Kolme Giganttia suljetaan
Suomalaisilta on yksinkertaisesti rahat loppu tai loppumassa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/664ad584-d635-4ed0-a1a0-e34b52b54f2a
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei täällä kellään ole varaa ostaa Gigantista mitään, paitsi onnellisilla maksarilla se 299 pesukone.
Mä ostin just muutama kuukausi sittten noin 1600€ maksavan jääkaapin Gigantista. En kylläkään myymälästä vaan tilasin verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkostahan nykyään kaikki tilataan - marketteja ja kauppakeskuksia tulee kaatumaan vielä paljon. Sellainen kehitys on ollut USA:ssa ja sama tulee meillekin.
Juuri näin. Kivijalmyymälät, marketit ja kauppakeskukset hiljenee, koska kaiken saa tilattua netistä. Olen ostanut paljonkin parin viimeisen vuoden aikana Gigantista, mutta en ole koskaan käynyt Gigantin myymälässä.
Gigantin nettisivu on täynnä niitä muita kauppiaita eli käyttävät Giganttia vaan alustanaan ja sitten kamat tulee ties mistä Kiinasta, miten palautus jne noiden kanssa... En siis asioi enää heillä lainkaan, en myymälässä enkä verkossa.
Laitteen valmistaja tarjoaa laitteelle takuun eikä myymälä, josta laitteen ostaa.
gigantin kaatuminen ei haittaisi minua yhtään, tai maskun. molemmissa paikoissa yritetty huijata minua ostosten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkostahan nykyään kaikki tilataan - marketteja ja kauppakeskuksia tulee kaatumaan vielä paljon. Sellainen kehitys on ollut USA:ssa ja sama tulee meillekin.
Juuri näin. Kivijalmyymälät, marketit ja kauppakeskukset hiljenee, koska kaiken saa tilattua netistä. Olen ostanut paljonkin parin viimeisen vuoden aikana Gigantista, mutta en ole koskaan käynyt Gigantin myymälässä.
Gigantin nettisivu on täynnä niitä muita kauppiaita eli käyttävät Giganttia vaan alustanaan ja sitten kamat tulee ties mistä Kiinasta, miten palautus jne noiden kanssa... En siis asioi enää heillä lainkaan, en myymälässä enkä verkossa.
Laitteen valmistaja tarjoaa laitteelle takuun eikä myymälä, josta laitteen ostaa.
En ole nyt puhunut laitetakuusta vaan palautusoikeudesta. Sitä paitsi oletko koskaan tutkinut noita valmistajia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole yhteydessä suoraan Kiinaan."
-Pasi Gigantin asiakaspalvelusta-
Vierailija kirjoitti:
gigantin kaatuminen ei haittaisi minua yhtään, tai maskun. molemmissa paikoissa yritetty huijata minua ostosten kanssa.
Masku toimii kun ei erehdy maksamaan mitään ennen kun tuote on toimitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slovakiassa on ainakin yksi Samsungin tehdas, josta toimitetaan tuotteita koko Euroopan alueelle, vaikka kyseessä on eteläkorealainen firma.
https://invidis.com/news/2024/01/samsung-the-wall-high-tech-made-in-eur…
"En ole nyt puhunut laitetakuusta vaan palautusoikeudesta. Sitä paitsi oletko koskaan tutkinut noita valmistajia :D"
Miksi palauttaa laite, jonka olet netistä löytyvien tietojen perusteella juuri sinulle sopivaksi todennut ja joka toimii? Paluatustahan tarvitsee vain silloin, jos laite ei toimi. Vai osteletko sä kaikenlaista ja sitten palautat, kun ei olleetkaan sun mielestä kivoja?
Se nyt on vaan tyhmää käydä Gigantissa.
PS. Myös XXL aivan konkurssin partaalla.
Vierailija kirjoitti:
"En ole nyt puhunut laitetakuusta vaan palautusoikeudesta. Sitä paitsi oletko koskaan tutkinut noita valmistajia :D"
Miksi palauttaa laite, jonka olet netistä löytyvien tietojen perusteella juuri sinulle sopivaksi todennut ja joka toimii? Paluatustahan tarvitsee vain silloin, jos laite ei toimi. Vai osteletko sä kaikenlaista ja sitten palautat, kun ei olleetkaan sun mielestä kivoja?
Tuleepa mieleen ihan vaikka eräskin Philipsin kahvinkeitin joka paketin kyljessä ja mainoskuvissa oli nätin rosteri viininpunainen mutta myymäläkappale ruma muovinen hökötys kiiltopinnalla...
Kaffebulla kirjoitti:
En ihmettele. Gigantilla on niin huono maine. Mulle myivät pesukoneen, jota ei ollut varastossa. Kun sovittuna päivänä sen piti tulla, kävi ilmi, että heillä ei ollut koko tuotetta. Mulle ei kukaan ollut ilmoittanut mitään. Toimitus oli vahvistettu tuolle päivälle ja otin jopa töistä vapaata että pystyin ottamaan tuotteen vastaan. Ihan ihme touhua. Purin kaupan ja ostin verkkokauppa.comista ja siellä kaikki toimii kuin junan vessa. Ei kiitos enää mitään gigantista.
Kummastakin pitää ostaa tuote joka on varastossa. Ihan sama tilanne Verkkiksen kanssa. Noi tulee varastoon ovat sellaisia muuttuvia.
Suomalaisten ostovoima on persiistä. Ihme että nuo ovat sinnitelleet noinkin kauan hengissä. Pitää ihan hattua nostaa! Olemme köyhä maa...
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Gigantteja jää vaikka kuinka monta ja aina niissä on porukkaa ollut. Ja nämäkin on toiminut franchise mmyymälöinä heille jää vielä omiakin
Tässä on juurikin se uutisen pihvi joka on mennyt monelta ohi. Kyseessä ovat yksityisten yrittäjien vetämät liikkeet joilla on ollut ainoastaan oikeus käyttää Gigantin brändiä. Vaikka tämä oikeus nyt päättyy, se ei välttämättä tarkoita että liikkeet lopettavat vaan saattaa hyvin olla että ne jatkavat jollain toisella nimellä joko toisen ketjun alla tai yksityisinä liikkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Gigantti mihinkään kaadu. Verkkokauppa riittää vaikka ei olisi yhtään myymälää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palauttaa laite, jonka olet netistä löytyvien tietojen perusteella juuri sinulle sopivaksi todennut ja joka toimii? Paluatustahan tarvitsee vain silloin, jos laite ei toimi. Vai osteletko sä kaikenlaista ja sitten palautat, kun ei olleetkaan sun mielestä kivoja?Tuleepa mieleen ihan vaikka eräskin Philipsin kahvinkeitin joka paketin kyljessä ja mainoskuvissa oli nätin rosteri viininpunainen mutta myymäläkappale ruma muovinen hökötys kiiltopinnalla...
Okei, ymmärrän sua. Mä kun tilasin jääkaapin, pakastimen ja tiskikoneen, niin ne oli just sitä, mitä halusinkin. Olen tilannut myös monenlaista ulkomaalaisista verkkokaupoista (tosin vain Euroopasta eli en suoraan Kiinasta) ja kaikki on ollut juuri sitä mitä tilasinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, hallitus!
Giganttia tuskin kukaan säälii...
Mutta kerrotko tarkemmin miten tukien vähentäminen vaikutti gigantin myyntiin? Tuskin siellä tukirahoilla elävät kävivät...
Jospa mennään takaisin Marin ex viisikko hallinnon tekemiin tuhoihin ja suomalaisten ostovoiman tuhoamiseen 2020-2023... sen seurauksena yrityksiä kaatuu loputtomiin...
Olen boikotoinut Giganttia yli 20 vuotta ja varoittanut vanhempia ihmisiä menemästä sinne huijattavaksi.Verkkokauppa.comissa homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palauttaa laite, jonka olet netistä löytyvien tietojen perusteella juuri sinulle sopivaksi todennut ja joka toimii? Paluatustahan tarvitsee vain silloin, jos laite ei toimi. Vai osteletko sä kaikenlaista ja sitten palautat, kun ei olleetkaan sun mielestä kivoja?Tuleepa mieleen ihan vaikka eräskin Philipsin kahvinkeitin joka paketin kyljessä ja mainoskuvissa oli nätin rosteri viininpunainen mutta myymäläkappale ruma muovinen hökötys kiiltopinnalla...
Okei, ymmärrän sua. Mä kun tilasin jääkaapin, pakastimen ja tiskikoneen, niin ne oli just sitä, mitä halusinkin. Olen tilannut myös monenlaista ulkomaalaisista verkkokaupoista (tosin vain Euroopasta eli en suoraan Kiinasta) ja ka
Nyt kannattaakin tilata kodinkoneita saksalaisista verkkokaupoista sillä kuluttaja maksaa silloin Saksan arvonlisäveron joka on 19 %, eli peräti kuusi ja puoli prosenttia vähemmän kuin täällä Suomessa. Noin yleensä tuotteet ovat Saksassa myös selvästi edullisempia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Gigantti mihinkään kaadu. Verkkokauppa riittää vaikka ei olisi yhtään myymälää.
Verkkokauppabisneksessäkin pitäisi pärjätä. Gigantin konsepti ei toimi siinäkään, kuten ei kivijalassakaan.
TV:n katteilla ei bisnes pelkästään pyöri. Marketit ovat vieneet kaiken katteellisen kaupan jo vuosia sitten. Gigantti tekee Anttilat kun ei ole kyennyt muuttumaan.