Onko 65 vuotias vanhus??
Kommentit (32)
Riippuu kunnosta. Olen lähes tuon ikäinen ja en koe vielä olevani vanhus. Töissä 40-vuotta nuoremmat varmaan pitävät vanhuksena.
Ei ainakaan virallisesti. 70+ on ikääntynyt. 68-vuotias on vielä työikäinen. 85+ on vanhus.
Keski-ikäisiksi lasketaan 35-65-vuotiaat.
Kyllä aika köpö on yli 60 kymppänen. M39
Ei kenenkään ole pakko olla "vanhus". Joillakin voi tietysti olla joku perussairaus johon ei kuole, väsyttää joskus (kuten nuoriakin voi väsyttää) tai jos näyttää vanhemmalta. Ikä on numeroita. Jotkut 75v+ elävät ihan normaalia elämää miten haluavat ja käyvät vesijumpassa tms. En tiedä vaan miten joku jaksaa suurta kaupunkia vanhana vai tuoko se virikkeitä.
Ei todellakaan. Mieheni täyttää parin kuukauden päästä 65. Hän on täysillä mukana työelämässä ja tekee esim. helposti kävellen 25 km:n päiväretkiä Lapissa.
Riippuu mielen mailmasta suurin osa nuorista vaikuttaa tyhjiltä, väsähtäneiltä ikälopuilts, napit päässä tai känny kädessä teknoniska kyyryssä, silmissä tyhjä katse
No ei ole. On se nyt kumma kun nuoruutta pidennetään hampaat irvessä vaikka kuinka pitkälle ja sitten ollaan vanhuksia jo vielä työikäisenä. Outoa.
Vain siinä tapauksessa, että on tupakoinut pitkään. Tuossa iässä sen vaikutukset rupeavat näkymään selvästi.
68 on työikäinen. Mun lääkäri on 76.
Joskus oli, enää ei, ainakaan länsimaissa.
No jos vaikka minä, 65-vuotias joutuisin onnettomuuteen ja iltapäivälehti kirjoittaisi siitä, niin olisinko jutussa vanhus? "Vanhus jäi suojatiellä auton alle"?
N66 ei ole vanhus, äitini 87-v. ja hän on jo hieman vanhus, mutta "mielessään edelleen kaksikymppinen".
Jos kolmikymppinen on vanhus niin mitä on 65 vee?
Vierailija kirjoitti:
N66 ei ole vanhus, äitini 87-v. ja hän on jo hieman vanhus, mutta "mielessään edelleen kaksikymppinen".
Minun 88-vuotias äitini on erittäin vanhus.
Ihminen on vanhus vasta kun hän itse kokee niin. Vaikka kroppa ikääntyy, mieli pysyy nuorena.
Mun 82-vuotias äiti ei koskaan ollut vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on vanhus vasta kun hän itse kokee niin. Vaikka kroppa ikääntyy, mieli pysyy nuorena.
Mun 82-vuotias äiti ei koskaan ollut vanhus.
Termi käsitetään aivan väärin. Vanhus on silloin, kun kokee korvien välissä sellainen olevansa. Eri asia kuin ikivanha.
Olen ollut geriatrian luennoilla, ja näin sanoi alan ammattilainen, opettaja.
Mielestäni ei. Tai riippuuhan se vahän ihmisestä.