Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulorajat äitiyslomalla ja hoitovapaalla

17.05.2008 |

Mahtaako kukaan tietää, paljonko saa ansaita äitiyslomalla ja hoitovapaalla ilman, että se vaikuttaa tukien määrään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiltä päiviltä, joina on työssä, saa vain minimipäivärahan 15,40. Sunnuntaisin saa tehdä työtä kuinka paljon vaan, koska sunnuntailta ei saa päivärahaa. Jos on työssä, ei tuloille ole mitään rajaa. Eli niinä päivinä kun olet työssä, saat minimipäivärahan, mutta saat tienata kuinka paljon vaan.

Vierailija
2/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitovapaalla saa tienata niin paljon kuin sielu sietää. Jos lapset ei ole kunnallisessa hoidossa, siis hoitajana isä, isovanhempi tms. jolle ei makseta hoitamisesta rahaa virallisesti, saa kotihoidon tuen palkan päälle. Kotihoidon tuen perusosaan ei tulot vaikuta ollenkaan, sen siis jokatapauksessa saa, lisäosaan vaikuttaa. En tiedä vielä miten lisäosaan vaikuttaa, koska juuri olen keikkatyöt itse hoitovapaalla aloittanut, täytyy kelalle eka palkkakuitti toimittaa. Mummot hoitaa vuorotellen 2-v. ja 4-v. lapsiamme. Mutta laskeskelin että voin päästä lähes samoihin ansioihin keikkatyön palkan (nyt ollut n. 3 päivää/vko töitä)ja kotihoidontuen yhteenlasketulla summalla kuin jos lapset olis hoidossa 5 päivää/kk ja menis hoitomaksut ja menettäis vielä kotihoidontuen. Että kyllä minusta tämä kovastikin kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Olen 2 kk vanhan tytön yh-äiti ja teen töitä kotona. Yritän järjestää asiat niin, että voin olla hoitovapaalla ja tehdä jonkin verran duunia kotosalla. Ennen tytön syntymää ajattelin, että voisin äitiyslomallakin tehdä töitä vähäsen, mutta enpä tiedä viitsinkö sittenkään, kun tämä oleskelu on vallan mukavaa :D