Kännykkä kädessä koiria ulkoiluttavat
Mitä mieltä olette kännykkä kädessä olevista koirien ulkoiluttajista?
Itselleni tulee mieleen, että koira on väärällä omistajalla. Koira haittaa omaa elämää.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi ikävää. Lenkit ovat koiran aikaa. Koira on seuraeläin ja ansaitsee huomion. Myös käytännön syistä näin tulisi toimia, esim. kaikenlainen turvallisuus.
Mun koira ei kyllä kiinnosta mun olemassaolo lenkeiläl yhtään, vaan ihan muut asiat eli hajut. Ja se on ihan oikein.
kuule näin. ulkona muutenkin skarppina monista syistä. turvallisuus edellä. ja olisi kiva,että koira on se ykkönen. enkä ymmärrä yhtälailla -autoilijoilla, muilla ulkoilijoilla, pyörät-sguutit aiheutta jo muutenkin vaaraa,saati huomio muualla.
olihan taannoin video, akka jäi auton alle,huppu peittää sivunäkyvyyden ja sen -sisällä- näprää kännyä.
muuten mitä siitä koko aja katsotaan,tuskin puh tuohon tahtiin... tarviiko edes aina ottaa ollenkaan mukaan ulos..ellei odota kiirepuh tai työntakia
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin kuulokkeet päässä koko lenkin, mitäs siihen sanotte? Koira puhuu koiran kieltä ja nauttii ja haistelee kavereidensa pissat ja jättää omat tervehdyksensä ja minä puhun ihmisten kieltä ja kuuntelen sitä mieluigen musiikin muodossa. Näin molemmat nauttii kun tehdään pitkiä lenkkejä monta kertaa päivässä. Ou nou taidan olla pahis kun en juttele koiran kanssa lenkkiä... :O
koira sulta pois ja sit sää meet pois
Minulla ei ole kännykkä ollenkaan mukana kun lähden koiria ulkoiluttamaan. Joku on joskus narissut että mikset vastannut, mutta haitanneeko tuo mitään.
Mikä ihmeen yhteys koiraan, koira haistelee näreitä eikä sitä kiinnosta pätkääkään yhteys omistajaan. Antakaa sen koiran olla koira, hajumaailma on niille todella tärkeää. Treenitilanne sitten erikseen, kun pitää mennä niskat nurin katsekontaktissa.
Joskus on pakko multitaskata. Jos odotan puhelua tk:sta niin pakko siihen on vastata kun vihdoin soittavat, vaikka olisin koiran kanssa lenkillä. En voi neljän seinän sisällä päivystää koko päivää.
Töistä soittavat milloin heille sopii ja minä puhelun jälkeen kirjoitan asioita puhelimen muistiin.
Somea en selaa kun koiraa lenkitän, enkä mitään muutakaan ylimääräistä näperrä. Vain tuollaiset akuutit asiat. Koira on silloin käskyn alla eikä haahuile omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yhteys koiraan, koira haistelee näreitä eikä sitä kiinnosta pätkääkään yhteys omistajaan. Antakaa sen koiran olla koira, hajumaailma on niille todella tärkeää. Treenitilanne sitten erikseen, kun pitää mennä niskat nurin katsekontaktissa.
Yhteys koiraan ei tarkoita katsekontaktia tai edes puhetta vaan sitä että on läsnä siinä tilanteessa, yhdessä siellä lenkillä. Näkee koiran reaktiot jos esim. toinen koira tulee kauempaa vastaan, huomaa jos se meinaa syödä jotain kiellettyä jne. En ymmärrä ollenkaan sellaista että koira muka olisi niin sataprosenttisesti omassa maailmassaan ettei muka siihen olisi sitä kaverillista yhteyttä lenkin aikana. Monenluontoisia koiria on ollut ja kaikkien kanssa olen lenkillä nimenomaan yhdessä, eikä niin että minä selaan kännykkää ja koira vaan haistelee omissa maailmoissaan. Tietenkin haistelu on tärkeä osa lenkkiä mutta silti siellä ollaan kokonaisuutena yhdessä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tämä keskustelu kuihtuu heti alkuunsa. Miksi? Suurin osa tämän palstan keskustelijoista taitaa elää kännykkä kädessä. Toisessa kädessä kännykkä ja vierellä lapsi, koira tai puoliso.
Keskustelu kuihtuu alkuunsa, koska useimmat koiranomistajat eivät katso puhelintaan lenkillä, ja ne pari joiden olet nähnyt niin tekevän, eivät koe tarpeelliseksi selitellä, miksi heillä oli juuri silloin puhelin kädessä.
Ikkunasta kun seuraan ohikulkijoita niin puolilla koiranulkoiluttajilla on naama kiinni kännykässä. Jopa siihen parhaaseen töistäpääsemisaikaan, joten eivät käy millään ihkulla metsälenkillä heti töiden jälkeen.
Miksi sinä et vietä aikaa perheesi ja ystäviesi kanssa vaan pahansuopana kyyläät mitä ihmiset tekee? Ja mitä se sinulle edes kuuluu, he ovat kännykkänsä ja liittymänsä maksaneet. Siinä vaiheessa kun ihmiset pieksävät toisiaan, puutu heidän asioihinsa.
Minä koiranomistajana vietän nyt sitä bondaushetkeä koirien kanssa kun yksi lojuu kanssani sohvalla ja toinen tässä vieressä lattialla, ulkona ne keskittyvät haisteluun, liikkumiseen ja tarpeiden tekoon. Se, että sinä haluat minun häiritsevän niitä, ei tarkoita että olisin velvollinen toimimaan halujesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kännykkä ollenkaan mukana kun lähden koiria ulkoiluttamaan. Joku on joskus narissut että mikset vastannut, mutta haitanneeko tuo mitään.
Tottakai puhelin mukana kun koiraa ulkoilutetaan. Ihan jo turvallisuuden takia. Ikinä voi tietää mitä voi tapahtua kun nykyään kaikenlaisia hulluja liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakko multitaskata. Jos odotan puhelua tk:sta niin pakko siihen on vastata kun vihdoin soittavat, vaikka olisin koiran kanssa lenkillä. En voi neljän seinän sisällä päivystää koko päivää.
Töistä soittavat milloin heille sopii ja minä puhelun jälkeen kirjoitan asioita puhelimen muistiin.
Somea en selaa kun koiraa lenkitän, enkä mitään muutakaan ylimääräistä näperrä. Vain tuollaiset akuutit asiat. Koira on silloin käskyn alla eikä haahuile omiaan.
Mun mielestä on surullista että ihmiset on saaneet sinut syyllistämällä selittelemään toimintaasi. Niin kauan kun koirasi on hallinnassa, ihan sama vaikka sinulla olisi retkikeitin mukana ja kokkailisit lenkillä. Se ei kuulu muille pätkääkään, mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Jollain on taas ylimääräistä aikaa kytätä muiden tekemisiä. Joo minut voit nähdä useinkin kännykkä kädessä koiran kanssa. Yleensä pissatan koiran kun pidän taukoa työstä ja silloin voin samalla vastata henkilökohtaisiin viesteihin. Varsinainen lenkkeily ja treeni koiran kanssa tehdään sitten työpäivän päätyttyä metsässä, enkä silloin ehdi tai halua kännykkää vilkuilla.
Sinulla ei pitäisi olla koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteys koiraan ei tarkoita katsekontaktia tai edes puhetta vaan sitä että on läsnä siinä tilanteessa, yhdessä siellä lenkillä. Näkee koiran reaktiot jos esim. toinen koira tulee kauempaa vastaan, huomaa jos se meinaa syödä jotain kiellettyä jne. En ymmärrä ollenkaan sellaista että koira muka olisi niin sataprosenttisesti omassa maailmassaan ettei muka siihen olisi sitä kaverillista yhteyttä lenkin aikana. Monenluontoisia koiria on ollut ja kaikkien kanssa olen lenkillä nimenomaan yhdessä, eikä niin että minä selaan kännykkää ja koira vaan haistelee omissa maailmoissaan. Tietenkin haistelu on tärkeä osa lenkkiä mutta si
Et puhu yhteydestä, koska silloin myös koira bondaisi sinun kanssasi, puhut valvomisesta. Ja tämä on ihan ok, tottakai pitää nähdä mihin kulkea ja että koira on samalla puolella tietä kanssasi. Ihan eri asia.
Entäs sitten polkupyörällä koiraa ulkoiluttavat? Todella vaarallisen näköistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi ikävää. Lenkit ovat koiran aikaa. Koira on seuraeläin ja ansaitsee huomion. Myös käytännön syistä näin tulisi toimia, esim. kaikenlainen turvallisuus.
Mun koira ei kyllä kiinnosta mun olemassaolo lenkeiläl yhtään, vaan ihan muut asiat eli hajut. Ja se on ihan oikein.
Ei ole siitä kysymys, vaan siitä että seuraat koirasi tekemisiä
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin kuulokkeet päässä koko lenkin, mitäs siihen sanotte? Koira puhuu koiran kieltä ja nauttii ja haistelee kavereidensa pissat ja jättää omat tervehdyksensä ja minä puhun ihmisten kieltä ja kuuntelen sitä mieluigen musiikin muodossa. Näin molemmat nauttii kun tehdään pitkiä lenkkejä monta kertaa päivässä. Ou nou taidan olla pahis kun en juttele koiran kanssa lenkkiä... :O
Heh, ootkohan mun naapuri. Jotenkin todella dorkan näköinen kun ulkoiluttaa piskiään nuhjuisissa lökäreissään ja vastamelukuulokkeissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain on taas ylimääräistä aikaa kytätä muiden tekemisiä. Joo minut voit nähdä useinkin kännykkä kädessä koiran kanssa. Yleensä pissatan koiran kun pidän taukoa työstä ja silloin voin samalla vastata henkilökohtaisiin viesteihin. Varsinainen lenkkeily ja treeni koiran kanssa tehdään sitten työpäivän päätyttyä metsässä, enkä silloin ehdi tai halua kännykkää vilkuilla.
Sinulla ei pitäisi olla koiraa.
Sinulla ei pitäisi olla jääkaappia. Kukaan ei ole kysynyt kummaltakaan meidän mielipiteitä ja meillä nyt sattumoisin ole päätösvaltaa toisiin ihmisiin. Jos kännykän käyttämisestä viedään koira pois, niin sulla on suhteellisuudentaju hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten polkupyörällä koiraa ulkoiluttavat? Todella vaarallisen näköistä touhua.
Tämä on tosin aika hauskakin yhdistelmä, kun samassa paketissa kaksi ärtymystä herättävää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koiranomistajia.
Onpa sulla traaginen elämä.
Mitä mieltä olette kännykkä tassussa ulkoilevasta koirasta?