Jäin pari viikkoa sitten työttömäksi ja nyt sit saan ilmeisesti nauttia muutaman sata päivää
Ansiosidonnaisesta. 300 päivää on jäljellä edellisen työttömyysjakson jäljiltä. Ei tässä ehkä ookkaan mitään hätää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.
Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.
Niin. Helppoa on joskus ollut työllistyminen ja pitkät työurat. Ei tuollaisesta voi nykyään kuin haaveilla.
On se ollut helpompaa, ei sitä voi kieltää. Mutta toki on pitänyt tehdä tulosta ja kehittyä. Viereltä on kyllä lähtenyt vapaamatkustajat moneen kertaan.
Tuuriakin on tietysti pitänyt olla. Tämän ikäluokan tekijöissä jotkut työantajat arvostavat vielä sitoutumista. Nyky trendinähän on joka tavalla tehdä selväksi työntekijälle että olet vain työvälineen jatke joka on helppo vaihtaa toiseen.
Mitä pidempään aika työttömänä kuluu, sen joutuisammin aika työttömänä kuluu, ja hups, ei sinua enää töihin huolitakaan, pitkäaikaistyötön.
Parin vuoden päästä työtön on hylkiö, ja mitkään työkokeilut tai kuntouttavat, eivät auta työlliistymään. Palkkatöihin ei enää edes huolita.
Onnea, ap. Mäkin nautin lomasta, vaikka raha vähän huolettaakin. Onneksi on vähän säästöjä, ettei heti ole pulassa. Eikä tarvi hakea kun kahta paikkaa kuussa, koska "työkkärin tätikin" totesi, että ei niitä mun töitä nyt vaan ole. Keikkatöitä voisin tehdä toisella alalla, mutta sit mut lasketaan yrittäjäksi, mistä tulee taas ongelmia. En nyt ainakaan vielä lähde siihen. Kerrankin on aikaa keskittyä itseen ja omaan hyvinvointiin!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidempään aika työttömänä kuluu, sen joutuisammin aika työttömänä kuluu, ja hups, ei sinua enää töihin huolitakaan, pitkäaikaistyötön.
Parin vuoden päästä työtön on hylkiö, ja mitkään työkokeilut tai kuntouttavat, eivät auta työlliistymään. Palkkatöihin ei enää edes huolita.
Sit voi alkaa yrittäjäksi. Luen itselleni varmuuden vuoksi perhepäivähoitajan koulutuksen, jos työkkäri antaa. Sitä työtä oon tehnyt ennenkin, 90-luvulla ei mitään tutkintoja kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Olispa töitä
Harvalle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet
Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.
Ap
Höpöhöpö. Porrastus ei koske sellaisia jotka jäi ennen syyskuuta työttömäksi.
Ja anssille et jää oikeasti, siitä ei nauti kuin harvat eläkeputkilaiset.
Meillä on lomautuslaput jaossa ensi viikolla.
Olisi pitänyt pyytää se alkamaan jo viime kuun puolella.
Nyt iskee sitten 7 päivän omavastuu ja 2 kuukauden jälkeen 20% leikkaus. Kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.
Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.
Niin. Helppoa on joskus ollut työllistyminen ja pitkät työurat. Ei tuollaisesta voi nykyään kuin haaveilla.
On se ollut helpompaa, ei sitä voi kieltää. Mutta toki on pitänyt tehdä tulosta ja kehittyä. Viereltä on kyllä lähtenyt vapaamatkustajat moneen kertaan.
Tuuriakin on tietysti pitänyt olla. Tämän ikäluokan tekijöissä jotkut työantajat arvostavat vielä s
Niin nykyään yritykset kohtelee työntekijöitä vain käyttötavaroina, joten miksei työntekijät käyttäytyisi samoin. Lisää rahaa ja kehittymismahdollisuuksia saa parhaiten vaihtamalla työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet
Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.
Ap
Paska nakki kertakaikkiaan 😰
On aika julma tuo 20% leikkuri, kun ei sillä normaali tasollakaan juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit voi alkaa yrittäjäksi. Luen itselleni varmuuden vuoksi perhepäivähoitajan koulutuksen, jos työkkäri antaa. Sitä työtä oon tehnyt ennenkin, 90-luvulla ei mitään tutkintoja kyselty.
Kuka nyt niin tyhmä on, että luopuu ansiosidonnaisesta pysyvästi ryhtymällä yrittäjäksi? Tosin silloin voisi palkata muutaman persun tekemään hommat 9e liksalla, ne kun ovat kovia tekemään töitä hinnalla millä hyvänsä. Hoitais vaan niille puhelimella kotisohvalta delegoinnin.
Tervetuloa joukkoon! Itse tässä vietän sapattivuosikymmentä ennen eläköitymistä. Vinkiksi vaan, että kannattaa ottaa tarkka talouskuri ja pienentää etupeltoon kaikki kulut. Työttömänä on mukavaa vain jos on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kahden viikon päästä voit lähettää ensimmäisen hakemuksen. Ehkä kuukauden päästä siitä saat sitten kolmen päivän korvaukset.
Sitten odotat kuukauden ja saat lähettää toisen hakemuksen...Tulee tiukka pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt iskee sitten 7 päivän omavastuu ja 2 kuukauden jä
Kahden viikon päästä voit lähettää ensimmäisen hakemuksen. Ehkä kuukauden päästä siitä saat sitten kolmen päivän korvaukset.
Sitten odotat kuukauden ja saat lähettää toisen hakemuksen...Tulee tiukka pari kuukautta.
Tätä tapahtuu vain ytk:ssa. Halvalla ei saa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Niin ja tämä ei sitten koskenut minua". Jatka asustelua pilvilinnassasi, et sinä töihin kelpaa.
Jos ap:n työttömyysjakso alkoi ennen syyskuun alkua niin porrastus ei häntä koske kuten ei muitakaan jotka samassa tilanteessa. Muutos tuli voimaan 1.9.
en mä ainakaan suosittele taas viikko menny niin lepposasti sidonnaisella.