Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naureskellaan jos ei osaa puhua jotain kieltä täydellisesti?

Vierailija
11.09.2024 |

Olen siis ruotsinkielisessä yliopistossa ja osaan neljää eri kieltä jotka ovat suomi, espanja, englanti ja ruotsi. Kaikissa olen vähintään melko sujuva mutta ruotsi on niistä huonoin. Asuin siis Espanjassa ison osan lapsuudesta ja se on helppo kieli. Monet naureskelee ja hymyilee päin naamaa jos ei osaa täydellisesti kaikkea.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tämä on niin ihmeellistä. Minun lapsuudessa koulussa painotettiin vain kielioppi, kielioppi ja kielioppi. Kukaan ei uskaltanut puhua, kun pelkäsi virheitä niin paljon. 

Yritän omille lapsille opettaa, että puhukaa kieliä. Sillä tavoin oppii. Virheitä ei kannata pelätä, virheistäkin oppii. Kimi Räikkösen rallienglannille naureskellaan. Entä sitten, ei ole antanut omanlaisen lausumisen olla esteenä menestymiselleen. Puhuuko ja kirjoittaako suomalaisetkaan aina niin täydellistä suomea. Enpä usko..

Vierailija
2/4 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat pahansuopia ilkeämielisiä juntteja joiden elämäntehtävä on etsiä kaikesta ja kaikista jotain negatiivistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa

Vierailija
4/4 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan valmiina naureskelemaan kaikille jotka puhuu vierasta kieltä vähän huonommin. Todennäköisesti naureskelijan kielitaito on vielä huonompi. Minä nostan hattua ihmisille, jotka uskaltaa heikommallakin kielellä kommunikoida. En itsekään mikään maailman parhaalla kielipäällä ole siunattu, mutta onhan se ihanaa, kun pystyy kommunikoimaan jonkun kanssa. Vaikka virheitä tulisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi