Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi villitys: huonoihoiset antavat meikkivinkkejä lehdessä

Vierailija
10.09.2024 |

Milloin opitaan, että jos ei käytä meikkiä, ei tarvitse meikkiä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala, kun sillä sinitukkaisella Tuuli-naisella oli huono iho silloin Farmi ohjelmassa

Uusimmat tutkimukset ovat yhdistäneet iho-oireet, ja suolistosairaudet toisiinsa, joten ei ole kohteliasta pilkata ketään sairauksien perusteella

Noinhan se on, mutta onko tuossa pilkkaa? Jos sanoo hui kun on kipeän näköinen haava tai onpas huonokuntoinen iho, niin sehän voi mahdollisesti olla jopa myötätuntoa eikä mitään lähtökohtaisesti pahantahtoista

Jos yhtään on myötätuntoa niin jätät sanomatta. Sanomisesi ei auta tippaakaan.

t. 30 vuotta aknesta kärsinyt

Ei tietenkään auta, mutta miksi jättää sanomatta?

Miksi pitää sanoa? On minulla peili josta näen itsekin ihoni kunnon. En tarvitse kommentteja ihostani muilta kuin ihotautilääkäriltä.

Vierailija
42/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että meikkaaminen ja siitä vinkkien jakaminen on vain hyväihoisten etuoikeus? Hehän eivät usein meikkiä samaan tapaan edes tarvitse, vaan meikkaaminen on valinta.

Sen sijaan huonoihoinen kokee painetta peittää "virheensä" tässä virheettömyyttä ihannoivassa maailmassa. Juuri sellaiset vinkit tulevat siis tarpeeseen!

Voisin itsekin oppia jotain, viitsitkö vinkata, mistä tällaista sisältöä löytyy?

Iltapäivälehdissä muistaakseni viikonloppuna ja tänään. Mutta huono iho pysyy huonona juuri pakkeloinnin takia. Ap

En ole "pakkeloinut" itseäni noin 20 vuoteen, sitten lukiovuosien, mutta ei ihoni sen paremmaksi ole muuttunut.

Ainoa etu, minkä huomaan, on että ihoni vaikuttaa paljon nuoremmalta kuin niiden, jotka ovat meikanneet koko ikänsä. Mutta eipä se paljon lohduta

Ihotyyppi on geneettinen ominaisuus. Voi olla ns. normali, rasvainen, kuiva, tai sekaiho. Rasvaisen ihon ongelma on usein finnit. Etuna taas on se, että iho vanhenee hitaammin kuin esim. kuivaihoisilla. Itsellä todella rasvainen iho, ja näin yli nelikymppisenä ei vielä ole rypyn ryppyä. Kuivaihoisilla kavereilla on harakanvarpaita silmäkulmissa jo reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala, kun sillä sinitukkaisella Tuuli-naisella oli huono iho silloin Farmi ohjelmassa

Uusimmat tutkimukset ovat yhdistäneet iho-oireet, ja suolistosairaudet toisiinsa, joten ei ole kohteliasta pilkata ketään sairauksien perusteella

Noinhan se on, mutta onko tuossa pilkkaa? Jos sanoo hui kun on kipeän näköinen haava tai onpas huonokuntoinen iho, niin sehän voi mahdollisesti olla jopa myötätuntoa eikä mitään lähtökohtaisesti pahantahtoista

Et ole kuullut käytöstavoista?

Vierailija
44/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ehkä vähän säälittää sinunlaisesi. Teet ihan mitä tahansa että saisit ihmisistä reaktioita irti. Tässä siis huomiota, ole hyvä ja parempaa loppuelämää. 💜 -eri

Vierailija
45/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse käytän luonnonkosmeetiikan meikkejä. Ei niissä ole sen kummempia kemikaaleja kuin luonnon öljyjä, vahoja ja mineraalipohjaisia väripigmenttejä"

Oletko aivan varma tästä? Mitä itse olen luonnonkosmetiikkaa selaillut, niin en muista nähneeni sellaista luonnonkosmetiikkaa mitä tekis mieli käyttää ainesosaluettelon lukemisen jälkeen. Pitkiä listoja eri ainesosia ja vaikka ainesosan alkuperä olis luonnollonen, sitä on käsitelty, eroteltu ja jalostettu pitemmälle ties millä tavoin. 

Minä käytin BareMinerals puuteria silloin kun vielä meikkasin akneihoani. Ainesosat: TITANIUM DIOXIDE. MAY CONTAIN (+/-): MICA, TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), ZINC OXIDE (CI 77947), BISMUTH OXYCHLORIDE (CI 77163), IRON OXIDES (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

Ei kovin pitkä lista.

Bismuth herkästi ärsytysreaktiota aiheuttava.

Saattaa joillakin aiheuttaa, minulla ei aiheuttanut. En huomannut mitään eroa ihoni kunnossa käytinpä meikkiä tai en. Lopetin meikin käytön koska en jaksanut enää vaivautua. Ei enää kiinnostanut mitä mieltä muut ovat ihostani.

Vierailija
46/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa joillakin aiheuttaa, minulla ei aiheuttanut. En huomannut mitään eroa ihoni kunnossa käytinpä meikkiä tai en. Lopetin meikin käytön koska en jaksanut enää vaivautua. Ei enää kiinnostanut mitä mieltä muut ovat ihostani.

Ei se mullakaan aiheuttanut. Mutta lyhyt inci-lista tai pelkästään luonnosta peräisin olevat aineet ei takaa että tuote olisi yhtään sen vähemmän ärsyttävä tai allergisoiva kuin tavallinen. Mulle ei käy juuri mikään luonnonkosmetiikka kun kaikessa on eteerisiä öljyjä ja voe pojat ne vasta mun ihoa ärsyttävätkin.

Vierailija
47/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mullakaan aiheuttanut. Mutta lyhyt inci-lista tai pelkästään luonnosta peräisin olevat aineet ei takaa että tuote olisi yhtään sen vähemmän ärsyttävä tai allergisoiva kuin tavallinen. Mulle ei käy juuri mikään luonnonkosmetiikka kun kaikessa on eteerisiä öljyjä ja voe pojat ne vasta mun ihoa ärsyttävätkin.

Toki, mikä tahansa voi aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa. Mutta mitä vähemmän ainesosia, luonnollisesti sitä vähemmän potentiaalisia ärsyttäviä tai allergisoivia osia ja huomattavasti helpompi selvittää mikä niistä aineista on se oireiden aiheuttaja. Siksi itse moniallergikkona suosin tuotteita joissa on mahdollisimman vähän ainesosia, jos ylipäänsä haluan mitään tuotteita käyttää. Itsellä kuitenkin enemmän ruoka-aineallergioita, mikähän lie niiden vaikutus ihon kuntoon.

Vierailija
48/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mikä tahansa voi aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa. Mutta mitä vähemmän ainesosia, luonnollisesti sitä vähemmän potentiaalisia ärsyttäviä tai allergisoivia osia ja huomattavasti helpompi selvittää mikä niistä aineista on se oireiden aiheuttaja. Siksi itse moniallergikkona suosin tuotteita joissa on mahdollisimman vähän ainesosia, jos ylipäänsä haluan mitään tuotteita käyttää. Itsellä kuitenkin enemmän ruoka-aineallergioita, mikähän lie niiden vaikutus ihon kuntoon.

Ihan takuulla on ruoka-aineallergioillakin vaikutusta. Suoliston kunto ja tasapaino vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti elimistöön. Itselläni keliakia, ja huomaan kyllä myös ihossani jos altistus on tullut. Ei siis ole ihokeliakiaa, vaan kyse on ihan muusta. Samoin kun vaikkapa pahassa flunssassa iho menee huonompaan kuntoon. Kun elimistö vaan ei ole tasapainossa, ja iho on ihmisen suurin elin.

Vierailija
49/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse odottelen ihopositiivisuusliikettä. On se kumma, että läski on kaunista, mutta akne ei. Vaikka akne ei edes ole mikään terveysriski.

Niinpä, miksi akne, luomet, tummat silmänaluset, näppylät tai mustapäät eivät ole juhlimisen arvoinen asia vaan niitä pitää hävetä ja peitellä? 

Vierailija
50/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että meikkaaminen ja siitä vinkkien jakaminen on vain hyväihoisten etuoikeus? Hehän eivät usein meikkiä samaan tapaan edes tarvitse, vaan meikkaaminen on valinta.

Sen sijaan huonoihoinen kokee painetta peittää "virheensä" tässä virheettömyyttä ihannoivassa maailmassa. Juuri sellaiset vinkit tulevat siis tarpeeseen!

Voisin itsekin oppia jotain, viitsitkö vinkata, mistä tällaista sisältöä löytyy?

Iltapäivälehdissä muistaakseni viikonloppuna ja tänään. Mutta huono iho pysyy huonona juuri pakkeloinnin takia. Ap

En ole meikannut 8 vuoteen ja silti mulla on huono iho.

Minä käytän meikkiä satunnaisesti muutaman kerran vuodessa, senkin kevyesti eli peitevoide, ripsari, huulikiilto. Näin on ollut aina. Ensimmäisen kerran meikkasin 22-vuotiaana. Silti minulla on huono iho ja edelleen yli 40-vuotiaana akne.

Vierailija
51/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut huono iho noin 40 vuotta, laitan meikkiä tai en, ei se siitä muutu. Sentään hormonifinnit on jäänyt pois. 

Onnea, minulla on edelleen valtavia hormonifinnejä yli nelikymppisenä. Hormonilääkitys pahentaa sitä joten ei ole edes siitä apua.

Vierailija
52/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole "pakkeloinut" itseäni noin 20 vuoteen, sitten lukiovuosien, mutta ei ihoni sen paremmaksi ole muuttunut.

Ainoa etu, minkä huomaan, on että ihoni vaikuttaa paljon nuoremmalta kuin niiden, jotka ovat mei

Näin sivusta haluaisin lisätä, että myös auringonottokulttuurilla on ihon laadun lisäksi merkitystä. Menneitä vuosina suosittiin kaikkia solariumia tai auringonottoa (ilman rasvaa), mikä vanhentaa. 

Vierailija
53/53 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP viittaa "huonoihoisilla" kolmeen haastateltuun, joilla ongelmana 

- 10-vuotiaana todettu psoriasis, jota ei ole kasvoissa

- Synnytyksen jälkeen puhjennut aikuisiän akne

- Atooppinen iho (todetaan lapsena) ja couperosa (periytyvä) 

Ja mikähän näistä aiheutuu "pakkelista"? Mistä miesten iho-ongelmat johtuvat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan