Minun anoppini yrittaa saada minut kylvettamaan vauvani joka paiva, vaikka yritan selittaa, etta vauvalla on kuiva iho,niin kuin minullakin.
Ja minulla oli kamalia ihoongelmia, kun olin itse vauva. Se vaan selittää, kuinka hän on kyllä kaikki lapsensa joka päivä kylvettänyt ja se kuuluu jokaisen lapsen iltarutiineihin, että käydään kylvyssä ennen nukkumaanmenoa. Tämä on vain yksi niistä lukuisista jutuista, joita hän yrittää määrätä minun tekevän. Ärsyttää, kun hän haluaa, että teen kaiken niin kuin hänkin on tehnyt. Ja vaatii, että hänen on nähtävä lapsenlastaan ainakin kerran viikossa. Olen niin rasittunut ja kyllästynyt hänen jatkuvaan komenteluunsa ja nyhjäykseensä... :( Miten sanoisin nätisti hänelle, että en jaksa häntä??
Kommentit (15)
Olen siis ap:n kanssa samoilla linjoilla, eli ei kannata kylvettää usein.
Ja silloin kun kylvettää niin öljyä veteen tai veteen sopivaa rasvaa.
Näin siis meillä aikanaan atoopikkovauvan kanssa toimittiin.
siis kun et jaksaisi anoppia!! muistan kun olin raskaana niin anoppi pahoitteli siitä kun ei pääse joka päivä käymään. ja kun vauva syntyi niin oli meillä tyyliin joka toinen päivä. vittu että vitutti! no, erottiin miehen kanssa niin ei tarvitse sitä akkaa nähdä.
Eli meillä tosi atooppinen vauva ja kesä oli ihan kauhea ja silloin otettiin nopeita suihkuja jotta iho pysyi jotenkin hyvänä. Nyt pakkasilla ei todellakaan kylvetä joka päivä ja kun kylvetään laitetaan Ceridalin kylpyöljyä veteen. Ja näin iho ei kuivu ja todella hyvä rasvaus perään.
Totta on että iho tulee pitää puhtaana ja estää hikoileminen, mutta myös turha kuivttaminen ei kannata.
Vauvalla ei ole hikirauhasia, ja muutenkin eritys on erilaista kuin aikuisella. Kylpiessä ihon luonnollinen suojavaippa peseytyy pois, ja sitä ei voi korvata voiteilla.
T: terv. hoit.
ja. On hakannut lapsiaan ja ollut alkoholisti. Ja nyt sitten vanhempana tenyt parannuksen. Luulee olevansa niin valaistunut ja viisas. Tietää kaiken paljon paremmin, kuin minä tai poikaystäväni(lapsen isä).
miten lastani hoidan. Ja itseäni.
ap
Jos ei, niin pakkoko sitä on aina sisälle päästää??!!
Mutta olen aina ollut vahva ihminen, enkä ole antanut pompottaa itseäni ennen häntä. Hän tuntuu jotenkin noitamaiselta...
En minä ainakaan päästä kotiini ketään, jos ei haluta.
Muista, että sinä ja miehesi päätätte miten vauvaanne hoidatte, ei anoppi. Te asetatte rajat perheen ulkopuolisille henkilöille (esim. anopille), ette voi vaatia että he sen itse tekevät. Jos sinua ei huvita mennä anopille, älä mene. Jos et halua häntä teille, sano ettei juuri nyt sovi tulla kylään. Voimia ja jaksamista, kyllä se siitä alkaa sujua pikkuhiljaa. Mutta mitä enemmän annatte periksi, sitä hullummaksi tilanne muuttuu. Usko pois!
Ja vihjaillen kyselee vähän väliä, että koska meidän vauva on viimeksi kylvetetty. Itse kylvetän vain n. kerran viikossa ja se on toiminut molemmilla lapsilla. Peppu toki pestään useammin, mutta muuten en halua häiritä ihoa liialla kylvettämisellä.
no mistäs se sitten hikoilee liian kuumassa nukkuessaan vaatteensa märiksi, jos ei hikirauhasista? tuollaiset " vauvat ei hikoile" -väittämät eivät ole totta. meidän vauva hikoilee normaalina päivänäkin niin, että esim. sukat on vaihdettava kesken päivää kun ovat jalkahiestä kosteat.
Siis vauvan hikirauhaset eivät toimi vielä kunnolla, siksi vauvaa ei saa esim viedä kuumaan saunaan/löylyyn. Toki vauvat hikoilevat, mutta eivät niin tehokkaasti kuin aikuiset.
Ei meilläkään kylvetä joka päivä!