Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetit tupakoinnin?

Vierailija
11.09.2024 |

Miten eroon tupakasta kun tuntuu että se on ainoa tauon paikka lapsiperhearjessa? 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös. Yhtenä päivänä. vain totesin, että se oli siinä. Parikymmentä vuotta röökausta alkoi tulla täyteen, enkä halunnut jatkaa savutellen.

Vierailija
42/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää vaan sen yhden sytyttämättä.   Nuoriso polttaa sähkötupakkaa minkä sisällä on nestenikotiini.  Toiset polttaa huumepiippuja . Vesipiipuissa voi polttaa huumeita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lihoo kun kädet ei keksi muuta tekemistä niin napostelua ja pullaherkkuja kuin karkkia.  Se vasta vaarallista onkin kun lihoo 30-40 kiloa . 

Vierailija
44/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v tupakkaa ->2v sähköröökiä -> 1v nikotiinitabletteja ja nyt 5v ilman mitään

Ainoastaan tolleen asteittain onnistui mulla.

Vierailija
45/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain julkisesta terveydenhuollosta reseptin vieroituslääkkeeseen ja siitä se sitten lähti. Kalenteriin piti itse laittaa päivä jolloin tupakointi loppui ja lääkekuuri alkoi. Minulle tuli hirveä pahoinvointi lääkkeestä ja sain ohjeen yrittää puolikkaalla lääkkeellä ja silläkin se tupakan himo kuitenkin laantui. Kaikista vaikeinta oli luopua tavasta käydä tupakalla tietyissä tutuissa tilanteissa ja koska olin ollut parveketupakoitsija minun piti oikein opetella käymään siellä parvekkeella muutenkin kuin tupakalla ja niinpä menin sinne muutaman viikon narkertamaan porkkanaa. Olin muutamissa viikoissa kokonaan irti tupakasta eikä oikeastaan ole tullut sen jälkeen mieleenkään polttaa ja lopetuksesta on nyt aikaa n. 5 vuotta. Kuka tahansa voi onnistua tupakoinnin lopetuksessa.

Vierailija
46/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppasin ja heitin loput roskiin. 25 vuotta ilman.

Vierailija
47/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin exästä ja sitten ei ollutkaan syytä polttaa. 

Vierailija
48/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin aikanaan nikotiinipurkalla. Kolmen viikon päästä lopetin purkankin eikä mitään suurempia oireita tullut. Melko helppoa, vaikka muuta luulin. Vuosia meni savuttomana, kunnes sorruin nuuskaan. 

Nyt lopetin nuuskaamisen kylmiltäni, koska ajattelin näin pääseväni vielä nopeammin homman ohi. Ei toiminut tämä kylmä kalkkuna-metodi kyllä mulla. Vieroitusoireet pisti kropan ihan sekaisin. Vatsavaivoja, unettomuutta, masennusta ja mitä ikinä lie. Kuukausi jo kärsitty, mutta vieläkään en ole voiton puolella. Ehkä tämä tästä. 

Tsemppiä kaikille lopettajille. 

Vierailija
49/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin noin 50 vuotta. Aloin miettimään asiaa, ja päätin, että olen harrastanut sitä lajia ihan riittävästi, ja päätin lopettaa. Ihan helposti se ei käynyt, mutta yhtään kertaa en enää ole röökiä sytyttänyt. Suurin motivaattori on se, miten pahalta rööki haisee, ja miten tyhmännäköistä sen vetäminen on. 

Vierailija
50/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut 20vuotta.

Luin stumppaa tähän olin 2 kk polttamatta.

Voisin ehkä maksaa sen verran mitä maksan kuukaudessa tupakasta jollekkin hypnootikolle joka saa joten suggeroitua mut lopettaan ja onnistun.

Ärsyttää kuunnelta omaa tupakointini motkotusta että vähennä lopeta. Kai se on helppo sanoo toiselle toisrn tupakoinnista jos ei itse polta

Vierailija
51/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten aamutupakin jälkeen päätin, että se oli viimeinen. Kolme kuukautta liottelin kielenalustabletteja muutaman päivässä (4-6). Niistä oli iso apu. Vieläkin joskus tulee mielihalu, mutta ensimmäistäkään en ole päätöksen jälkeen polttanut, enkä polta. Mummo80

Vierailija
52/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin tupakoinnin aikanaan nikotiinipurkalla. Kolmen viikon päästä lopetin purkankin eikä mitään suurempia oireita tullut. Melko helppoa, vaikka muuta luulin. Vuosia meni savuttomana, kunnes sorruin nuuskaan. 

Nyt lopetin nuuskaamisen kylmiltäni, koska ajattelin näin pääseväni vielä nopeammin homman ohi. Ei toiminut tämä kylmä kalkkuna-metodi kyllä mulla. Vieroitusoireet pisti kropan ihan sekaisin. Vatsavaivoja, unettomuutta, masennusta ja mitä ikinä lie. Kuukausi jo kärsitty, mutta vieläkään en ole voiton puolella. Ehkä tämä tästä. 

Tsemppiä kaikille lopettajille. 

👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
53/53 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähtä vähentää tai ottaa korvikkeita. Se on sen ongelman siirtoa vaan. Se tarvii vaan lopettaa. Joko omalla tiukalla päätöksellä tai sitten lääkekuuri kaveriksi. 

Tauot on vaikeita. Itse päädyin siihen että aina kun iski himo niin menin keittiön pöydän ääreen ja join hitaasti lasillisen vettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi