Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen poistanut muoviset säilytysrasiat elintarvikkeille

Vierailija
11.09.2024 |

Ja laittanut lasiset tilalle. Koska mikromuovi. Ei tarvitse edes ostaa lasisia koska käytän tyhjäksi jääneitä punajuuripurkkejä, pilttipurkkeja ym. Muita?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli makaronit, jauhot, riisit jne nykyääm lasisissa purkeissa. Ap

Vierailija
2/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että sulla on jotain tekemistä, niin et ihan täysin pitkästy siellä oloneuvoksena. Pieni näpertely purkkien kanssa pitää mielen virkeänä 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki jääkaappirasiat olleet lasisia jo vuosikaudet. Kuivatarvikkeita säilytän muovisissa, kun joihinkin kaurahiutaleisiin aika huonosti muovia liukenee.

Vierailija
4/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että sulla on jotain tekemistä, niin et ihan täysin pitkästy siellä oloneuvoksena. Pieni näpertely purkkien kanssa pitää mielen virkeänä 👍

Näin on. Elämä on mukavaa 😄. Juat mietin aamulla kuinka onnekas olenkaan kun ei tarvitse aamulla nousta töihin narsististen työkavereiden piinaamaksi. Ap

Vierailija
5/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kuka kaataa riisit purkkiin?

Vierailija
6/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki jääkaappirasiat olleet lasisia jo vuosikaudet. Kuivatarvikkeita säilytän muovisissa, kun joihinkin kaurahiutaleisiin aika huonosti muovia liukenee.

Sama tuossa. Pitäisi heittää muoviset mikroastiat pois kun en enää käytä niitä. Ap

Vierailija
7/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, koska voi olla ötölöitä.

Vierailija
8/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, koska voi olla ötölöitä.

Mä olen 62v, enkä koskaan ole riisistä "ötölöitä" löytänyt. Enpä jaksa uskoa, että löydän jatkossakaan. Riisit pysyy pakkauksissaan, samoin kaikki pastat ja muut ryynit ja räänit.

Vierailija
9/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, mulla on kaikki kuivaruoat purkeissa. Paljon siistimpi kaappi ilman pussinyssyköitä.

Vierailija
10/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, mulla on kaikki kuivaruoat purkeissa. Paljon siistimpi kaappi ilman pussinyssyköitä.

Näin on. Niitä jauhoja ja hiutaleita on ympäri kaappia kun pussi falskaa jossain vaiheessa ja sitä avataan ja suljetaan. Ap

Vierailija
11/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muistat milloin on viimeinen käyttöpäivä millekin ryynille kun ne ei ole omassa pakkauksessaan ? Ja muistatko ulkoa kaikkien keittoajan ja muut reseptit, jotka yleensä ovat siinä paketin kyljessä ?

Vierailija
12/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ja aikaa tuohon menee pari sekuntia, eikä vaadi mitään "näpertelyä". Miten joillekin voikin olla kaikki niin työlästä ja aikaavievää?

Vierailija
13/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, kaikki muoviastiat pistänyt jo kaatikselle hävitettäväksi.

Vierailija
14/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muistat milloin on viimeinen käyttöpäivä millekin ryynille kun ne ei ole omassa pakkauksessaan ? Ja muistatko ulkoa kaikkien keittoajan ja muut reseptit, jotka yleensä ovat siinä paketin kyljessä ?

Ei mulla jauhot ja riisit ym vanhene. Kokkaan päivittäin ja leivon paljon. En katso keittoaikoja tai reseptejä  pakkauksesta, tiedän muutenkin. Ap

Vierailija
15/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kaikki muoviastiat pistänyt jo kaatikselle hävitettäväksi.

Ne pitäisi muutenkin uusia vähintään kerran vuodessa, jotta olisivat turvallisia käyttää. Moniko niin tekee? Anopillani ainakin on 80-luvun naarmuuntuneet tupperwaret edelleen käytössä, kun "niissähän on ikuinen takuu"..

Vierailija
16/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enää ollenkaan minkäänlaisia woke-tutkimuksia mistään aiheesta. Jatkan kuten aina.

Vierailija
17/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuivatarvikkeiden päiväys ole millin päälle. Jos en sattumalta muista keittoaikaa niin se löytyy googlaamalla samoin reseptit.

Vierailija
18/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin metallisiivilän muovisen tilalle. Näin mikromuovipelottelu on vaikuttanut.

Vierailija
19/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on erittäin viisasta. Jos jostain ruokapakkauksesta sattuu tulemaan keittiöön pikku ötököitä, riisi on niiden lempiruokaa. Tämä on pariin kertaan nähty. Myös ilmatiiviiseen spagettipurkkiin oli toisella kerralla mennyt näitä ötököitä. 

Säilytän nykyään riisin pakastimessa! Ei ole ötököitä siellä, eikä onneksi ole ollut vuosiin myöskään ruokakaupissa kiitos lasi- ja muovipurkkien. 

Vierailija
20/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä tuotteita käytetään koko ajan. Käytetään aistin varaista huomiointia ja osataan kokata.

Pakettien ohjeet ovat yleensä sinnepäin. Kypsennyksiin vaikuttaa paljon liesi yms.

Ohis