Miten lopetit tupakoinnin?
Miten eroon tupakasta kun tuntuu että se on ainoa tauon paikka lapsiperhearjessa?
Kommentit (41)
Palstalaisten mukaan siis tupakki ei aiheutakaan ollenkaan vierotusoireita - soitakaa nyt joku johonkin tiedejulkaisuun että meni teillä laskelmat uusiksi!
Tupakka on ihan hauska leikkiväline mutta siinä sivussa ei vaan oo kivaa kun vaatteet haisee sitten. Muuten ihan sama. Ravintoloissa voisi olla liesituulettimet pöytien päällä siinä voisi poltella. Kun imuri vetää savut.
Nikotiinipurkalla. Huono vaan että nyt oon koukussa pahemmin purkkaan mitä tupakkaan olin aikasemmin
20v kessuttelun jälkeen päätin, että loppuu nyt. Ja siihen loppui. Samalla loppui alkoholinkäyttökin.
En halua olla riippuvainen mistään.
Vierailija kirjoitti:
Palstalaisten mukaan siis tupakki ei aiheutakaan ollenkaan vierotusoireita - soitakaa nyt joku johonkin tiedejulkaisuun että meni teillä laskelmat uusiksi!
Onhan se nyt sanomattikin selvää että toisille aiheuttaa pahojakin vieroitusoireita. Pitkälti riippuu myös siitä kuinka pajon on polttanut päivässä ja lopettaako kerta heitolla vai pystyykö vähitellen vähentämään polttamista.
Ai taisin sanoa Jeesus ota tää nikotiinin himo pois niin ettei tuu vieroitus oireita. No sen yhden sytyttäminen vaan. No kuitenkin aamulla sitten oli outo olo että jotain puuttuu mutta mitä. Päivällä sitten huomattu että ei olekaan tosiaan sytytetty yhtäkään. Se nyt vaan lähti ajatuksista pois. PAKKOMIELLE ajatuksissa. Ei tarvi ajatella sitä ja voi käydä lenkillä. Mutta vieroitus mitään ei siinä tulekaan vaan yskä loppuu. Mutta vanhetessa hormonit vaikuttaa alkaa lihoa niin tulee syötyä sitten pitko pullaa kerralla ja litra jäätelöä nimittäin kädet tarvii toimintaa sen tilalle mikä ennen meni tupakan kanssa. Käsityöt puutyöt ehkä veneily tai mitä tahansa ettei jää siihen syömään huvikseen.
Lopetin vaan. 20 vuotta kiskoin, mutta sitten päätin että haluan elää.
Se ei ole mikään riippuvuus vaan PAKKOMIELLE kädet tekee liikettä kokoajan. Pitää ruveta kutomaan.
Jos polttaa askin päivässä tai enemmän niin varmasti lopettaminen aiheuttaa vieroitusoireita mutta ihmisen mieli on sellainen että se helposti käyttää niitä vieroitusoireita tekosyynä jatkaa tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla Stumppaa tähän -kirjan.
Tää on jännä, että miten se joihinkin iskostui tosi syvälle. Hyvä oli se kirja, mutta ei kyllä motivoinut mitenkään lopettamaan. Itselläni vasta raskautuminen oli se motivaattori, jolla sain kertalaakista loppumaan.
Nikotiini tulee ulos sitten loppuu liman tuli missä ruskeaa. Ei ole niin usein nuhaa yskää. Koronan aiheuttama ilmansaaste valuttaa nenää kyllä. Ilmastoinnit ja pölyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niin ole sanonut, ettei olisi mitään oireita tullut lopettamisesta. Itsellä tupakointi oli vain satunnaista viihdekäyttöä. Lopetus oli oireetonta ja helppoa, mutta en minä sen vuoksi kuvittele, että muillakin näin olisi.
Pölykeuhkot on miehillä ja naisilla myös ompelimoissa ongelma vaate pöly missä kankaita leikataan saumataan. Navetoissa. Ei kaikki johdu tupakasta.
Heitin malluaskin roskiin, oli helppo homma. N. 12 v sitten.
Mutta usein tupakka on käsien käyttöä ja näin ollen sen tilalle pitää ottaa vaikka sivellin pensseli tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiinipurkalla. Huono vaan että nyt oon koukussa pahemmin purkkaan mitä tupakkaan olin aikasemmin
Tämä minullakin taas kerran, mutta viimeksi kun lopetin purkalla niin siirryin siitä xylitolipurkkaan. Nyt toivon, että pääsen purkan jauhannasta taas eroon ja ilman mitään korvikkeita.
Usein kun ei ole mitään tekemistä ottaa tupakan tai muuta suklaata. Tekemisen puutetta.
Tein päätöksen, että nyt loppu.
Samanlailla olin tehnyt alkoholin kanssa päätöksen, että nyt loppu. Molemmat "seinää". Tokihan nyt joutuu kärvistelemään, mutta meni se jossain vaiheessa ohi. Tupakan kanssa meni joku 3 viikkoa, sit helpotti.
Lopetin kertaheitolla 13v sitten.
Mies lopetti kun sairastui koronaan.