Isotkin lapset tarvitsevat vielä vanhempiaan.
Olen huomannut sen omissa alakouluikäisissä lapsissani. Monet lapset joutuvat olemaan todella yksin ja huolehtimaan itse asioistaan. Vanhemmat tekevät pitkää työpäivää, lapset tulevat tyhjään kotiin, tai sitten pyörivät kylillä kavereiden kanssa ja läksyt tehdään vasta illalla väsyneenä. Vanhemmat eivät ole lapselle saatavilla, vaan kaikki tekevät vain omia asioitaan ja toteuttavat itseään. Olen iloinen että omien lasteni ei tarvitse tulla tyhjään kotiin, vaan pystyn varmistamaan että lapsi hoitaa omat velvollisuutensa niinkuin pitää ja kuuntelen miten hänen päivänsä on mennyt.
Kommentit (52)
No hienoa, ettei sinun tarvitse tehdä töitä. Meidän muiden tarvitsee
Me askarrellaan lasten kanssa teille mitali ja laitetaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein vuonna 2016 etätyösopimuksen, kun lapsi aloitti koulun.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
No et sä silti ole lapselle lasnä koulun jälkeen jos teet niitä etätöitä samalla. Minä vietän lapsen kanssa aikaa lapseen keskittyen. Myöskään kaikkia töitä ei vaan voi tehdä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Eli kaikkien äitien tai isien pitäisi tehdä etätyösopimus. Hyvin sujuisi vaikka hammaslääkäriltä.
Leikkimällä sitten opetetaan sitä vastuuta? Pahin asia mitä vanhempi voi lapselleen on kattaa se pöytä valmiiksi. Kun se lapsuus perustuu valheeseen todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja. Lapsi kasvaa osaksi yhteisöä, ei kotiäidin tärkeyden tunteen välikappaleeksi, eikä lapsi ole äidin oman egon jatke jonka avulla päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Eli kaikkien äitien tai isien pitäisi tehdä etätyösopimus. Hyvin sujuisi vaikka hammaslääkäriltä.
Tai palomiehellä, kaupan kassalla, lomittajalla... :)
Linja-autokuskilla, opettajalla, poliisilla... ;)
Mitä tarkoittaa huuto pitkästä työpäivästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
No et sä silti ole lapselle lasnä koulun jälkeen jos teet niitä etätöitä samalla. Minä vietän lapsen kanssa aikaa lapseen keskittyen. Myöskään kaikkia töitä ei vaan voi tehdä etänä.
No, en tee...voi ihan itse määritellä milloin työni teen.
Tämä lasten liian lyhyet koulupäivät ovatkin ongelma. Naisten on saatava jatkaa työuraansa, jos tänne halutaan syntyvyyttä ja uusia veronmaksajia. Muutaman tunnin koulupäivät ovat ihan hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Niin, kun lapsi tulee koulusta syömme, katsomme läksyt, jutellaan, jne. Lastani ei ole vangittu kodinmuurien sisäpuolle, kun lapsi elää sitä omaa elämäänsä teen töitä.
Tämä on asia, josta Suomessa ei ikinä puhuta. Mietin kuinka paljon nuorten koko ajan lisääntyvään masennukseen vaikuttaa se että vanhemmat ovat arkisin niin lyhyen ajan kotona ja lasten saatavilla. Tietenkin monen, esim. yksinhuoltajan on pakko tehdä kokopäivätyötä, mutta mielestäni Suomessa rahaa pidetään hyvin tärkeänä. Kyllä monet varmasti selviäisivät taloudellisesti vaikka äiti olisi osapäivätöissä ja mies kantaisi päävastuun elättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Älä jaksa olla lapsellinen. Yli puolet suomalaisista pystyi siirtymään etätöihin korona aikana, mutta ei kykene tekemään sitä oman lapsensa tähden?
Vierailija kirjoitti:
Leikkimällä sitten opetetaan sitä vastuuta? Pahin asia mitä vanhempi voi lapselleen on kattaa se pöytä valmiiksi. Kun se lapsuus perustuu valheeseen todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja. Lapsi kasvaa osaksi yhteisöä, ei kotiäidin tärkeyden tunteen välikappaleeksi, eikä lapsi ole äidin oman egon jatke jonka avulla päteä.
Häh? Siinä on vähän eroa että silotatko lapsesi polun hänelle valmiiksi ja suojelet häntä pettymyksiltä, vai jätätkö hänet pärjäämään oman onnensa nojaan ja keskityt omiin asioihin. Minä en saa siitä itselleni mitään sädekehää pääni päälle että pistän lapseni oman etuni edelle, vaan teen niin jotta hänestä kasvaisi hyvä ja tasapainoinen ihminen, joka omalta osaltaan tekee maailmasta paremman paikan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia, josta Suomessa ei ikinä puhuta. Mietin kuinka paljon nuorten koko ajan lisääntyvään masennukseen vaikuttaa se että vanhemmat ovat arkisin niin lyhyen ajan kotona ja lasten saatavilla. Tietenkin monen, esim. yksinhuoltajan on pakko tehdä kokopäivätyötä, mutta mielestäni Suomessa rahaa pidetään hyvin tärkeänä. Kyllä monet varmasti selviäisivät taloudellisesti vaikka äiti olisi osapäivätöissä ja mies kantaisi päävastuun elättämisestä.
Suomessa on huutava pula välittävistä aikuisista. Vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Opettajalle he toki lähettävät vihapostia, kun omaa kullannuppua on toruttu pahanteosta ja lukemattomista läksyistä. Kuitenkin elämme aikaa, jolloin vanhemmilla on ennätysmäärä vapaa-aikaa, jonka he voisivat käyttää jälkikasvunsa kouluttamiseen ja ohjaamiseen. Mutta ei. Kaikki tämä on ulkoistettu ilmaiselle koululaitoksella, tai jos se ei riitä, poliisille. Vapaa-ajan voi käyttää hyödyllisemmin golf-kentillä tai lähipubissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit lapsia, jos et voi olla heidän kanssaan?
T. töitä tekevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Siinä on vähän eroa että silotatko lapsesi polun hänelle valmiiksi ja suojelet häntä pettymyksiltä, vai jätätkö hänet pärjäämään oman onnensa nojaan ja keskityt omiin asioihin. Minä en saa siitä itselleni mitään sädekehää pääni päälle että pistän lapseni oman etuni edelle, vaan teen niin jotta hänestä kasvaisi hyvä ja tasapainoinen ihminen, joka omalta osaltaan tekee maailmasta paremman paikan. Ap
Heh
Really?