Kertokaa omakohtasia kokemuksia
kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Tai, siis vaikka lähipiirinkin, mutta miten on huomattu ja kuinka pitkällä raskaus on ollut. Onko ollut ikäviä/pahoja seurauksia??:( Ja onko raskaustestissä näkynyt raskaus. Jne..
Iski vähän hätä, kun menkkoja ei ole tullut yli vuoteen(synnytyksestä aikaa). KOko ajan kohtu " tärähtää" , jos istun, maha on arka, välillä selkää juilii ja polttelee voimakkaasti:( JA nyt on jonkun aikaa ollut maha kipeä oikealta puolelta!! Mitähän tämä voisi olla?? Olen epäillyt, että olisin raskaana, tein testi, joka näytti negatiivista. Mikähän mua vaivaa?? Joku kiltti, ole ystävällinen ja kerro, jos tiedät/luulet tietäväsi:))
Kommentit (6)
Kun tein uuden testin, niin siihen ei ilmestynyt viivaa.. Mitähän tuo tarkoitti? Mitä se " haamu" tarkoittaa?? Ja onko se KU-raskaus vaarallinen??
Mulla ei siis imettämisen takia ole ne kuukautiset nyt alkaneet! Minkä oireiden takia pitäisi heti mennä lääkäriin? Olen ajatellut, että varmaan kuukautiset alkavat, mutta tuo toispuoleinen kipu ARVELUTTAA;((
Saattaa mennä taju ja olet shokissa. Sen takia ne mutkin passitti ambulansilla, koska ei uskallettu ottaa riskiä, että saan kipukohtauksen autolla ajaessani. " sikiöni" oli 5cm pitkä, ettei ihan mikään pieni siellä munasarjassa.
t: 3,4
Mikä on sellainen oire, että lähtisin sit heti päivystykseen. Mua niin ahdistaa mennä sairaalaan, jos sit ei olekaan mitään:( Pitäiskö tulla vuotoa tms.. Ja onko se niin, ettei tule edes välttämättä selvää plussaa, jos on kohdun ulkopuolinen raskaus??
Itse olen aina ollut hormonipommi.
Uskoisin kuitenkin että vuoto kuuluu asiaan, mutta olen kuullut tapauksista jotka on menneet tajuttomaksi (käsittääkseni ilman mitään kummempia muita oireita) kotonaan.
Mutta oisko sulla menkat alkamassa? Onko eka lapsi ja ennen ei mitään kuukautiskipuja? Ne saattaa tulla sit synnytyksen jälkeen.
Sit saattaa ku-oireisiin kuulua myös äkillinen hartiapistos (mulla ei ollut)...
Mut jos oireesi ovat kummallisia, käy lääkärissä selvittämässä mistä johtuvat.
kuukautiskivut olivat KAUHEAT, monesti jouduin sairaalassa käymään niiden takia:(( Yksi keskenmeno on ollut, siis ennen esikoista. Esikoinen leikattiin ja sit tulin raskaaksi uudestaan, kun esikoinen oli n.8kk. Tätä toista olen nyt imettänyt vuoden, eikä kuukautisia ole tullut vieläkään. Koko ajan tuntuu siltä, että ne olisivat alkamassa. Tuntuu myös siltä, että olisin raskaana, on pahaa oloa, rinnat kipeät, huimaa, väsyttää jne..
Googletin ja luin tuosta Ku-raskaudesta, niin siinä sanottiin, että siihen kuuluu yleensä voimakas vuoto.. Uskaltaakohan sen varaan sitten jättää??
-ap
Mulla oli hormonikierukka, jonka kanssa silti tulleet runsaat menkat. No ne jäi pois ja mietin ensin että nytkö kolmen vuoden se vasta tekee sen. Tein kuitenkin testin, jonka katsoin ensin negaksi (5+0), mutta pieni epäilys jäi, kun tissitkin oli aika arat. Tein uuden testin parin päivän päästä ja siihen tuli haamu.
Soitin terkalle että mitäs nyt tehdään ja terkkakin joutui soittaan yliopistolliseen, että mitä tehdään hormonikierukkaraskauden kanssa.
Sain ajan heti seuraavalle päivälle kierukan poistoon, jossa 30 % riski keskenmenolle. Samalla kävin labrassa, josta katsoivat hcg-arvot verestä (oli 200 paikkeilla)
No sitä ei tullut ja niinpä me miehen kanssa totuteltiin ajatukseen ylläriraskaudesta (olis ollu mulle 4. lapsi).
Meni jonnekkin 6+4, kun aloin vuotaa vähäistä määrää verta ja oli toispuoleista vatsakipua. Ajoin oman auton kanssa terveyskeskukseen, jossa lääkäri teki alapäätutkimuksen ja soitti varoiksi ambulanssin.
Seuraavaan päivään olin sitten TYKSissä jossa ultrattiin, huomattiin kohdunulkoinen ja jäin sinne tiputukseen. Liukeni itsestään ja kesti tosi kauan ennenkuin arvot, jotka sairaalassa oli yli 1000, aleni alle 10:neen.
Lääkärin mukaan uutta raskautta ei saanut ennen yrittää. Ei olla yritettykään vaikka nyt ollaan kortsujen ja varmojen päivien varassa.