15v poika VÄLITTÄÄ ENERGIAJUOMIA nuoremmille!!
15v poikani on viime aikoina ostellut paljon uusia asioita, no kun kysyin että mistä on saanut rahat tähän kaikkeen niin kertoi välittävänsä energiajuomia ala-aste ikäisille. Menin aluksi ihan shokkiin mutta sitten hän kertoi ettei välittäminen ole mitenkään laitonta koska mitään laissa lukevaa energiajuomien ikärajaa ei ole, joten kysyn nyt teiltä että mitä itse tekisitte asialle tai mitä mieltä ylipäätään olisitte jos teillä olisi vastaava tilanne?
Kommentit (29)
Kehuisin "poikaasi".
Huoh, taas yksi VALEHTELIJA.
Haha, no nyt on kunnon huslaus!
Bisnesmies.
Eikait tossa muuten mitään mutta sinä ja minä molemmat tiedämme ettei tuo välittäminen jää energiajuomiin
Liikemies töissään. Onnittelisin nuorta yrittäjyydestä.
Opetatko pojalle, että kaikki mikä ei ole suoraan laissa kielletty, on ok? Varsinkin tässä tapauksessa, kun on kyse tuotteista, joita ei kaupassa myydä lapsille terveyssyistä. Jos tämä on mielestäsi eettisesti perusteltua toimintaa, niin ei muuta kuin annat hänen jatkaa ja kannustat nokkeluudesta. Sitten voi aika montaa muutakin asiaa ryhtyä hyvillä mielin tekemään sivubisneksenä, kun ei ole laissa erikseen kielletty.
Ilmoita asiasta lähialueen kouluille ja kaupoille
Varastaako kaupasta reppuunsa niin kuin täällä lähikaupassa nuoriso?
Onko vaaleat hiukset ja harmaa reppu kuten täällä energiajuomavarkaalla? Tuon ikäinen suunnilleen.
Siinä meillä tuleva trokari. Poika arestiin.
Et muuta paikkaa keksinyt kuin vauvapalsta
Puhelin ja pöytäone pois pojalta!
Ei varasta, vaan saa rahat "asiakkailta" etukäteen joista sitten osa menee itse juomaan, on kuitenkin sen verran rehellinen ettei varasta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko vaaleat hiukset ja harmaa reppu kuten täällä energiajuomavarkaalla? Tuon ikäinen suunnilleen.
Ei varasta
Vierailija kirjoitti:
Poika arestiin.
Arestin antamista ei suositella koska aresti on traumaattinen hylkäämiskokemus lapselle. Lastensuojelu ei hyväksy arestien käyttöä tai muuta autoritääristä kasvatusta.
Miksi kauppojen pitää antaa keksiä omia sääntöjä joita ei ole laissa? Kuten vaikka energiajuomien, tulitikkujen ja alkoholittoman siiderin myyntikiellot.
Tuleva talousrikollinen