Viettekö kylään aina kahvipaketin?
Kun menen kylään, vien aina jotakin. Aikuisille lapsille yleensä kahvia, välillä myös suklaata.
Kommentit (30)
Toisinaan. Ja meillekin joskus joku tuo, varsinkin vanhemmat ihmiset. Laitetaan kiertoon, meillä keitetään pannussa kahvi niin suodatinjauhatus ei käy. Mutta ne vääränlaiset paketit on sitten itse kätevä viedä tuliaisina
En vie koska aina valitsee vähän kahvin tai sitten eivät käytä kahvia ollenkaan. Mieluummin jotain syötävää.
En ikinä. Tilanteesta riippuen voin viedä esim. kukkakimpun tai viinipullon. Kahvin viemistä olen aina pitänyt jokseenkin kummallisena.
Tiedätkö mitä kahvia ne kaikki ihmiset joiden luona vierailet käyttävät?
En ole ikinä vienyt kahvipakettia, on aika nuuka tuominen.
Ennen vein, nykyään en enää. Ihmiset ovat vähentäneet kahvinjuontia ja osalla on hyvin tarkka maku kahvin suhteen, eli kaikki ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Tilanteesta riippuen voin viedä esim. kukkakimpun tai viinipullon. Kahvin viemistä olen aina pitänyt jokseenkin kummallisena.
Voi että
Aaltomaljakin, 28 cm vien täynnä tulppaaneja.
Toinen hyvä lahja kylään mennessä on koiranpentu rusetti kaulassa. Se on vakiolahjani aika usein. Tekee hyvää kyläilyperheille, että saavat kauniin dalmatialaisen pennun.
Joskus vein kissanpennun. Lämmin tuliainen kun kaffeille menee. Kelpaa aina. Omasta takaa noita kissanpentuja on aitan alla.
Meillä on hamsterin poikasia, voisiko niitä viedä.... Ovat aika söpöjä. Mutta niitä ei saa kaupaksi. Niin voisin viedä kun menen naapuriin kahville.
Vierailija kirjoitti:
Kukat vien.
Viet esim ystäväsi kukat kun menet kylään?
Eläinten poikasia kannattaa viedä! Parantavat saajaperheen elämänlaatua, mm. Vähentävät stressiä. Oikein mukava ajatus, esim. Koiranpentu viedä mennessään.
Vaikka saaja ei heti ymmärtäisi sen arvoa, niin kyllä se auttaa saajaa kovasti. Hyvä työ. Kympin työ.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kummallista tuossa on. Perinteinen suomalainen tapa. Hyvä kahvi on hyvä tuliainen, ja yttää kahville yleensä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että
Juopolle kannattaa viedä viinipullo. Ei muuta arvosta.
Kaninpoikaset olisivat ihania saada!
En vie.