Uusi villitys: huonoihoiset antavat meikkivinkkejä lehdessä
Milloin opitaan, että jos ei käytä meikkiä, ei tarvitse meikkiä?
Kommentit (53)
Toinen muotivillitys IS:n mukaan on treenata kroppa siihen kuntoon että tulee virtsajumi. On tämäkin, että se perseen pumppaaminen salilla on jo niin tärkeää, että sama, vaikka kuseminen ja paskantaminen tuottaisi hankaluuksia. Ei hitsi mitä valopäitä! Ja sitten vielä tämä pullukkamuoti. Kun bussissa ei enää yksi penkkipari näytä riittävän kehopositiiveille enemmistö näistä näyttäisi olevan toisen asteen opiskelijoita ja paistopisteen suurkuluttajia. Siihen vielä mielenterveystukka ja labiili sukupuoli-identiteetti, niin ollaankin suomen valtaväestöön saatu se uusi normaali, jonka äo on maksimissaan se oma kengännumero. Kyllä tällä jo huomiota lohkeaa TikTokissa ja X:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että meikkaaminen ja siitä vinkkien jakaminen on vain hyväihoisten etuoikeus? Hehän eivät usein meikkiä samaan tapaan edes tarvitse, vaan meikkaaminen on valinta.
Sen sijaan huonoihoinen kokee painetta peittää "virheensä" tässä virheettömyyttä ihannoivassa maailmassa. Juuri sellaiset vinkit tulevat siis tarpeeseen!
Voisin itsekin oppia jotain, viitsitkö vinkata, mistä tällaista sisältöä löytyy?
Iltapäivälehdissä muistaakseni viikonloppuna ja tänään. Mutta huono iho pysyy huonona juuri pakkeloinnin takia. Ap
1900-luku soitti ja haluaa kalkkipuuterinsa takaisin.
Ps. Minun HORMONIakneni tulee takaisin heti kun lopetan e-pillerit, meikin käytöstä tai käyttämättömyydestä riippumatta.
"Eli fuskaat."
Fuskaan ketä? Sinuako? Luontoa? Itseäni?
Voit itse kokeilla olla parikin kuukautta niin että naamasi ja selkäsi on täynnä märkiviä ihonalaisia paiseita jotka sattuvat ihan hemmetisti, ja tulla sitten kertomaan mielipiteesi uudestaan lääketieteellisen avun tarpeesta.
"aah epäpuhdas kemikaalikuorrutus suojaamassa maailman epäpuhtaudelta :D t eri"
Toisilla iho on niin herkkä, että reagoi kaikkeen mm. tuuli ja aurinko. Meikki tekee iholle suojakerroksen. Mineraalimeikki tai miksei muukin meikki voi myös olla parempi vaihtoehto kuin ilman saasteet. Ihan tapauskohtaista miten kunkin iho mihinkin reagoi.
Todella jämähtänyt käsitys ajatella, että huono iho johtuu meikeistä.
- atopia-ruusufinni-seborrea-tapaus
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan järkyttävää minkälaisia madonreikiä akne tekee ihoon ja ne ovat pysyviä. Jos lapsillanne on aknea, niin kaikki hoito siihen ja nopeasti, ettei iho mene pizzaksi.
Toisinaan aina miettii mitä niille pulleille, possunnenäisille, meikissä uiville yleensä röökiä polttaville tytöille joilla oli nätti "kaveri" jota kuitenkin muulle porukalle kateuttaan haukuttiin just mm. aknesta kuuluu nykyään, nyt sain vastau. Ollaan varmaan samaa ikäluokkaakin kun puhut pizzanaamasta.
"Itse käytän luonnonkosmeetiikan meikkejä. Ei niissä ole sen kummempia kemikaaleja kuin luonnon öljyjä, vahoja ja mineraalipohjaisia väripigmenttejä"
Oletko aivan varma tästä? Mitä itse olen luonnonkosmetiikkaa selaillut, niin en muista nähneeni sellaista luonnonkosmetiikkaa mitä tekis mieli käyttää ainesosaluettelon lukemisen jälkeen. Pitkiä listoja eri ainesosia ja vaikka ainesosan alkuperä olis luonnollonen, sitä on käsitelty, eroteltu ja jalostettu pitemmälle ties millä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ap sinuakin(kin) känisemään kansanradioon. On muuten parasta viihdettä ikinä, Areenasta löytyy :D
🤣 Joo. Ehkä ne samat tapaukset kirjoittelee tännekin? Just joku seitsemänkymppinen akka paasasi miten hän on tehnyt 12-vuotiaasta töitä ja taivasteli miksi ihmiset eivät mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että meikkaaminen ja siitä vinkkien jakaminen on vain hyväihoisten etuoikeus? Hehän eivät usein meikkiä samaan tapaan edes tarvitse, vaan meikkaaminen on valinta.
Sen sijaan huonoihoinen kokee painetta peittää "virheensä" tässä virheettömyyttä ihannoivassa maailmassa. Juuri sellaiset vinkit tulevat siis tarpeeseen!
Voisin itsekin oppia jotain, viitsitkö vinkata, mistä tällaista sisältöä löytyy?
Iltapäivälehdissä muistaakseni viikonloppuna ja tänään. Mutta huono iho pysyy huonona juuri pakkeloinnin takia. Ap
En ole "pakkeloinut" itseäni noin 20 vuoteen, sitten lukiovuosien, mutta ei ihoni sen paremmaksi ole muuttunut.
Ainoa etu, minkä huomaan, on että ihoni vaikuttaa paljon nuoremmalta kuin niiden, jotka ovat meikanneet koko ikänsä. Mutta eipä se paljon lohduta
Eipä se meikkaaminen taida ihoa vanhentaa kyllä millään mekanismilla. Päinvastoin, meikeissä on yleensä aurinkosuojaakin jonkin verran ja myös suojakerros talven viimoja vastaan. Satut muuten vaan olemaan geeneiltäsi sellainen, ettet ole vanhentunut nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala, kun sillä sinitukkaisella Tuuli-naisella oli huono iho silloin Farmi ohjelmassa
Uusimmat tutkimukset ovat yhdistäneet iho-oireet, ja suolistosairaudet toisiinsa, joten ei ole kohteliasta pilkata ketään sairauksien perusteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala, kun sillä sinitukkaisella Tuuli-naisella oli huono iho silloin Farmi ohjelmassa
Uusimmat tutkimukset ovat yhdistäneet iho-oireet, ja suolistosairaudet toisiinsa, joten ei ole kohteliasta pilkata ketään sairauksien perusteella
Noinhan se on, mutta onko tuossa pilkkaa? Jos sanoo hui kun on kipeän näköinen haava tai onpas huonokuntoinen iho, niin sehän voi mahdollisesti olla jopa myötätuntoa eikä mitään lähtökohtaisesti pahantahtoista
Vierailija kirjoitti:
"Itse käytän luonnonkosmeetiikan meikkejä. Ei niissä ole sen kummempia kemikaaleja kuin luonnon öljyjä, vahoja ja mineraalipohjaisia väripigmenttejä"
Oletko aivan varma tästä? Mitä itse olen luonnonkosmetiikkaa selaillut, niin en muista nähneeni sellaista luonnonkosmetiikkaa mitä tekis mieli käyttää ainesosaluettelon lukemisen jälkeen. Pitkiä listoja eri ainesosia ja vaikka ainesosan alkuperä olis luonnollonen, sitä on käsitelty, eroteltu ja jalostettu pitemmälle ties millä tavoin.
Minä käytin BareMinerals puuteria silloin kun vielä meikkasin akneihoani. Ainesosat: TITANIUM DIOXIDE. MAY CONTAIN (+/-): MICA, TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), ZINC OXIDE (CI 77947), BISMUTH OXYCHLORIDE (CI 77163), IRON OXIDES (CI 77491, CI 77492, CI 77499)
Ei kovin pitkä lista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan järkyttävää minkälaisia madonreikiä akne tekee ihoon ja ne ovat pysyviä. Jos lapsillanne on aknea, niin kaikki hoito siihen ja nopeasti, ettei iho mene pizzaksi.
nyt on karusti kuvailtu. madonreikiä D:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on, mutta onko tuossa pilkkaa? Jos sanoo hui kun on kipeän näköinen haava tai onpas huonokuntoinen iho, niin sehän voi mahdollisesti olla jopa myötätuntoa eikä mitään lähtökohtaisesti pahantahtoista
Jos yhtään on myötätuntoa niin jätät sanomatta. Sanomisesi ei auta tippaakaan.
t. 30 vuotta aknesta kärsinyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse odottelen ihopositiivisuusliikettä. On se kumma, että läski on kaunista, mutta akne ei. Vaikka akne ei edes ole mikään terveysriski.
Samaa mieltä, vois olla. Vaikka ei se akne kylläkään mikään terveyden merkki ole
Alanuolia tälle? Pidetäänkö aknea merkkinä terveydestä, vai mitä en nyt ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää en tiennytkään että meikki vaikuttaa hormonitoimintaan, koska hormonit on mulla huonon ihon syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoihoisilta saa varmasti paremmat meikkivinkit kuin sellaisilta, joilla on täydellinen iho jo valmiiksi.
Jos on pysynyt huonoihoisena niin eihän se meikki sitten auta. Jos on hyväihoinen, niin on voinut selviytyä huonoihoisuudesta ja neuvot voi olla hyviä
Ei meikki ole sama asia kuin ihonhoito. Ihon hoitamiseen on eri aineet.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikassa on usein enemmän allergisoivia aineita kuin tavallisessa kosmetiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin BareMinerals puuteria silloin kun vielä meikkasin akneihoani. Ainesosat: TITANIUM DIOXIDE. MAY CONTAIN (+/-): MICA, TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), ZINC OXIDE (CI 77947), BISMUTH OXYCHLORIDE (CI 77163), IRON OXIDES (CI 77491, CI 77492, CI 77499)
Ei kovin pitkä lista.
Bismuth on herkästi ärsytysreaktiota aiheuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään on myötätuntoa niin jätät sanomatta. Sanomisesi ei auta tippaakaan.
t. 30 vuotta aknesta kärsinyt
Ei tietenkään auta, mutta miksi jättää sanomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää en tiennytkään että meikki vaikuttaa hormonitoimintaan, koska hormonit on mulla huonon ihon syy.
Voivat muuten vaikuttaa. Esim aurinkorasvat on tunnettuja hormonihäiriköitä, mutta ei ole täysin poissuljettu vaikutusmekanismi muunkaan kosmetiikan osalta