Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurperheen ratkaisu eron jälkeen: Ostimme lapsille kerrostaloasunnon, jossa me aikuiset asumme vuorotellen

Vierailija
13.09.2024 |

Heidi Jämsä ja hänen entinen puolisonsa tekivät eron jälkeen poikkeuksellisen ratkaisun: he ostivat viidelle pojalleen pysyvän kodin, ja vanhemmat asuvat vuorotellen omissa asunnoissaan. Tämä toimii niin hyvin siksi, että me vanhemmat olemme hyvissä väleissä, helsinkiläinen Heidi, 43, sanoo.

Kommentit (39)

Vierailija
2/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu veto, jos on varaa. Tosin luuulin aluksi, että ostivat lapsille 5 asuntoa, yhden kullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi hyvä käytäntö monelle muullekin eronneelle, lapsille pysyvä koti jossa aikuiset asuisivat vuoroviikoin. Edellyttää tietysti että molemmat ovat vanhemmiksi kykeneviä ja pystyvät kommunikoimaan keskenään sivistyneesti.

Vierailija
4/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään 5 lasta, ja sitten erotaan. Huh huh...ei mitään järkeä. Lapsiraukat.

Vierailija
5/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä käytäntö ja en tuomitse eroa. Mitä ihmettelen, on haastateltavan kommentti siitä, että sinkkuyksiö on hänen oikea kotinsa, vaan ei lasten luona.

Vierailija
6/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olisi hyvä käytäntö monelle muullekin eronneelle, lapsille pysyvä koti jossa aikuiset asuisivat vuoroviikoin. Edellyttää tietysti että molemmat ovat vanhemmiksi kykeneviä ja pystyvät kommunikoimaan keskenään sivistyneesti.

Hyvä käytäntö? Kenellä on varaa 3 asuntoon Suomessa ?

Vierailija
7/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tehdään 5 lasta, ja sitten erotaan. Huh huh...ei mitään järkeä. Lapsiraukat.

No ei nuo jutun mukaan olleet yhteisiä lapsia , eri suhteista olivat kun Heidi puhui "omista pojistaan" 

Vierailija
8/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi Jämsä paljasti tuossa että " etäpäivä" on sama kuin siivouspäivä elikkä vapaa . Hupsista !

Vierailija
9/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huonosti pitää mennä että haluaa erota kun lapset on vielä pieniä?

Vierailija
10/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu veto, jos on varaa. Tosin luuulin aluksi, että ostivat lapsille 5 asuntoa, yhden kullekin.

Fiksu veto? Ensin rakennetaan 300 m2 ok talo ja kun viittä vaille valmis niin erotaan ja eukko muuttaa kellariin asumaan ja lapset 100 m2 asuntoon jossa jokaiselle oma huone. Miksei siitä ok talosta tehty sitä tukikohtaa lapsille, eukko kellariin ja ukko yksiöön? 

Vierailija
11/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain äiti on äänessä? Miksei miestä haastateltu tai lapsia? Sama kuvio toistuu aina kun lehdissä on juttu asumisesta.

Vierailija
12/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapureilla on vastaava systeemi, tosin eron jälkeen päättivät pitää omakotitalon ja vuokrasivat yhteisen yksiön jossa vanhemmat vuoroviikoin asuvat. Lapsilla pysyi sama koulu ja kaveripiiri. Ja erosta huolimatta vanhemmat ovat hyvissä väleissä. Sivusta tätä lähes vuoden seuranneena vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

Vierailija
13/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureilla on vastaava systeemi, tosin eron jälkeen päättivät pitää omakotitalon ja vuokrasivat yhteisen yksiön jossa vanhemmat vuoroviikoin asuvat. Lapsilla pysyi sama koulu ja kaveripiiri. Ja erosta huolimatta vanhemmat ovat hyvissä väleissä. Sivusta tätä lähes vuoden seuranneena vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta.

Mä en sietäisi sitä, että mä jakaisin kodit ex-mieheni kanssa, eikä mulla olisi mitään yksityisyyttä. Viekö molemmat sitten uudet kumppaninsa siihen yksiöön ja paneskelevat vuoroviikoin samassa sängyssä?

Vierailija
14/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en sietäisi sitä, että mä jakaisin kodit ex-mieheni kanssa, eikä mulla olisi mitään yksityisyyttä. Viekö molemmat sitten uudet kumppaninsa siihen yksiöön ja paneskelevat vuoroviikoin samassa sängyssä?

Vaikka olisikin noin, niin mun mielestä se olisi reilumpaa että eronneet aikuiset joutuvat kärsimään ennemmin kuin ne lapset. 

Vierailija
15/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin noin, niin mun mielestä se olisi reilumpaa että eronneet aikuiset joutuvat kärsimään ennemmin kuin ne lapset. 

Lukiko jossain, että lapset kärsivät?

Vierailija
16/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kahdesta eri asunnosta siivota exän paskarantuja pöntöstä.

Vierailija
17/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa yksiötä en eksän kanssa ikinä suostuisi jakamaan. Haluaisin oman elämän ja yksityisyyden. Muutenhan tuo on lasten kannalta todella hieno järjestely.

Vierailija
18/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole heti paneskelut mielessä.

Vierailija
19/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kätevin asumiskuvio on se ex-onnellisista tuttu väliseinäratkaisu.

Vierailija
20/39 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole heti paneskelut mielessä.

Mutta monella on. Joillain on jopa jo uusi siinä vaiheessa kun erotaan.