Lähes puolet etätyöläisistä pesee pyykkiä työajalla
Niin onko tuossa jotain perinpohjaisen väärää, vai miksi tämä on uutinen? Jos kyse on koneen pesemässä pyykistä, eikä nyrkkipyykistä.
Olen itseasiassa yllättynyt miksei useampi tee noin.
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/7828348
Kommentit (81)
Kuulostaa hyvältä. Monta asiaa saa hoidettua samalla kertää. Kätevää. Riippuu tietysti alasta onko hyvä vai häiritseekö melu.
Itse ainakin leikkaan nurmikkoa, teen ruokaa, pyykkään, korjaan autoa, lenkkeilen, juon olutta, nukun, runkkaan, käyn kaupassa ja mökkeilen etätöissä.
Teen kaikkea muuta etänä kuin duunia, säästyy vapaa-aikaa järkevämpään tekemiseen.
Mä laitan koneen päälle kahvitauolla ja ripustan pyykit narulle lounastauolla.
aamulla laitoin koneen päälle ja lounaalla vein ulos narulle
Onko tästä aihetta lehteen ? 😂🤣
Olen tehnyt niin paljon ilmaista työtä työnantajalle, ettei siinä pyykinpesut tunnu missään. Työajaksi lasketaan vain 8 tuntia per päivä. Ylimääreisestä palkattomasta työstä olisi varaa ottaa pyykinpesuun aikaa vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aamulla ennen töihin ryhtymistä heitän pyykit koneeseen ja ripustan ne lounastauolla, niin en tee sitä työajalla.
Juuri näin. Meillä lounasaika ei ole työaikaa eli se on palkaton, joten teen silloin mitä huvittaa. Myöskin kahvitauot kuuluvat etätyöläiselle ja silloin teen myös mitä haluan. Joku juo kahvia, toinen laittaa pyykkikoneen pyörimään, ei kuulu työnantajalle.
Joo, kerran neljän vuoden aikana olen laittanut pyykkikoneen päälle ennen työpäivän alkua ja tyhjensin sen lounasaikana. Pidit tai et, työajasta vähennetään puolen tunnin lounastauko. Ehtii tyhjentää hyvin koneen, ripustaa pyykit ja syödä.
Mieluummin pesen pyykkiä työpäivän jälkeen. Saa tyhjentää heti, kun ohjelma on päättynyt.
Etätöissä saa tehdä mitä haluaa, jos ei satu olemaan töitä sillä hetkellä.
Parempi se kropalle on nousta tauolla tuolilta ja laittaa pyykit narulle kuin istua selkä kyyryssä puhelimella. Tauot kuuluu kaikille, myös etätyöläiselle.
Se kone pesee ne pyykit, vai onko pesukoneenkin työpanos jyvitetty työaikaan?
Laitan pyykit koneeseen kahvitauolla ja sitten pois lounastauolla. Pesukone ne pyykit pesee enkä minä.
Teen silloin tällöin jotain. Laitan pyykinpesu- tai astianpesukoneen päälle. Tai käytän koiraa pihalla tarpeilla.
Työantaja jää kuitenkin paljon voitolle koska en muuten pidä normaaleja taukoja ja lounaskin menee kotona ohi paljon normaalia nopeammin.
Tosin en jaksa omia hommiani aidosti juuri koskaan 7.5 tuntia painaa - olin toimistolla tai kotona.
"Pesee pyykkiä" :D
Tulee mieleen pyykkilauta ja avannossa huuhtominen.
Etätöissä jokainen vastaa omasta ajankäytöstään ja tuloksestaan. En näe tuossa ongelmaa niin kauan, kun työntekijä osallistuu hänelle osoitettuihin palavereihin, on saavutettavissa työaikana eikä työn tulos kärsi tai työskentelystä tule hitaampaa. Aika vähän siitä on lopuksi haittaa, että työajalla pesukone jyllää pyykkiä tai astioita. Pyykkien ripustus ja astioiden laitto hoituu sitten ruokatauolla tai töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Teen silloin tällöin jotain. Laitan pyykinpesu- tai astianpesukoneen päälle. Tai käytän koiraa pihalla tarpeilla.
Työantaja jää kuitenkin paljon voitolle koska en muuten pidä normaaleja taukoja ja lounaskin menee kotona ohi paljon normaalia nopeammin.
Tosin en jaksa omia hommiani aidosti juuri koskaan 7.5 tuntia painaa - olin toimistolla tai kotona.
Minä pidän tunnin lounastauon, jolloin käyn koiran kanssa lenkillä. Toimistolla pidän vaan 20 minuutin tauon. Eikö sunkin koiralla olisi mukava päästä kunnon päivälenkille vai käyttääkö joku muu sitten lenkillä?
Onko tehty tutkimusta, että kuinka monta prosenttia etätyöläisistä käy paskalla työpäivän aikana?
Jos aamulla ennen töihin ryhtymistä heitän pyykit koneeseen ja ripustan ne lounastauolla, niin en tee sitä työajalla.