Oletko ollut Prahassa? Mikä siellä on parasta ja onko edullista?
Itse kerran olen ollut perheen kanssa Prahan lentokentällä. Jäi hyvät muistot. Jatkettiin sieltä lennolla Kreikkaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole se joku hieno kirkonkello tms jossa on komeat lyönnit ja pikku-ukot kävelee siinä kellossa?
Käytiin 1999. Sellasessa perinneruokaraflassa ruoka oli mielestämme todella pahaa. Olut oli hyvää ja halpaa, nuorempana vielä join sitäkin. Käytiin katsoon linnaa, täällä edellä mainittua katedraalia, kansallismuseota, Raatihuoneen torilla kelloa ja Kaarlen siltaa. Ja parissa paikallisen oloisessa pubissa ja Iirkkubaarissa kans. Oli joulukuun alku, sää huomattavasti kivempi kuin kotomaassa, ihan syksyinen. Kiva reissu oli ja paljon nähtävää.
Eikö se siell ole se Pyhän Vituksen katedraali
Pyöri prahassa hulluna päissään viikon vuonna 1991. Iso stobe olutta 20 penniä. Olin päivärahapummina kuin rooman keisari, mikään ei maksanut mitään. Sellaista ei enään tapahdu, indeed:)
Todella kallista on nykyään! Ihan on jo Länsi-Euroopan hinnoissa.
N.12v sitten oltiin jouluna. Hotelli ihan sillan vieressä, pääsi kävellen kaikkialle. Oli kyllä kylmä, sellainen luihin menevä kylmyys. Jännä tunnelma kaupungissa sinänsä, historia näkyi. Ostettiin värilliset viinilasit jotka on vieläkin käytössä. Ruoka ja juoma edullisempaa kuin Suomessa, en juo olutta ja ruuat oli aika raskaita. Kiva tunnelmallinen joulutori.
Loistava kävelykaupunki. Suosittelen aloittamaan jokaisen päivän prague beer museumissa. Itse aloitin aina 10 eri oluen maistamisella (1dl:n maistilasit) Kolmekymmentä hanaolutta tuli testattua. Hyviä käyntikohteita on paljon. Alkemistimuseota suosittelen erityisesti.
Ei kannata mennä ainakaan lentämällä. Lentokenttä on ihan järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi mieleen vain vuosisadan kylmin kevät johon emme olleet varautuneet. Oli itun kylmä.
Sama kokemus Budapestistä. Onko siellä seudulla aina saatanan kylmä keväällä?
Ei ole. Tänäkin vuonna kevät alkoi helmikuun lopulla, maaliskuussa oli jo helteet ja ne onkin jatkuneet eiliseen asti. Tänään vihdoinkin viileämpää.
Vierailija kirjoitti:
Taskuvarkaiden parastiisi heti Barcan La Ramblan jälkeen. Ukolta lähti kello ja rahat, multa vain kello ja rannekorut. Että tiedä ketä siellä odottaa.
Täytyy olla jo itsekin todella huolimaton tai tukevassa humalassa tai täysin turistirysien huijattavissa jos kädestä viedään kellokin. 15 vuotta olen asunut enkä ole taskuvarkaita kohdannut.
Edullinen kaupunki, hyvät ratikkalinjat. Ruoka aika karseaa, mutta juomissa löytyy. Goottikirkko on upea, samoin lukuisat torit ja aukiot, Kaarlen silta, jolla armoton määrä turisteja. Kaunis ja tunnelmallinen kaupunki, jossa säilytetty paljon vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä ainakaan lentämällä. Lentokenttä on ihan järkyttävä.
Prahan lentokenttä on aivan normaali ja selkeä, suorastaan pieni, ja aina hyvin nopea esim. turvatarkastuksissa. Euroopan helpompia ja mukavimpia kenttiä.
Vierailija kirjoitti:
Edullinen kaupunki, hyvät ratikkalinjat. Ruoka aika karseaa, mutta juomissa löytyy. Goottikirkko on upea, samoin lukuisat torit ja aukiot, Kaarlen silta, jolla armoton määrä turisteja. Kaunis ja tunnelmallinen kaupunki, jossa säilytetty paljon vanhaa.
Näitä kun lukee niin on pakko uskoa että ihmiset ovat harmittavasti käyneet jossain kamalimmissa turistirysissä syömässä. Prahasta löytyy nimittäin aivan erinomaista ruokaa, niin tsekkiläistä kuin kansainvälistäkin. Täällä kun asuu niin on jatkuva houkutus käydä ulkona syömässä kun koko maailman keittiöt löytyy lähistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskuvarkaiden parastiisi heti Barcan La Ramblan jälkeen. Ukolta lähti kello ja rahat, multa vain kello ja rannekorut. Että tiedä ketä siellä odottaa.
Täytyy olla jo itsekin todella huolimaton tai tukevassa humalassa tai täysin turistirysien huijattavissa jos kädestä viedään kellokin. 15 vuotta olen asunut enkä ole taskuvarkaita kohdannut.
Prahaa ei voi mitenkään verrata esim. Pariisiin jossa huijarit on iholla metrin välein, Barcelonaan jossa varasjebgit päivystää kaduilla, tai edes Lontooseen jossa nykyään viedään puhelimet kädestä keskellä katua. Prahassa pärjää normaalilla tarkkaavaisuudella ja perusneuvoilla miten välttää varkauden tai huijauksen kohteeksi joutumista. Toki aina voi just omalle kohdalle käydä todella huono tuuri mutta perushuijaukset Prahassa on tyyliä saat vaihtorahat väärin takaisin, ja kun olet itse valppaana niin rahat palautetaan.
Olen käynyt. Ruoka ainakin oli hyvää ja edukasta, olut myös. Kannattaa välttää vilkkaimpia turistirysiä, joissa kiskotaan ylihintaa.
Tšekkiläinen perinneruoka on erittäin lihavoittoista, joten lihansyöjä tuntee Prahassa olonsa kotoisaksi.
Tämä ravintola on niin ihana:
https://www.tastytravelissimo.com/praha/vytopna-praha/
😍