Minne on kadonnut toimittaja Susanna Turunen
Susanna Turunen
2020 Vuoden Eurooppalainen
Toimittaja, EU-kirjeenvaihtaja Susanna Turunen on urallaan keskittynyt lähes viidentoista vuoden ajan erityisesti EU-asioihin ja toiminut sekä EU-erikoistoimittajana Suomessa että useaan otteeseen EU-kirjeenvaihtajana Brysselissä.
Hän on meritoitunut EU- ja Eurooppa-asioiden esiintuojana kotimaan mediassa ja toimittaa nykyisin muun muassa Ylen laajaa suosiota nauttivaa Eurooppa-uutiskirjettä.
Historian ensimmäiseksi Vuoden eurooppalaiseksi valittiin vuonna 2020 Ylen EU-kirjeenvaihtaja ja pitkäaikainen toimittaja Susanna Turunen. Seuraavana vuonna Vuoden eurooppalaiseksi 2021 Helsingin yliopiston Eurooppatutkimuksen keskuksen johtaja, dosentti Timo Miettinen, ja vuonna 2022 oli vuorossa Ylen toimittaja Antti Kuronen.
https://www.eurooppalainensuomi.fi/vuoden-eurooppalainen
On 59-vuotias ettei kaiketi vielä eläkkeelläkään.
Muistaakseni ennen koronaa olen viimeksi nähnyt televisiossa, vai oliko peräti koron aikana.
Nyt ei mitään tietoa pariin kolmeen ehkä neljään vuoteen.
Kommentit (14)
Eikös Susanna ole näitä euroglobalisteja?
Susanna keskusteli Brysselissä aina silloin tällöin EU-vaikuttajien kanssa pöydän äärellä ja ne ohjelmat näytettiin Ylellä.
Nyt ei ole kuulunut pitkiin aikoihin yhtään mitään.
Siinähän sinä näytät olevan. Oletko seonnut?
24.8.2024
Susanna Turusen USA-analyysi: Näin syvä kuilu Harrisin ja Trumpin tavoitteissa jo nyt on
https://demokraatti.fi/susanna-turusen-usa-analyysi-nain-syva-kuilu-har…
Yhdysvalloissa ainakin elokuun lopulla.
Erinomainen Eurooppa/Eu-toimittaja. Olin suoraan sanottuna aika ihastunut - cool lady, vaikka olen huom. nuorempi. Richerd Husu oli myös hyvä. Nyt Ylellä vaisua uutisointia, vaikka Eussa tapahtuu vaikka mitä mielenkiintoista.
Voisi tulla vetämään vaikka A-studiota/vaalitenttejä tms. Tosiaan asiantunteva tapaus.
Vierailija kirjoitti:
24.8.2024
Susanna Turusen USA-analyysi: Näin syvä kuilu Harrisin ja Trumpin tavoitteissa jo nyt on
https://demokraatti.fi/susanna-turusen-usa-analyysi-nain-syva-kuilu-har…
Kiitoksia paljon. Ilmeisesti sitten enää ole yleläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ainakin elokuun lopulla.
Kiitos!! Susanna sanoo itsekin että "tervehdys pitkästä aikaa", missä lie ollut tässä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen Eurooppa/Eu-toimittaja. Olin suoraan sanottuna aika ihastunut - cool lady, vaikka olen huom. nuorempi. Richerd Husu oli myös hyvä. Nyt Ylellä vaisua uutisointia, vaikka Eussa tapahtuu vaikka mitä mielenkiintoista.
Voisi tulla vetämään vaikka A-studiota/vaalitenttejä tms. Tosiaan asiantunteva tapaus.
Samaa mieltä. Oli erinomainen EU/Eurooppatoimittaja. Toi esille moninaisia asioita, eikä vain näitä tyypillisiä ja samoja mitä tulee joka tuutista. Harmi että ei enää ole EU-toimittaja kun tuo EU-tiedottaminen on nykyään niin heikolla tasolla.
Kyllä, myös Richard Husu oli pätevä toimittaja.
Seuraa USAn vaaleja.
Susanna Turunen (@TurunenSusanna) / X
https://twitter.com turunensusanna
in The USA for Elections. Previously covering EU in Brussels, Finnish politics in Helsinki.
Petri Raiviokin oli hyvä kirjeenvaihtaja mutta tuli sitten A-studioon. Hyvien kirjeenvaihtajien olisi syytä pysyä kirjeenvaihtajina eikä pomppia edes takaisin miten sattuu. Jos kerta on hyvä siinä kirjeenvaihtajan hommassa, niin miksi haluaa istua jossain tv-studiossa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Susanna ole näitä euroglobalisteja?
Punavihreä kenties?
Vierailija kirjoitti:
Petri Raiviokin oli hyvä kirjeenvaihtaja mutta tuli sitten A-studioon. Hyvien kirjeenvaihtajien olisi syytä pysyä kirjeenvaihtajina eikä pomppia edes takaisin miten sattuu. Jos kerta on hyvä siinä kirjeenvaihtajan hommassa, niin miksi haluaa istua jossain tv-studiossa sitten?
Ehkä se ei ole aina oma valinta kun nimitetään kirjeenvaihtajia/toimittajia. Saattaahan se toki joskus olla niin että toimittaja itse pyytää siirtoa syystä tai toisesta ja se joko hyväksytään tai ei. Joskus on varmaan ihan paikallaankin että maa vaihtuu toimittajalla, tiedä hantä.
Mutta tuo EU tiedottaminen on ihan höpö hommaa nykyään. Hirveästi asioita jätetään kertomatta niin hyvässä kuin pahassa.
Eikö Kukaan tiedä mitään? Itse en löydä.
Täällä on kuitenkin paljon tyyppejä jotka löytävät vaikka minkälaista tietoa, esimerkkinä J. A. ja S. B.