätt 16 € och ingredienserna i den 1 €. Pizza görs på löpande band, varav prissättningen?
Samat fiilikset. Viimeksi maksoin 100€ kolmen ruokalajin illallisesta, ja ei todellakaan ollut hintansa väärti missään muodossa. Jäi vielä ihan jäätävä nälkäkin. Siis ruoka oli ok, mutta ei tuohon hintaan.
Oon myös itekin ihan hyvä kokki, mutta en kyllä yhtään nauti ruuanlaitosta. Siksi olis kiva käydä joskus ravintolassa syömässä, mutta tuntuu, että joka kerta saa pettyä. Lähinnä mietin ravintoloissa syödessäni, että olisin tähän samaan pystynyt itsekin ja paljon halvemmalla.
Ramen on paras ja transnaiset!
M28
Samoja ajatuksia itselläni. Kävin työn puolesta syömässä kolmen ruokalajin illallisen, hinta oli n. 65 euroa + juomat. Ihan hyvää, mutta en itse maksaisi. Jos mentäisiin miehen kanssa syömään, se olisi jo toistasataa euroa, vaikka juotaisiin vain vettä.
Joku perus Pancho Villa hampurilainen + juoma melkein 20 euroa. Neljän hengen perheellä menee taas melkein satanen.
Kahvilassa kakkupala + kahvi yli 10 euroa.
Ja tosiaan moni palvelu ja tapahtuma myös hinnoissaan. Ei vaan viitsi tai edes pysty maksamaan usein.
Ei tule usein edes käytyä. Kävin viimeksi Barotsissa ja purilainen oli hyvä ja tiskin takana mimmit veti tosi hyvin, kun oli vähän ruuhkaa.