Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo keino lopettaa turha ostelu!

Vierailija
12.09.2024 |

Päätä, että muutaman vuoden kuluttua muutat toiseen kaupunkiin tai maahan, etkä ota mukaan muuta kuin ihan välttämättömät tavarat. Itse aion tehdä näin eikä kiinnosta ostaa yhtään mitään, kun esim. huonekalut, sisustustavarat, astiaröykkiöt ja ylimääräiset kodintekstiilit eivät lähde mukaan. Aloitan puhtaalta pöydältä sitten :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
2/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostelen vain vaatteita ja kosmetiikkaa.

Vierailija
4/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa turhaan. Nyt mietin, riittäisikö muutama vitonen kirppikselle.

Vierailija
5/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole varaa turhaan. Nyt mietin, riittäisikö muutama vitonen kirppikselle.

Turhia valtaosa kirppisostoksistakin on.

Ap

Vierailija
6/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä käteistä. Silloin pystyt pitämään parempaa kontrollia rahoistasi ja pitkin hampain luovut niistä

Vierailija
7/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen ahkeran kirppistelijän kotikin näyttää usein ihan kirpputorilta.

Vierailija
8/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, onnea sinulle aloittaja.

Vierailija
9/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no jos muuttaa täysin toiseen maahan, niin ei mitään järkeä raahata huonekaluja mukana. Minnepäin ap olet muuttamassa?

Vierailija
10/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä käteistä. Silloin pystyt pitämään parempaa kontrollia rahoistasi ja pitkin hampain luovut niistä

Itsellä päinvastoin, haluan vaan ne rahat pois tukkimasta lompakkoa. Korttiostokset mietin paljon tarkemmin.

Vierailija
11/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä päinvastoin, haluan vaan ne rahat pois tukkimasta lompakkoa. Korttiostokset mietin paljon tarkemmin.

Pidät siellä lompakossa vain yhden tai kaksi seteliä niin eipä paljon tuki ja intohimo pysyy kurissa kun summa minkä voi käyttää on pieni.

Vierailija
12/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli muutama vitonen johonkin turhuuteen kirppikseltä. Siellä huvikseen pyöriessä tekee tasan samanlaisia joutavia heräteostoja kuin (netti)kaupassakin.

Ennemmin kannattaa säästää nekin muutamat vitoset (jotka kirppikselle viikossa/kuukaudessa tuhlaa) ja ostaa vasta tarpeeseen vaikka talvikengät tai sadetakin ettei tarvitse nyyhkiä kuinka ei ole varaa yhyy.

Vierailija
13/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista pankkisovellukset ja ota kortit mukaan vaan silloin kun nostat seinästä. Pidä lompakossa vain isot setelit. Mulla kestänyt 2 viiskymppistä jo 4 kk. Otan kortin mukaan harkitusti, eli kun tankkaan, käyn kaupassa, käytän vain ilmaisia parkkipaikkoja. Mikän mikä maksaa on täysin pois suljettu

Vierailija
14/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostelen vain vaatteita ja kosmetiikkaa.

Koska haluan kuluttaa turhaan, aiheuttaa saatetta ja päästöjä, enkä halua jättää jälkipolville mitään, paitsi sietämätöntä hellettä ja jääkautta.

T aivoton nirppanokkainen nainen

Vierailija
15/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tätä pari vuotta ja minulle jäi kaveriporukasta eniten säästöön, olin aika yllättynyt, aiemmin ei jäänyt säästöön yhtään enempää, kuin muillakaan, aika jännä.

Vierailija
16/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhia valtaosa kirppisostoksistakin on.

Ap

Ajattelin ostaa talvitakin ja talviliikuntatakin, jos löytyy. Kyllä hyvästä takista voi vitosen maksaa. Harvoin niitä edes saa kirppiksiltä alle kympillä. 

Vierailija
17/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme hullua aikaa, jokainen tietää, että sitä Kiinalaista saatuttavaa kulttuuria ei pitäisi tukea, eikä hankkia krääsää ja roinaa, jotka ympäristöämme rasittavat.

Entä kun tulee lapsen syntymäpäivä, kaikki isovanhemmat ja kummit ja muut kantavat sitä muovikrääsää kahmalokaupalla vaikka entiset lelutkin pursuavat sängyn alta ja verkkokellarien raoista ja joka paikasta.

T viisaus ei asu meissä

Vierailija
18/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo keino lopettaa turha ostelu on olla niin köyhä että pitää miettiä ostaako ruokaa vai lääkkeitä.

Vierailija
19/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat elää säästäen. Ei ole tarve kuluttaa ja säästämisestä saa mielihyvän

Vierailija
20/36 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän rahalla minä muuttaisin uuteen maahan tai kaupunkiin kun hädintuskin riittää edes omiin tarpeellisiin ostoksiin, mitään turhaa en ole ostanut pitkään aikaan. Vaatteetkin ostan aina kirpparilta. Mikro kun hajosi niin ostin käytetyn tilalle että rahaa säästyy edes hieman.