Kännykkä kädessä koiria ulkoiluttavat
Mitä mieltä olette kännykkä kädessä olevista koirien ulkoiluttajista?
Itselleni tulee mieleen, että koira on väärällä omistajalla. Koira haittaa omaa elämää.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua säälittää vanhemmat jotka on kännykällä vaikka lapsi mukana. Lapsen kanssa sentään voi jutella vuorovaikutteisesti toisin kun koiran. Hulluksi mut tituuleerattaisiin jos koko lenkin pälättäisin koirille.
Tollotat siis kännyä koiraa ulkoiluttaessasi,ettei sinua luultaisi hulluksi. Ok
Silloin kun harrastin lenkkeilyä jouduin useasti väistelemään isojen koirien ulkoiluttajia joiden katse oli kengän kärjissä ja luuri korvalla. Ympäristöä ei havainnoitu ollenkaan. Paitsi koira joka piti kohti juoksevaa ihmistä uhkana. Paljon läheltä piti tilanteita.
Silmillekin tekisi hyvää ulkoiluttaa niitä ilman kännykkää. Yhdessä koiran kanssa.
Mielenvikaisia kuten kaikki kännykkäriippuvaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi ikävää. Lenkit ovat koiran aikaa. Koira on seuraeläin ja ansaitsee huomion. Myös käytännön syistä näin tulisi toimia, esim. kaikenlainen turvallisuus.
Mun koira ei kyllä kiinnosta mun olemassaolo lenkeiläl yhtään, vaan ihan muut asiat eli hajut. Ja se on ihan oikein.
Ei ole siitä kysymys, vaan siitä että seuraat koirasi tekemisiä
Nimenomaan tuossa viestissä, johon vastasin, kyse oli siitä, että KOIRA odottaa jotain vuorovaikutusta minulta siellä lenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi ikävää. Lenkit ovat koiran aikaa. Koira on seuraeläin ja ansaitsee huomion. Myös käytännön syistä näin tulisi toimia, esim. kaikenlainen turvallisuus.
Mun koira ei kyllä kiinnosta mun olemassaolo lenkeiläl yhtään, vaan ihan muut asiat eli hajut. Ja se on ihan oikein.
Ei ole siitä kysymys, vaan siitä että seuraat koirasi tekemisiä
Nimenomaan tuossa viestissä, johon vastasin, kyse oli siitä, että KOIRA odottaa jotain vuorovaikutusta minulta siellä lenkeillä.
Minun koirani ei, niiden tärkein fokus kohdistuu haisteluun. Se, että satunnainen ohikulkija ajattelee asiaa ihmisen näkökulmasta, on ymmärrettävää mutta ei palvele sitä koiraa - aikakaan kaikissa tapauksissa. Koiran maailma on hyvin erilainen kuin ihmisellä, sille on todella tärkeää toteuttaa itseään ja käyttää aistejaan. Ja meillä ne yhdessäolon hetket eivät vaadi yleisöä muista ihmisistä, että ne voivat tapahtua. Muunmuassa illalla kun koko perhe lojuu katsomassa telkkarista ohjelmaa, koira on siinä sohvalla meidän kanssa ja innostuu jos sille vähän höpöttelee. Tietävätkö naapurit tästä? Eivät. He pahoittavat mielensä siitä kun me lenkkeilemme väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kännykkä ollenkaan mukana kun lähden koiria ulkoiluttamaan. Joku on joskus narissut että mikset vastannut, mutta haitanneeko tuo mitään.
Mulla on aina mukana ihan jo sen koiran takia, jos jotain sattuu tai itselle sattuu.
En ota kännykkää koskaan mukaan, kun menen koiran kanssa lenkille. Nautin luonnosta ja sitä tekee kaikenlaisia huomioita kävellessä. Olisi tietysti parempi ottaa kännykkä edes mukaan, jos jotain sattuu matkalla.
Tulee mieleen että siinä ollaan jonkun toisen murria vastentahtoisesti kävelyttämässä.
Mulla on lähes aina koira vapaana ja saatan välillä katsoa kännykästä sähköpostit tms. lenkillä.
Lenkki on koiran omaa aikaa, se kulkee vähän mun edellä, nuuskuttelee, kuseskelee, pitää kuitenkin koko ajan huolen etten minä katoa.
Ulkoilutan koiraa metsässä, metsäautoteillä, pienillä hiekkateilla maaseudulla. Koira kulkee irti, vain maantiellä se on hihnassa.
Me emme ole kontaktissa kaiken aikaa, en höpöttele sille, koira saa relata ja olla ihan koira.
Treenit ja harjoitukset ollaan kontaktissa ja tehdään yhteistyötä. Koira on yksin maksimissaan 2 h päivässä, olisi sille aivan tanan epäreilua olla lenkeilläkin koko ajan kontaktissa.
*tuttaa! Just tänään jouduin vetään fillarilla paniikkijarrutuksen, kun koiraa "ulkoiluttava" teini seisoi keskellä jalkakäytävää nenu kiinni kännykässä, koira vieressä pitkässä hihnassa, ja sitten mun lähestyessä pyörätien puolta koira päätti loikata eteen jonkun kiinnostavan hajun perässä (ilmeisesti). Henkilövahingoilta säästyttiin
Koira ansaitsee kaiken huomion siinä lenkillä. Ja muutenkin on tarpeen seurata muuta liikennettä. Ärsyttää suunnattomasti kännykkää tuijottavat koiranulkoiluttajat, pahimmilla on vielä luurit korvilla.