Helppo keino lopettaa turha ostelu!
Päätä, että muutaman vuoden kuluttua muutat toiseen kaupunkiin tai maahan, etkä ota mukaan muuta kuin ihan välttämättömät tavarat. Itse aion tehdä näin eikä kiinnosta ostaa yhtään mitään, kun esim. huonekalut, sisustustavarat, astiaröykkiöt ja ylimääräiset kodintekstiilit eivät lähde mukaan. Aloitan puhtaalta pöydältä sitten :)
Kommentit (36)
Minun ei tarvitse edes muuttaa minnekään. Osaan olla ostamatta mitään turhaa. En käy kirppikselläkään, paitsi joskus, kun omia turhaksi käyneitä esineitä/vaatteita sinne ja samalla saatan ostaa jonkun uuden lelun lapsenlapselleni.
En tykkää shoppailla ja ostan vain tarpeeseen niin vaatteet kuin astiat tai muut käyttötavarat enkä silloin katso hintaa. Siksi kotimme onkin hyvin selkeä, sisustus huolella harkittu eikä mitään krääsää ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Millähän rahalla minä muuttaisin uuteen maahan tai kaupunkiin kun hädintuskin riittää edes omiin tarpeellisiin ostoksiin, mitään turhaa en ole ostanut pitkään aikaan. Vaatteetkin ostan aina kirpparilta. Mikro kun hajosi niin ostin käytetyn tilalle että rahaa säästyy edes hieman.
Rahaa on joka puolella. Pitää joskus mennä mukavuusalueen ulkopuolelle. Ihmiset käy terapiassa mutta oikeesti heidän pitäisi mennä neuvojan luo joka kertoo mitä mahdollisuuksia heidän on rikastua
Omaehtoinen luottokielto. Se on helppo käydä laittamassa, ja suojaa myös identiteettivarkauden varalta. Suosittelen.
Jaa. Mä vaan päätin lopettaa ja lopetin. Varsinkin k-aikana se oli varsin helppoa kun missään ei tullut käytyä enkä ole mikään nettishoppailija. Tilin saldo motivoi enemmän kuin muuttaminen :)
Vierailija kirjoitti:
Helppo keino lopettaa turha ostelu on olla niin köyhä että pitää miettiä ostaako ruokaa vai lääkkeitä.
Eihän silloin tarvitse lopettaa mitään, kun ei ole aloittanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostelen vain vaatteita ja kosmetiikkaa.
Niin? Vaateiden ostelu on yksi pahimpia ympäristön kuormittajia.
Vierailija kirjoitti:
Omaehtoinen luottokielto. Se on helppo käydä laittamassa, ja suojaa myös identiteettivarkauden varalta. Suosittelen.
Haha, pikavipeillä elävät weeteet heti alapeukuttamassa. Tiesittekö muuten että voi teistäkin tulla tv-"tähtiä". On nimittäin se uusi sarja Raharemppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa turhaan. Nyt mietin, riittäisikö muutama vitonen kirppikselle.
Turhia valtaosa kirppisostoksistakin on.
Ap
No ei välttämättä. Viimeksi ostin tuiki tarpeellisen kansion, pöytäliinoja ja koriste-esineen. Kymppi meni että heilahti. En voi elää ilman.
Minulla auttaa se, että päätin ostaa vain kestävästi tuotettua kestävistä materiaaleista. Keinokuidut ja pikamuoti on pannassa.
Aika vähän jää ostettavaa minun tuloillani- joskus harvoin tekee jotain löytöjä kirppiksiltä tai torista ja esim talvitakin ostoon pitää tehdä hyvät taustatyöt sekä säästää rahaa- ei tule ostettua turhaan.
En osta mitään turhaa. Ostan vain kaljaa ja tupakkaa.
Noh, kerran viikossa tuhlailen ja ostan myös hernekeitto purkin.
Korona-aikana oli aikaa käydä koko koti läpi, moneenkin kertaan. Jos nyt muuttaisin, tavarat, ilman huonekaluja, mahtuisivat ehkä 10 laatikkoon. Olen innostunut teema sisustamisesta. Pääsiäisenä on pääsiäistä, jouluna joulua ja nyt Halloweenia. Näiden rahallinen arvo on erittäin pieni, lähinnä omia tekeleitä. Jos koristeita ei laskisi, veikkaan 5 laatikkoon mahtuisi kaikki, ehkä 8
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä vaan päätin lopettaa ja lopetin. Varsinkin k-aikana se oli varsin helppoa kun missään ei tullut käytyä enkä ole mikään nettishoppailija. Tilin saldo motivoi enemmän kuin muuttaminen :)
Jouduin lomautetuksi korona-aikana ja rahat riittivät pakolliseen. En ole sen jälkeen alottanut, vaikka menin takaisin töihin.
Vältä kauppakeskukset. Mene luontoon kun mahdollista ja ota kaverit mukaan. Kahvilat on strong no. Auta autettavia kuten vaikkapa vanhuksia, saatat saada jonkun roposenkin siitä. Mieti koko ajan, että missä on rahaa
älä syö ulkona. pidä mielessä, että 13,50 lounaasta on törkeän kallista ja sillä saa paljon kaupasta. lopeta juominen ja polttaminen mutta jos ei onnistu niin hae ne virosta
älä tee enää mitään mikä maksaa. mieti mielummin mistä sinulle hyötyä, kuten kasvisten viljely, kalastaminen... käy torilla kun menossa kiinni, saatat saada tosi edullisesti hyviä ruoka-aineksia
Jätin tuhan shoppailun suomesta pois ja nyt säästyy rahaa. Äsken kävin UFF:n tasarahapäivillä ja löysin syksyksi/talveksi vaatteet. Onneksi näissä vaatteissa on alv 0 % joten valtio en saa näistä mitään. Shampoot yms. tilataan porukassa suoraan ulkomailta